در حالی که اعتراضات به مرگ پدر 43 ساله سیاه‌پوست در تیراندازی پلیس «شارلوت» ادامه دارد، نامزد دموکرات انتخابات که حساب ویژه‌ای روی آرای سیاه‌پوستان باز کرده، خواستار انتشار ویدئوی لحظه مرگ این آمریکایی شده است.

 به گزارش مشرق، در ادامه اعتراضات ساکنان شهر شارلوت آمریکا به مرگ یک سیاه پوست در تیراندازی پلیس و درخواست آنها برای انتشار ویدئوی لحظه مرگ، هیلاری کلینتون هم در این باره اظهارنظر کرده است.

روز چهارشنبه هفته گذشته «کیت لامونت اسکات» مرد سیاهپوست 43 ساله در تیراندازی پلیس شهر شارلوت آمریکا کشته شد.

پلیس آمریکا مدعی بوده که اسکات مسلح بوده اما خانواده‌اش گفته‌اند که وی در حال خواندن کتاب در خودرویش بود و به هیچ عنوان مسلح نبوده است.

کشته شدن این پدر 43 ساله آمریکایی سبب شد بار دیگر اعتراضات علیه تبعیض نژادی در آمریکا این بار در شهر شارلوت آغاز شود؛ اعتراضاتی که مقامات آمریکایی با اعلام حالت فوق العاده به ان پاسخ دادند.

با وجود اعلام وضعیت فوق العاده و اضطراری اعتراضات در شارلوت شب گذشته برای سومین شب متوالی ادامه یافته است(جزئیات بیشتر).

دختر مقتول می‌گوید پدرش مسلح نبوده و کتاب در دست در حال گذر از خیابان بود اما پلیس می‌گوید که این مرد مسلح بوده و پلیس‌ها را تهدید کرده است.

در حالی که معترضان در خیابان‌های شارلوت فریاد می‌زنند، «ویدئو (لحظه تیراندازی) را منتشر کنید»، مقامات آمریکایی این شهر همچنان سر باز زده و در برابر این کار مقاومت می‌کنند.

حالا هیلاری کلینتون در اظهارنظری در خصوص تیراندازی مرگبار در شارلوت، خواستار »انتشار بدون تاخیر» ویدئوی لحظه تیراندازی منجر به مرگ این سیاه پوست آمریکایی شده است.

او که روی آرای سیاه پوستان در انتخابات ریاست جمهوری 2016 حساب ویژه‌ای باز کرده، در این باره تصریح کرده است: «ما باید درباره اجرای عدالت و حل اختلافات و فاصله‌هااطمینان حاصل کنیم».
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس