تازه‌ترین نظرسنجی‌ها حاکی از آن است که 61 درصد از یهودیان آمریکایی حامی «هیلاری کلینتون» هستند که پیش‌تر گفته بود آمریکا باید ضمن اجرای برجام به حمایت از امنیت اسرائیل ادامه دهد.

به گزارش مشرق، اولین نظرسنجی ملی از رأی‌دهندگان یهودی در این فصل انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا نشان‌دهنده حمایت محکم آنها از «هیلاری کلینتون» نامزد دموکرات‌ها در مقابل «دونالد ترامپ» نامزد جنجالی جمهوری خواهان می‌باشد.
 
پایگاه اطلاع‌رسانی «آر ان اس» گزارش داد، در پاسخ به این سؤال نظرسنجی «کمیته یهودیان آمریکا» که اگر همین حالا انتخابات ریاست‌جمهوری برگزار شود، چه کسی را انتخاب می‌کنند، 61 درصد از یهودیان بزرگسال اعلام کردند که کلینتون را انتخاب می‌کنند و تنها 19 درصد از آنها اعلام کردند که «دونالد ترامپ» را انتخاب می‌کنند.
 
طبق این گزارش، با اینحال، حمایت یهودیان از کلینتون به بزرگی حمایت آنها از «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا در سپتامبر 2012 نبود که در آن زمان 65 درصد از جمعیت یهودی آمریکا حامی اوباما و 24 درصد دیگر حامی «میت رامنی» نامزد جمهوری‌خواهان بودند.
 
«کنت والد» استاد دانشگاه علوم سیاسی فلوریدا که آراء یهودیان را مورد مطالعه قرار داد، گفت که کلینتون که وزیر خارجه سابق آمریکا است هیچ نگرانی در خصوص آراء یهودیان ندارد.
 
وی تصریح کرد: «اگر شما به اخیرترین انتخابات ریاست‌جمهوری نگاهی بیاندازید، متوجه می‌شوید که یهودیان به نیست دو به یک طرفدار دموکرات‌ها هستند.هیلاری کلینتون از یک نسبت سه به یک در مقابل ترامپ در میان یهودیان برخوردار است.»
 
در نظرسنجی مذکور، یکهزار و 2 یهودی بزرگسال در بازه سنی 18 سال و بالاتر مشارکت کردند که البته مشخص شد که اسرائیل موضوع اصلی یهودیان آمریکایی نیست.

طبق این گزارش، یهودستیزی نیز یکی از نگرانی‌های مهم یهودیان آمریکا بود و 23 درصد از آنها این مسئله را یک مشکل بسیار جدی تلقی کردند و 34 درصد نیز آن را یک نوع مشکل می‌دانند.
این نظرسنجی همچنین نشان داد که 51 درصد یهودیان آمریکا که در این نظرسنجی شرکت کردند، دموکرات بودند و 18 درصد دیگر جمهوری‌خواه و 26 درصد نیز مستقل بودند.
طبق این گزارش، در خصوص روابط آمریکا و اسرائیل، 16 درصد آن را بسیار خوب، 57 درصد تقریباً خوب، 17 درصد تقریباً ضعیف و 8 درصد بسیار ضعیف تلقی کردند.
هیلاری کلینتون در سخنرانی پذیرش نامزدی حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری خود گفت: آمریکا باید ضمن اجرای برجام به حمایت از امنیت اسرائیل ادامه دهد.
اکثر یهودیان آمریکایی به‌صورت سنتی از حرب دموکرات آمریکا حمایت می‌کنند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس