کد خبر 632722
تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۸

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس از برگزاری بزرگترین رژه مشترک نیروهای دریایی و هوایی در 31 شهریورماه جاری در بندرعباس خبر داد.

به گزارش مشرق، امیر ابراهیم گلفام روز یکشنبه در نشست خبری ضمن تشریح ویژه برنامه های فرهنگی ـ تبلیغی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ایام هفته دفاع مقدس افزود: در این رژه که همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس برگزار می شود، برای نخستین بار بزرگترین رژه مشترک دریایی کشور در صبح 31 شهریور در تنگه هرمز و منطقه بندرعباس اجرا می شود.
 
سردار گلفام افزود: رژه مستقل کشوری بین نیروی دریایی ارتش و سپاه به میزبانی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و همزمان با رژه بزرگ تهران در آب های خلیج فارس و تنگه هرمز انجام می شود.
 
رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس اظهارکرد: 46 فروند شناورهای مختلف شامل ناوشکن ها، ناوبرها، ناوهای موشک انداز، ناوچه های توپدار، قایق های هجومی و تفنگدار در این رژه شرکت می کنند.
 
وی گفت: یگان های پروازی نیروی دریایی شامل انواع و اقسام هلی کوپترهای سبک و سنگین و هواپیماهای بال ثابت به عنوان نیروی دریایی ارتش در این برنامه حضور دارند.
 
سردار گلفام ادامه داد:همچنین نیروی هوایی ارتش هم این رژه مشترک وحدت آفرین نیروهای مسلح در حوزه دریایی را با انواع هواپیما های جنگی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی و هواپیماهای پشتیبان و سوخت رسان همراهی می کنند.
 
به گفته سردار گلفام، در این رژه شناورها از نوع هجومی ها، تندروها به همراه هواپیماهای نیروی دریایی و هلی کوپترهای سپاه پاسداران حضور دارند که از نظر تعداد، بیشترین شناورها و هوایپماها در آن شرکت می کنند.

** سربازان کلیدواژه دفاع مقدس
 
سردار گلفام به برنامه های فرهنگی ارتش به مناسبت هفته دفاع مقدس تدارک دیده اشاره کرد و گفت: تجلیل از سربازان دوران دفاع مقدس و سربازان حاضر به خدمت در روز دوم هفته دفاع مقدس امسال انجام می شود.
 
وی افزود: 2.5 میلیون نفر سرباز آموزش دیده با حداقل 20 ماه توقف در جبهه زمینی حضور داشتند و بیشتر آنها سربازانی بودند که در سال 56 از خدمت ترخیص شده بودند اما وقتی ارتش آنها را احضار کرد تعداد کثیری از آنها دوباره به دفاع مقدس پیوستند و امروز پیشکسوتان سرباز ما هستند.
 
رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با تاکید بر این که سربازان نماد اقتدار و افتخار ایران هستند گفت: 39 هزار نفر از این سربازان شهید شدند و این سربازان همیشه حضور دارند و باید از آنها تقدیر کرد.
 
سردار گلفام بابیان اینکه هفته دفاع مقدس مصادف با شکست حصر آبادان است، افزود: برنامه بزرگ و نمایشگاهی در آبادان به میزبانی نیروی زمینی و همکاری چهار نیروی ارتش برگزار می شود و از قهرمانان شکست حصر آبادان تجلیل می شود.
 
رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ادامه داد: صبحگاه ارتش نیز امسال در سراسر کشور به میزبانی نیروی زمینی برگزار می شود.
 
وی به اهمیت عملیات کمان 99 اشاره کرد و گفت: این عملیات از عملیات های مهم روز دوم جنگ بود ودر آن بیش از 140 فروند هواپیما به اهداف برد بلند و متوسط در عمق خاک و نزدیک به تخریب منابع اقتصادی دشمن حمله و آنها را نابود کردند و نزدیک به 200 فروند هواپیماهای پشتیبانی و سوخت رسان در این عملیات شرکت کردند که مراسم تجلیل از این عملیات بزرگ در دانشگاه شهید ستاری برگزار می شود.
 
سردار گلفام ادامه داد: دیگر برنامه فرهنگی هفته دفاع مقدس حضور پیشکسوتان جنگ و سخنرانان در مساجد، دانشگاه ها و مدارس به منظور انتقال مفاهیم جنگ است.
 
وی گفت: کنگره ملی به میزبانی ارتش جمهوری اسلامی در حوزه فرهنگی با مشارکت سازمان ها، وزارتخانه ها و مسئوولین فرهنگی برای تجلیل از شهید فلاحی ، شهید نامجو، شهید فکوری، شهید کلاهدوز و شهید جهان آرا به عنوان پیام آوران شکست حصر برگزار می شود و از خانواده های آنها تجلیل می شود.
 
رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گفت: از 5 کتاب در زمینه های رمان، اسنادی و واقع نگاری رونمایی می شود و 40 عنوان کتاب به 50 کتابخانه ارسال می شود.
سردار گلفام در خصوص ادبیات دفاع مقدس گفت: فصلنامه «الماس ایران» که فصلنامه تخصصی ارتش محسوب می شود رونمایی می شود.
 
وی در خصوص برنامه های فضای مجازی نیز گفت: سایت sahadem.ir که توسط انفورماتیک ارتش به بهره برداری رسیده نیز رونمایی می شود.
 
سردار گلفام از تولید یک فیلم سینمایی در خصوص نقش خانواده های ارتش در دفاع مقدس خبر داد و افزود: فیلم سینمایی تصمیم منطقی، اولین فیلم سینمایی ساخته شده توسط سازمان حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس در فرصت مناسب به نمایش درمی آید.
 
رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گفت: اصلی ترین هدف برگزاری هفته دفاع مقدس حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ولایتمداری، مقاومت، جهاد، ایثار، شهادت، خودباوری دینی و ملی است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • آریایی مسلمان ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
    0 0
    درود الله بر ایران اسلامی
  • danial ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
    0 0
    بهترین خبری که امسال شنیدم اینه.انشاالله رزمایشات سپاه و ارتش یکی بشن(نیروی دریایی سپاه با پشتیبانی ناوهای و جنگندهای ارتش-نیروی زمینی ارتش با پشتیبانی پهپادهای سپاه)به امید روزی که تو تحقیقاتم باهم همکاری کنن مثل قاهر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس