کد خبر 633567
تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۸

عضو هیات رییسه کمیسیون آموزش‌وتحقیقات مجلس از تلاش کمیسیون متبوع خود برای گنجاندن طرح معافیت مدارس از پرداخت قبوض آب، برق و... در قالب یک ماده به برنامه ششم توسعه خبر داد.

ضرورت معافیت مدارس از پرداخت قبوض انرژی در برنامه ششم
به گزارش مشرق، علیرضا سلیمی با اشاره به ضرورت معافیت مدارس از پرداخت هزینه آب، برق، گاز و...، گفت: معافیت مدارس از پرداخت این هزینه‌ها بارها توسط نمایندگان در لوایح سنواتی و برنامه‌های توسعه پیشنهاد شده اما تنها در برخی از سال‌ها با آن موافقت شده است، با این اوصاف نمایندگان معتقدند با توجه به مشکلات مالی آموزش و پرورش همه دستگاه‌ها باید به این وزارتخانه کمک کنند چراکه نیروهای آن‌ها توسط آموزش و پرورش تربیت می‌شوند لذا وزراتخانه‌هایی همچون نیرو، نفت و صنعت باید سهم خود را در این تربیت پرداخت کنند.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این پیشنهاد در سال‌های گذشته توسط نمایندگان مجلس مطرح و در کمیسیون و حتی صحن علنی تصویب شده است، این روزها نیز در آستانه تصویب برنامه ششم توسعه کمیسون آموزش و تحقیقات پیشنهاد می‌دهد که طرح فوق در قالب یک ماده به برنامه اضافه شود تا آموزش و پرورش حداقل تا 5 سال نسبت به این موضوع دغدغه‌ای نداشته باشد.

وی افزود: بسیاری از مدیران مدارس درگیر پرداخت قبوض آب، برق و گاز هستند اما با تصویب یک ماده در برنامه ششم توسعه دغدغه آن‌ها دراین خصوص از بین می‌رود و می‌تواند در زمینه‌های دیگر برنامه‌ریزی کند.

عضو هیات رییسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با ابزار امیدواری از اینکه "طرح معافیت مدارس از پرداخت قبوض آب و برق، گاز و..." در کمیسیون تلفیق رای بیاورد، گفت: اگر بتوان این طرح را در قالب برنامه اجرا کرد بخش قابل ملاحظه‌ای از مشکلات آموزش و پرورش حل می‌شود.
 
منبع: خانه ملت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس