کد خبر 633619
تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۴

فرمانده نداجا در سخنانش از الحاق ناوشکن سهند به نیروی دریایی در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش مشرق، دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز در حاشیه مراسم رژه بزرگ نیروهای مسلح در بندرعباس با بیان اینکه امروز گوشه‌ای از توانمندی‌های نیروی دریایی ارتش و سپاه به معرض نمایش گذاشته شد، گفت: هدف از برگزاری رژه دریایی در بندرعباس این بود که توانایی فوق‌العاده‌ای در برقراری امنیت و حفظ صیانت از منافع خود در خلیج فارس و تنگه هرمز وجود دارد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران برای دفاع از منافع و مرزهای خود با هیچ‌کس شوخی ندارد و هرکس اجازه تعرض به خود را بدهد پشیمان خواهد شد و باید این فکر را از مغزش بیرون کند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش از تولید ناوهای موشک‌انداز جدید در نیروی دریایی ارتش خبر داد و گفت: ما در این حوزه توانایی بالایی داریم، اما این توانایی ما برای تعقیب دیگران نیست، بلکه برای دفاع از سرزمین‌های خودمان است.

دریادار سیاری گفت: ما در برابر هر تهدیدی می‌ایستیم، خلیج فارس را خانه خود می‌دانیم و در خانه خود هم رزمایش و هم رژه برگزار می‌کنیم.

وی با بیان اینکه ما تمام دستورات فرمانده کل قوا را اجرا می‌کنیم و بر خواسته‌های ایشان پافشاری خواهیم کرد، گفت: هرگونه تحرک را رصد کرده و می‌کنیم و هیچ اتفاقی بدون کنترل و رصد نیروی دریایی ارتش نخواهد بود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با تأکید بر افزایش همکاری بین سپاه و ارتش گفت: ما سپاه و ارتش را لازم و ملزوم یکدیگر می‌دانیم و فقط حیطه انجام کارها جداست، ولی در عین حال پشتیبان هم هستیم.

دریادار سیاری در پایان سخنانش از الحاق ناوشکن سهند به نیروی دریایی در آینده نزدیک خبر داد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
    0 0
    ان شاء الله
  • ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
    0 0
    در حال حاضر ابزار تمامی قدرتها در دریاها ناوشکن ها هستند به طور مثال امریکا 70 ناوشکن کلاس بورک دارد که مهمترین ابزار نیروی دریایی امریکا ست ایران باید به سمت ساختن ناوشکن های تناژبالاتر از 7000 تن برود و به سامانه موشکی دفاع هوایی و موشک های کروز دریاخشکی و سیستم هایی چون فالانکس تجهیز کند در ساخت جماران دماوند روند پیشرفت خوبی دیده میشود اما جای سامانه دفاع موشکی و سیستم های دفاع نزدیک چون فالانکس خالی هست .امیدواریم در سهند و در نسلهای بعدی علاوه بر سیستم های ذکر شده رادارگریزی بیشتر و استفاده از موتور توربین گازی مرسوم به جای موتور دیزلی و حمل سلاح بیشتر و استفاده از سیلو عمود پرتاب که امکان پرتاب انواع تسلیحات را در تعداد زیاد میدهد مورد توجه قرار گیرد با این برنامه امکان قدرت نمایی در تمامی ابهای بین المللی و ابهای منطفه بیشتر میشود همچنین ساخت قایق های تندرو همچون کلاس هوبی چین در تعداد بالا و مسلح ساختن به موشک های کروز ضد کشتی فراصوت همچون براهموس قدرت نامتقارن در برابر نیروی دریایی امریکا را به شدت بالا میبرد.
  • میلیتاریست ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
    0 0
    انشاءالله . این ناو بسیار قوی هست به حول و قوه الهی . واقعا با هر ناوی متواند مقابله کند انشاءالله . یا ابولفضل مدد
  • محمد حسین ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
    0 0
    ناوشکن بالای 4000 تن وزنشه و زیر 4000 تن و بالای 1000 تن میشه (ناوچه) تاکید میکنم (ناوچه).
  • ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
    0 0
    امیر لطفا روشن بیان کنید،به زودی دقیقا چقدر زود؟ چند ساله همش میگین به زودی ولی گویا به این زودیا خبری نیست! اینم شد حکایت کرار که از روز ارتش تا حالا قرار بوده رونمایی بشه اون هم به زودیییییییییییییییی
  • ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
    0 0
    فرهنگ ما فرق میکنه
  • کارشناس دریایی ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
    0 0
    کاربر محترم شناور زیر 4000 تن در کلاس فریگیت و زیر 2000 تن در کلاس کوروت و زیر 500 تن ناوچه نامیده میشود
  • ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
    0 0
    این ناوچه هستش نه ناوشکن
  • ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
    0 0
    مشرق جان کلاس بندی تمام جهان بر اساس تناژ انداره شناور هست بالای 5 هزار تن و با قدرت حمل سلاح بیشتر مییشه destroyer ناوشکن که قابلیت ماندن در دریا و برد بیشتری دارد. زیر 5 هزار تن و با خصوصیات کمتر میشه frigate یا ناوچه .. قطعا سهند ناوچه حساب میشه حتی شناورهای خارجی با اندازه وتناژ بالاتر از سهند هم ناوچه حساب کردند
  • ناشناس ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۲
    0 0
    ناشناس 16:39 لطفاً به نظرات کارشناس دریایی 15:43 توجه کن، تا تفاوت ناوچه و ناوشکن را متوجه شوی، در ضمن فرماندهان نیروی دریایی ،اطلاعاتشان در این زمینه بیشتر از من وشماست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس