آیت‌الله خاتمی گفت: رسانه‌های استکباری در تخریب این فقیه مجاهد (آیت‌الله جنتی) آنچه در چنته داشتند به میدان آوردند، اما خبرگان ملت، تودهنی محکمی به آمریکا، انگلیس زد.

گناه تهمت به نهاد‌های قانونی کمتر از تهمت به فرد نیستبه گزارش مشرق، آیت‌الله سید احمد خاتمی خطیب نماز جمعه تهران امروز در خطبه‌های خود اظهار داشت: برای بار دوم هیأت ایرانی برای مناسک حج ایرانیان به جده رفتند، اما متأسفانه همچنان حکام جاهل آل سعود در برابر خواسته به حق ملت ایران ایستادگی و لجاجت کردند.

وی با بیان اینکه خواسته ملت ایران برای انجام مناسک حج از آل سعود حفظ کرامت و امنیت حجاج ایرانی است، گفت: حکام و مفتی‌های جنایتکار آل سعود می‌گویند این ایرانی‌ها هستند که نمی‌خواهند به مناسک حج بیایند، چرا دروغ می‌گویید. شما مصداق ضلال بعدی هستید.

خطیب نماز جمعه تهران خاطرنشان کرد: جمعه خونین منا نشان داد که آل سعود لیاقت اداره حرمین شریفین را ندارد، بنابراین باید حرمین شریفین تحت نظر هیأتی از دول اسلامی که دلداده عمیق به اسلام دارد و جانشان مملو از نفرت به استکبار است، اداره شود.

آیت‌الله خاتمی تأکید کرد: عمله و اکله صهیونیست‌ها لیاقت اداره حرمین شریفین را ندارند.

وی به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای مجلس خبرگان و دانشجویان دانشگاه امام حسین(ع) اشاره و خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در فرمایشات اخیر خود واژه جدیدی را به ادبیات سیاسی کشور اضافه کردند که آن واژه جهاد کبیر است که در سوره فرقان، آیه 52  مبنی بر اینکه از کافران تبعیت نکن و با آن جهاد کبیر داشته باش، اشاره کردند.

خطیب نماز جمعه تهران تأکید کرد: ما امروز در حال جهاد کبیر هستیم؛ چراکه دشمنان آنچه را که در 8 سال جنگ تحمیلی تبلیغات و تحریم به دست نیاوردند، می‌خواهند در جنگ نرم به دست بیاورند.

آیت‌الله خاتمی باختن روحیه، نفوذ، تخریب عناصر قدرت نظام، تخریب نهادهای تأثیرگذار نظام و غفلت از دشمن را 5 ابزار دشمن در جنگ نرم عنوان و تصریح کرد: کسانی که می‌گویند ما نمی‌توانیم با آمریکا بجنگیم و فعل نمی‌توانیم را ترویج می‌دهند، بر این مختصات قرار دارند.

وی افزود: برخی‌ها برای رابطه با امریکا فضاسازی می‌کنند، اما به فضل خدا ملتی که شاه را سرنگون کرد، سوسیال دموکراسی شرق متلاشی شد، در آینده نه‌چندان دور لیبرال دموکراسی غرب را نیز شکست خواهد خورد.

خطیب نماز جمعه تهران درباره تخریب عناصر قدرت نظام گفت: این عناصر، عناصری هستند که در صحنه حساس به میدان می‌آیند و دشمن را به روز سیاه می‌نشانند، اما این عناصر مؤمن و انقلابی را با نام افراطی و تندرو و آخوند حکومتی تخریب می‌کنند.

آیت‌الله خاتمی درباره تخریب شورای نگهبان و سپاه پاسداران نیز تصریح کرد: شورای نگهبان و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در روز حادثه و قبل از روز حادثه بازوهای نظام خواهند بود.

وی به انتخاب آیت‌الله احمد جنتی به عنوان رئیس مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و اظهار داشت: انتخاب هیأت رئیس و اعضای کمیسیون 6 گانه مجلس خبرگان رهبری در فضایی بسیار صمیمی صورت گرفت و نقطه برجسته این اجلاس انتخاب فقیه مجاهد، آیت‌الله جنتی به عنوان ریاست مجلس خبرگان بود.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: رسانه‌های استکباری در تخریب این فقیه مجاهد (آیت‌الله جنتی) آنچه در چنته داشتند در ایام انتخابات به میدان آوردند، اما خبرگان ملت که جزئی از شما (مردم) هستند، تودهنی محکمی به آمریکا، انگلیس و رسانه‌های استکباری زد.

آیت‌الله خاتمی خاطرنشان کرد: پیام این انتخاب این است که تحلیل‌گران بیگانه بد تحلیل نکنند، اگر می‌خواهند واقعیت را ببینند، واقعیت خود را در مجلس خبرگان نشان داد، بنابراین شاید تخریب‌ها در کوتاه‌مدت جواب دهد، اما در دراز مدت خیر و خورشید همیشه پشت ابر باقی نمی‌ماند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای مجلس خبرگان پنجم، دو تعبیر موهبت الهی و مجلس معظم را در رابطه با خبرگان عنوان فرمودند، بیان کرد: چنین مجلسی در دنیا بی‌سابقه است که 88 مجتهد مطلق با انتخاب مردم در مجمعی که در مورد کلان‌ترین مسائل کشور تصمیم‌گیری می‌کنند، وجود داشته باشد.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به میلاد منجی عالم بشریت امام عصر(عج)، مسئله مهدویت را یک اعتقاد بین‌المللی الهیون عالم و اسلامی دانست و گفت: روایت مهدویت اعتقاد قوی شیعی است. اعتقادی است که 250 آیه قرآن 500 روایت از نبی اکرم(ص) و 2500 روایت از امامان پشتوانه آن است و ما تا آخرین لحظه عمر به یاری خداوند ایستاده‌ایم و آینده را از آن دین، مکتب و اهل بیت‌(ع) می‌دانیم.

آیت‌الله خاتمی به فتح خرمشهر در سال 1361 اشاره و این پیروزی را غیرقابل فراموشی دانست و گفت:‌ فتح خرمشهر کمر دشمن را شکست و بر پیشانی فتح مدال ارزشمند امام(ره) است که خرمشهر را خدا آزاد کرد، بنابراین با تمام وجودمان از تمام رزمندگان دفاع مقدس که فداکاری کردند، تشکر می‌کنیم.

وی با اشاره به 14 خرداد سالروز ارتحال امام راحل(ره) گفت: زبان و قلم عاجز از وصف این بزرگمرد، فقیه، سیاست‌مدار برجسته و احیاگر اسلام ناب محمدی است، بنابراین بخشی از تشکر از امام این است که امام را مورد تکریم و تجلیل قرار دهیم.

خطیب نماز جمعه تهران، انتخاب آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان رهبر انقلاب اسلامی یادگاری ارزشمند از خبرگان دوره اول دانست و خاطرنشان کرد: خبرگان اول رهبری را برگزیدند که هرچه زمان می‌گذرد درستی این انتخاب آشکارتر می‌شود. رهبری که سیاست‌مداران برجسته بین‌اللملی او را رهبری حکیم و دوراندیش می‌دانند، بنابراین شکر این نعمت با ولایت‌مداری است، نه ولایت‌شعاری.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه ولایت محور وحدت است، گفت: وحدت مکتبی در سایه محور عدالت است و اعتدال هم منهای ولایت معنا ندارد. معتدل شما مردم عزیز هستید که پیوسته با ولایت بوده‌اید، هستید و خواهید بود.

وی در خطبه اول خود نیز با تأکید بر اینکه تهمت زدن به یکدیگر را زیبنده جامعه اسلامی نیست، گفت: بهتان، تهمت، قضف و افترا سه شکل از تهمت و تهمت زدن نیز دارای سه بعد فردی، جمع و نهاد است.

خطیب نماز جمعه تهران، تأکید کرد: اگر فردی نسبت به یک نهاد انتقاد دارد نباید کل نهاد را زیر سوال قرار بدهد، گناه تهمت به یک نهاد، کم‌تر از گناه تهمت به یک فرد نیست، انتقاد کنید، انتقادی سازنده، اما این انتقاد نباید به‌گونه‌ای باشد که نهادی را زیرسوال ببرد.

آیت‌الله خاتمی خاطرنشان کرد: شاید شخصی در مورد تأیید یا رد صلاحیت انتقاد داشته باشد، اما اگر کسی بخواهد نهاد شورای نگهبان را زیر سوال ببرد، این تهمت است. در فضای مجازی که بیش‌تر جوانان حضور دارند، نباید یک حرف و تهمت به شخص و نهادی را اطلاع‌رسانی کنند و یا این گناه بزرگ را در سایت خود درج کنند؛ چراکه این تهمت یک ضدارزش است.

وی به ویژگی انسان‌های شرور اشاره و تهمت زدن، بدزبانی، گستاخی و بدذاتی را از صفات این دسته از انسان‌ها دانست.

خطیب نماز جمعه تهران، تهمت از ناحیه یک مسئول را گناه بزرگی دانست و گفت:‌ تهمت زدن از ناحیه یک مسئول قابل قبول نیست، مسئولی که یک امضایش یک خانواده یا شخصی را به روز سیاه می‌نشاند.

آیت‌الله خاتمی گفت: نظام اسلامی به فضل خدا شکل گرفته و باید تلاش کنیم گام بعدی را در جهت جامعه اسلامی برداریم، یعنی جامعه‌ای که عاری از تهمت و افترابازار باشد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 17
  • یک کارمند ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۷
    0 0
    برای من ریاست جمهوری عیبی ندارد؟
  • حیدر ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۷
    0 0
    احسنت بر خطیب انقلابی
  • ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۷
    0 0
    سانسور چی های ساندیس خور
  • ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۷
    0 0
    الحمد لله علی ما هدانا لهذا
  • محمد ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۷
    0 0
    من واقعا از اینکه پیامک ها و حرف هایی که راجب شیخ انقلابی و ولایتمدارمان اقای جنتی در شبکه های مجازی زده میشه متاسفم و متاسف تر از اینکه یک عده از مردم خودمون این حرف ها را باور و دستمایه طنز و خنده قرار میدهند ایا وقت ان نرسیده که دشمن و اهداف ان را بشناسیم و به بصیرت سیاسی برسیم. ما نباید بگزاریم درباره مسئولین انقلابی و خدمتگزارمان اینگونه اجحاف بشود.
  • حسنین ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۷
    0 0
    اینگونه سخن گفتن تنش بین ایران و عربستان را بیشتر میکند.
  • حسن هادی ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۷
    0 0
    ساندیس انقلاب رو خوردن شرف داره به اینکه مثل شما جیره خوار آمریکا و اسرائیل باشیم حداقل روز قیامت پیش امام حسین شرمنده نیستیم البته میدونم شما نه خدا و نه قیامت و نه هیچ چیز دیگه رو قبول ندارین مشرق مرد باش و منتشر کن
  • ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۷
    0 0
    درود و سلام خداوند بر عمار بصیر انقلاب حضرت ایت الله جنتی ادام الله ظله و آیت الله سید احمد خاتمی عزیز و بزرگوار
  • مصطفی ح ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۷
    0 0
    شما بمون امریکا مک دونالد فاسدت رو بخور!
  • ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    ملتمسانه خواهش میکنیم به تنش های خاورمیانه پایان دهید . بعضی از ایرادات و سخنان مسئولان فقط باعث تنش بیشتر در منطقه می شود .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس