رئیس‌جمهور روسیه گفت: سران جامعه همسود خواستار حفظ و تقویت اتحادیه کشورهای مشترک‌المنافع به عنوان یک سازمان بین‌المللی تکامل‌یافته هستند و نیازی به ایجاد ساختارهای موازی وجود ندارد.

 به گزارش مشرق، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه که برای شرکت در نشست سران کشورهای مستقل مشترک‌المنافع به بیشکک سفر کرده بود، در گفت‌وگو با رسانه‌ها اظهار داشت: دولت‌های مستقل جامعه «همسود» تلاش می‌کنند تا اتحادیه متشکل از این کشورها همانند سازمانی بین‌المللی حفظ شود.

پوتین با تأکید بر اینکه در بیست و پنجمین سالگرد تأسیس این اتحادیه، کشورهای مستقل مشترک‌المنافع تقریبا به یک تفکر مشترک در زمینه حفظ این سازمان رسیده‌اند، گفت: در حال حاضر مهم‌ترین مسئله، حفظ این اتحادیه همانند یک سازمان بین‌المللی تکامل یافته است و هیچ نیازی به ایجاد ساختارهای موازی نیست.

وی در ادامه تصریح کرد: همه سران کشورهای عضو بر این باور هستند که نیازی به تشکیل ساختارهای موازی نیست، بلکه هر چیزی که مانع رشد و پیشرفت سازمان می‌شود باید اصلاح گردد تا این سازمان بتواند در رسیدگی به مسائل و مشکلات کشورهای عضو، فعالتر عمل کند.

پوتین همچنین اظهار داشت: اتحادیه کشورهای مشترک‌المنافع نقش مهمی را در ایجاد شرایط مساعد برای فرآیند استقرار و تقویت تدریجی حاکمیت در تمامی کشورهای عضو ایفا کرده است.

به گفته وی، اتحادیه کشورهای مستقل مشترک‌المنافع، شرایطی را ایجاد کرده تا کشورهای عضو همزمان با حفظ استقلال خود، همکاری نزدیکی را با یکدیگر برقرار سازند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس