آیت‌الله سید احمد خاتمی با تاکید بر اینکه اسلام تعریف شده از سوی آل‌سعود، اسلام تحریفی است، گفت: کسانی که به دنبال جدایی اقتدار نظامی از انقلاب هستند، نظام نبوی و علوی را زیر سؤال می‌برند.

به گزارش مشرق، آیت‌الله سید احمد خاتمی در حاشیه افتتاح شبستان جدید مسجد جامع خرمشهر در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه افتتاح شبستان جدید مسجد جامع خرمشهر در روز عید غدیر خم و هفته دفاع مقدس، باعث شد تا بار دیگر خاطرات افتخار آفرین این مسجد زنده شود، اظهار کرد: توسعه مسجد جامع شهرستان خرمشهر با حفظ بافت مسجد اصلی، کار بسیار ارزشمند و ستودنی است و این برای من سعادتی بود که در روز عید غدیر و هفته دفاع مقدس به این مسجد مشرف شوم.

وی در رابطه با اظهارات وزیر خارجه عربستان مبنی بر متهم کردن ایران به سیاسی کردن حج، خاطرنشان کرد: حرف وزیر خارجه سعودی حرف نادرست، ضد قرآن و ضد سیره پیامبر اکرم(ص) است.

امام جمعه موقت تهران گفت: سخن از برائت در قرآن کریم، منتسب به یوم حج اکبر است، که پیامبر اکرم(ص) مسائل مهم را در منا بیان می‌کردند، حج ابراهیمی آن است که در کنار آن سیاست صحیح قرار گیرد.

خاتمی متذکر شد: تعریف حج سیاسی، تحریف دیگری از این نا‌اهل‌ها است و تعریفی را که آنها از اسلام می‌کنند، اسلام تحریفی است و آن چیزی که ایران را در همه عرصه‌ها قرار داده است، حج ابراهیمی است.

وی در رابطه با اظهارات بعضی از مسؤولان کشوری، مبنی بر تضعیف اقتدار نظامی کشور، بیان کرد: بدون اقتدار نظامی، نظام شکل نمی‌گیرد، البته باید عرصه‌های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی باشد، اما ادعای بدون اقتدار، خلاف قرآن است و انبیاء نیز برای حکومت نیاز به اقتدار نظامی دارند.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه کسانی که به دنبال جدا کردن اقتدار نظامی از انقلاب هستند، نظام نبوی و نظام علوی را زیر سؤال می‌برند، گفت: نظام اسلامی بدون اقتدار حاصل نمی‌شود.

خاتمی عنوان کرد: محل تصمیم‌گیری درباره قرارداد «FTAF» در شورای امنیت ملی است، اما نقد و بررسی عالمانه و منصفانه آن در نماز جمعه است.
 
 
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس