کد خبر 625603
تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۹

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: استفاده از استعدادها و توانایی های مناطق و سواحل مکران از اهداف اصلی توسعه فرهنگی و اجتماعی در مناطق جنوب کشور است.

به گزارش مشرق، امیر دریادار غلامرضا خادم بی غم روز چهارشنبه در نشست خبری خیرین مدرسه ساز در سواحل مکران افزود: در نظر داریم 15شهریور سال جاری همایش بزرگی در مناطق مکران جنوب کشور با همکاری خیرین مدرسه ساز برگزار کنیم که با محوریت آموزشی و پرورشی مدارس این مناطق ساخته و تجهیز شوند.
 
وی ادامه داد: در حال حاضر مکران نزدیک به 800 کیلومتر از سواحل و مناطق جنوب شرقی کشور را تشکیل داده است که از منطقه میناب تا پسا بندر و با مرز مشترک پاکستان امتداد دارد.
 
دریادار بی غم در ادامه بیان کرد:4شهر بزرگ و مهم در سواحل مکران شامل جاسک ، چابهار، کنارک و پسابندر ، راس میدانی وجود دارد که نزدیک به 460هزار نفر در این شهرها زندگی می کنند.
 
جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش با توجه به اینکه سواحل مکران عقبه خلیج فارس است اشاره کرد و افزود: توجه ما درگذشته بیشتربه خلیج فارس بود وبه این سواحل اهمیت زیادی قائل نبودیم ولی با توجه به تاکیدات رهبری، حضور مقتدارانه خود را در آبهای بین المللی و مناطق مکران روز به روز بیشتر کرده ایم.
 
دریادار بی غم گفت: مقام معظم رهبری در تدابیری که ابلاغ کردند مسئله تاثیر نیروی دریایی ارتش در آبادسازی ملی باید نقش پررنگی داشته باشد.
 
وی در ادامه تصریح کرد:نخستین همایش سواحل مکران در سال 91 در شهر چابهار برگزارشد که با حضورگسترده مقامات کشوری ولشکری توانستیم اهمیت این سواحل را به همگان نشان دهیم و همچنین باتوجه به جلسات متعددی که با وزارت آموزش و پرورش داشتیم سعی برآن شد که اولین قدم های این توسعه فرهنگی و اجتماعی توسط نیروی دریایی ارتش در مناطق امامت، منطقه جدید پسابندر و پایگاه دریایی مکران در راس میدانی انجام شود.
 
جانشین فرماندهی نیروی دریایی ارتش افزود:امروز با حضور نیروی دریایی ارتش در سواحل مکران توانستیم تئوری بازگشت به دریا را زنده کنیم و همچنین برگزاری اردوهای جهادی یکی از اهداف موثر و مفید در بازسازی و توانمندسازی مردم و ارائه امکانات لازم در این سواحل است.
 
وی به پیگیری های مستمر و مهم وزارت آموزش و پرورش برای احداث مدارس خیریه درسواحل مکران اشاره کرد و گفت:وزارت آموزش و پروش بیشتر از سازمان های دیگر همکاری و همیاری با نیروی دریایی ارتش داشته است که امیدواریم درسال جاری مدارس متعددی را به بهره برداری برسانیم.
 
دریادار بی غم در ادامه بیان کرد:ما در بحث استفاده و بهره برداری از استعدادهای جوان که دراین مناطق وجود دارد خیلی اهمیت قائل هستیم چراکه با شناسایی و شناخت این افراد کمک های شایانی به توسعه منطقه خواهد شد.
 
وی ادامه داد:نیروی دریایی ارتش درچند سال گذشته تجهیزات و امکانات اولیه و مفیدی در اختیار مردم منطقه قرار داده است که ازجمله آن احداث دو مدرسه و هنرستان شبانه روزی فنی و حرفه ای دریایی ارتش است که با حضور جوانان این منطقه به شکوفایی استعدادهای آنان پرداخته است و همچنین در این زمینه اختصاص درصدی از اعتبارات برای ایجاد مرکز آب شیرین در مناطق محروم و سواحل مکران درنظر گرفته شده است.
 
وی افزود: ما در بحث آموزش و تحصیل جوانان سواحل مکران از معلمان و افراد بومی و محلی همان مناطق استفاده خواهیم کرد چراکه این کار رشد زیادی در توسعه فرهنگی و اجتماعی مردم آن مناطق دارد.
 
دریادار بی غم افزود: ما در بحث احداث مدارس و هنرستان های فنی و حرفه ای دریایی خلاها را در مناطق سواحل مکران بررسی کردیم که در نخستین مرحله منطقه چابهار و در مرحله بعدی در شهر جاسک این مجمتع های فنی و حرفه ای دریایی راه اندازی شد که با استفاده از استادان نیروی دریایی ارتش به فعالیت مشغول هستند.
 
به گزارش ایرنا، همایش خیرین مدرسه ساز سواحل مکران 15 شهریورماه جاری با حضور خیرین مدرسه ساز سراسر کشور در شهر چابهار برگزار می شود.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس