کد خبر 633597
تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸

آمریکا قصد دارد بمب افکن های اتمی خود را به رغم تهدیدهای کره شمالی به کره جنوبی اعزام کند .

 به گزارش مشرق، این بخشی از برنامه واشنگتن برای تحت فشار قراردادن پیونگ یانگ پس از آن است که این کشور یک آزمایش اتمی دیگر انجام داد.

کره جنوبی از اعزام این هواپیماها استقبال کرده است و همزمان دو کشور قصد دارند همکاری ها میان نیروهای هوایی را برای مقابله با کره شمالی در صورت درگیری در منطقه افزایش دهند.

گزارش ها حاکی است که دو فروند بمب افکن بی 52 آمریکا که دارای قابلیت های اتمی هسته ای هستند این هفته وارد کره جنوبی خواهند شد.

پیشتر نیز آمریکا چند فروند بمب افکن مدل لانسر خود را به کره جنوبی اعزام کرده بود و آنها درمنطقه ای بین 80 تا 120 کیلومتری از مرز کره شمالی به پرواز درامدند.

قرار است این بمب افکن ها بزودی وارد پایگاه هوایی اوسان در کره جنوبی شوند که در فاصله 70 کیلومتری جنوب پایتخت قرار دارد.

با این وصف خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی گزارش کرده است که آمریکا حاضر نشده است زمان دقیق اعزام هواپیماها و برنامه عملیاتی بمب افکن های اتمی خود را افشا کند.

کره شمالی روز نهم سپتامبر پنجمین و پرقدرت ترین آزمایش اتمی خود را انجام داد و تنها چهار روز پس از آن بمب افکن های آمریکا به همراه جنگنده های اف 15 و اف 16 کره جنوبی به پرواز درامدند.

بمب افکن های آمریکا می تواند با موشک های اتمی و بمب های خوشه ای مجهز شود که قابلیت انهدام تاسیسات زیرزمینی کره شمالی را دارد.

این کشور تاکید کرده است که به دلیل افزایش تهدیدهای کره شمالی و پرتاب های موشکی بالستیک و آزمایش های اتمی تمام توان خود را در کنار کره جنوبی برای مهار پیونگ یانگ به کار خواهد گرفت.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس