امام‌ جمعه موقت تهران گفت: حرف اول و آخر را در عرصه سیاست خارجی و مقابله با آمریکا مقام معظم رهبری خواهند زد.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام سید احمد خاتمی که به دعوت جمعی از نیروهای ارزشی و انقلابی این شهرستان به نیابت از مردم منطقه به این شهر سفر کرده بود، یکشنبه‌شب در اجتماع بزرگ مردمی که در مسجدالرسول (ص) برگزار شد با گرامیداشت میلاد باسعادت امام رضا (ع) سه عامل عمده و اصلی ایمان انسان‌ها را شناخت خداوند از عمق جان و معرفت به قلب و اقرار لسانی به همراه عمل به ارکان دینی دانست و افزود: در عرصه زندگی یکی از دلایل طلاق‌های عاطفی امروزه عمل نکردن به آیین‌نامه‌های زندگی و آگاهی نداشتن زوجین به قوانین و قاعده ازدواج‌ها است.

وی در ادامه عمل کردن به ارکان الهی را در عرصه سیاست، سبک زندگی دینی و ولایت‌محوری خواند و اظهار داشت: در عصر غیبت امام زمان (عج) ولی‌فقیه فقط به‌عنوان یک رهبری سیاسی نیست بلکه حجت شرعی و نایب امام زمان (عج) است.

امام‌ جمعه موقت تهران، جرم بزرگ فتنه‌گران در سال 88 را ایستادگی در مقابل ارزش‌های انقلاب و هتک حرمت به ولایت‌فقیه عنوان و اضافه کرد: فتنه‌گران می‌خواستند کمر ولایت را شکسته و با نایب امام زمان(عج) مقابله کنند، در حالی‌ که مردم ما بسیار هوشیار بودند و پس از هشت ماه تحمل این بی‌حرمتی‌ها به ندای رهبر خود لبیک گفتند و خداوند نیز کمر خود فتنه‌گران را شکست.

عضو هیأت‌ رئیسه مجلس خبرگان رهبری متذکر شد: ولایت‌فقیه تنها به‌ عنوان یک تئوری نیست، بلکه همگان بدانند که یک قانون است و حرف اول و آخر را در عرصه سیاست خارجی و مقابله با آمریکا مقام معظم رهبری خواهند زد.

امام‌ جمعه موقت تهران در ادامه از دیگر عوامل ارکان سیاسی دینی به انقلابی ماندن در صحنه اشاره کرد و بیان داشت: در فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری با مجلس خبرگان و دیدار با علما و قوه قضائیه و کارکنان وزارت اطلاعات بر نسل انقلابی ساختن و انقلابی بودن در صحنه تأکید بسیاری داشتند.

وی، نفرت از آمریکا و ایادی استکبار جهانی را از اصول انقلاب دانست و افزود: این سیاست‌ها همواره ریشه در آیات قرآنی دارد و به‌ عنوان دستور تمام انبیا و اوصیا الهی مردم در هر زمانی باید از طاغوت و ظالم دوری و پرهیز کنند، بنابراین یزید زمان و طاغوت امروزه همین آمریکای جنایتکار و خبیثی است که گروهک‌هایی مانند القاعده و داعش را به وجود آورده تا در کشورهای سوریه، عراق، لبنان، یمن و بحرین بدترین و فجیع‌ترین شکنجه‌ها و ظلم‌ها را به مردمان روا دارند.

امام‌ جمعه موقت تهران اضافه کرد: مردم و مسؤولان بدانند که از اصول سیاست خارجی ما مسئله نفرت از آمریکا و مستکبران عالم بوده و شعار «مرگ بر آمریکا» همواره از شعارهای مقدس اسلام خواهد ماند.

آیت‌الله خاتمی در ادامه در مورد خطوط قرمز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران توضیح داد: فتنه و فتنه‌گران داخلی و خارجی همواره از خطوط قرمز نظام ما محسوب می‌‌شوند که با ساده‌لوحی خود و اندیشه‌های کورکورانه فریب مستکبران را خورده و به دنبال تضعیف رزمندگان و جانبازان و خانواده‌های شهدا هستند، بنابراین دین‌مداری در عرصه سیاسی ولایت‌مداری و همراه ولایت بودن و در این مسیر حرکت کردن و مطیع ولایت‌فقیه بودن است و این خود نیز از جلوه‌های بزرگ ایمان محسوب می‌شود.

به گزارش فارس، در ادامه این مراسم برنامه مولودخوانی توسط مداحان اهل‌بیت عصمت و طهارت برگزار و به‌ قید قرعه به تعدادی از حضار جوایزی اهدا شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 11
  • ۰۲:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
    0 0
    سلامتیش صلوات

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس