کد خبر 632891
تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۲

شکاف در صفوف عناصر جیش‌الاسلام بر سر پایبندی به آتش‌بس در دوما ناشی از طرز تفکر برخی سرکرده‌های این گروهک است که معتقدند عربستان دست از حمایت آنها نخواهد کشید و تا فرا رسیدن انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قصد وقت‌کشی دارد.

شکاف در صفوف جیش‌الاسلام بر سر آتش‌بس
به گزارش مشرق، یک منبع آگاه سوری به نقل از برخی ساکنان شهر دوما در ریف دمشق از شکاف بین صفوف تروریست‌های جیش ‌الاسلام در این شهر خبر داد و گفت:‌ سرکرده‌های این گروه تروریستی معتقدند حتی اگر از آتش‌بس با دولت سوریه طی ایام عید کاملا راضی نباشند اما درگیری‌ها را کم کرده و به همین علت، آتش‌بس را پذیرفته‌اند.

به گفته منبع مذکور این درحالی است که شماری از فرماندهان رده‌های دوم و برخی مسئولان گروه‌های تروریستی در روستای الغوطه معتقدند این آتش‌بس، مواضع و پایگاه‌های ارتش سوریه را به‌ویژه بعد از سیطره آنان بر حوش‌الفارة و مزارع الریحان تحکیم خواهد کرد.

این منبع افزود: تروریست‌های جیش الاسلام و طرفداران آن‌ها در دوما نیز از این  هراس دارند که ارتش سوریه نزدیک روستاهای جدید در الغوطه صف‌آرایی و برای  حمله جدید در صورت نقض آتش بس آماده شده باشد.
وی افزود: برخی تروریست‌های جیش‌الاسلام سعی می‌کنند عناصر خود و برخی معارضین را به این مسئله دلخوش‌ کنند که عربستان اجازه سقوط دوما را نخواهد داد.

این گروه از تروریست‌های جیش‌الاسلام حوادث شمال سوریه را دلیلی بر وفای به عهد سعودی به آن‌ها می‌دانند چراکه ریاض با همکاری انکارا و طی توافق با آمریکا در نبرد روسیه با داعش در عملیات سپر فرات و قراردادن مناطق شمال سوریه تحت سیطره ارتش آزاد هماهنگ بوده است.

منبع مذکور گفت:  ارتش آزاد از نظر سعودی‌ها با جیش‌الاسلام در جبهه جنوبی هم‌طراز هستند. همچنین ترکیه و عربستان به شدت مایل هستند تا توان ارتش آزاد در شمال را از طریق عملیات سپر فرات ضد داعش و همچنین تروریست‌های جیش الاسلام را در جنوب حفظ کرده و اجازه ندهند از قدرت آن‌ها کاسته شود چراکه روی این منطقه در جنگ‌افروزی برای رسیدن به دمشق در صورت مهیا شدن شرایط میدانی و سیاسی حساب می‌کنند و شاید هم عربستان می‌کوشد تا با وقت‌کشی، انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا برگزار شود و تا آن زمان رئیس‌جمهور جدید به کاخ سفید برسد.

برخی گروه‌های تروریستی به عمد تلاش کردند تا به منطقه ضاحیه الاسد در حرستا نفوذ کنند؛ این منطقه جایی است که ارتش سوریه نفوذ نیروهای مسلح در محور رحبی الاشاره در غوطه شرقی را ناکام گذاشت و در این عملیات علاوه بر اینکه ضاحیه قبل از آتش‌بس با شش خمپاره مورد هدف قرار گرفت؛ 20 نفر از نیروهای مسلح کشته و شماری هم زخمی شدند.

با این وجود آتش‌بس کماکان برقرار است هرچند این مسئله خوشایند نیروهای تروریستی نیست ولی عربستان تلاش کرده که از آن استقال کند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس