کد خبر 632590
تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷

کاپیتان تیم فوتبال فولاد خوزستان گفت: فولاد خوزستان برای بهتر شدن نیاز به زمان دارد و در همین وقفه‌ای که در لیگ به وجود آمد توانستیم به هماهنگی بیشتری برسیم و پیشرفت را در هر تمرین درون تیم می‌دیدیم.

به گزارش مشرق، ایوب والی بعد از پشت سر گذاشتن یک سال و 9 ماه محرومیت از هفته سوم به بعد شانزدهمین دوره لیگ برتر برای فولاد خوزستان به میدان رفت و بار دیگر بازوبند کاپیتانی این تیم را بر دست بست.

فولاد خوزستان بعد از نمایش نه چندان خوبی که در چهار هفته ابتدایی ارائه کرد طی دو هفته گذشته 4 امتیاز کسب کرده و کمی از فشار ابتدای فصل خارج شده است.

والی در مورد شرایط فولاد و عملکرد خودش صحبت‌های زیر را مطرح کرد.

هفته قبل مقابل پدیده به اولین پیروزی رسیدید. شرایط تیم را چطور ارزیابی می‌کنی؟
خدا را شکر بعد از پنج هفته مقابل پدیده به پیروزی رسیدیم و از فشار روی تیم کاسته شد. تیم بسیار جوانی داریم و این مسئله باعث می‌شود وقتی تحت فشار قرار می‌گیریم کمی کارمان سخت شود. به هر حال این جوان‌ها وقتی در خیابان با هواداران و مردم روبه‌رو می‌شوند کمی تحت تأثیر قرار می‌گیرند و اعتماد به نفس‌شان پایین می‌آید. بعد از بازی با سایپا که عملکرد خوبی داشتیم و می‌توانستیم به پیروزی پر گل برسیم در دیدار مقابل پدیده تمام توان‌مان را در زمین گذاشتیم تا 3 امتیاز را بگیریم که خدا را شکر این تلاش و همدلی جواب داد.

فولاد در فصل جاری تغییرات زیادی داشته است. چقدر زمان برای رسیدن تیم به هماهنگی نیاز است؟
وقتی به ترکیب فولاد نگاه می‌کنید می‌بینید شرایط تیم از روی نیمکت گرفته تا درون زمین با تغییرات زیادی نسبت به فصل گذشته همراه بوده است. 70 تا 80 درصد تیم دچار تغییر شده و نیاز به زمان داریم تا به هماهنگی کامل برسیم. در یک ماه تعطیلی لیگ فرصت خوبی برای بهبود شرایط تیم به وجود آوردیم. بازیکنان تمرینات بسیار خوبی انجام دادند و در جریان تمرینات تغییرات را درون تیم می‌دیدید. واقعا به چشم‌مان می‌دیدیم که شرایط تیم بهتر می‌شود و خوشبختانه در بازی با سایپا و پدیده هم این مسئله را ثابت کردیم. همانطور که گفتم این تیم فقط نیاز به اعتماد به نفس دارد.

در دیدار مقابل پدیده گل نخوردید ولی طی پنج هفته 8 بار دروازه شما باز شده که این آمار خوبی نیست.
خوشبختانه در بازی با پدیده دروازه تیم را بسته نگه داشتیم و این اتفاق خوبی بود. باید این روند را حفظ کنیم. متأسفانه آمار گل خورده ما در پنج هفته ابتدایی خوب نبوده است. مهم‌ترین اصل در فوتبال گل نخوردن است و اکثر تیم‌ها هدف‌شان ابتدا گل نخوردن است چرا که گل خود به خود به ثمر می‌رسد. شما روی یک ضربه ایستگاهی یا حرکات تیمی که انجام می‌دهید به گل می‌رسید اما وقتی این مرحله نتیجه می دهد که کمتر گل بخورید. ما در فصل جاری هیچ گاه ترکیب ثابتی برای خط دفاع نداشتیم. در سه هفته ابتدایی من حضور نداشتم و سپس عبدالله کرمی محروم شد. البته در دفاع فقط 4 بازیکن خط دفاع نقش ندارند بلکه کل تیم باید در این مسئله قوی عمل کنند تا تیم بتواند دروازه را بسته نگه دارد. هر چه زمان بگذرد شرایط بهتر خواهد شد.
 
بعد از بازگشت ساسان انصاری شرایط فولاد بهتر شده است. در این مورد چه نظری داری؟
انصاری بعد از اینکه به پرسپولیس رفت نتوانست آن چیزی که در ذهنش بود را اجرایی کند. به همین خاطر او با انگیزه‌ای مضاعف به تیم بازگشت تا خودش را ثابت کند. این مسئله به سود فولاد شد و این رفت و آمد انگیزه‌های او را چند برابر کرد. ساسان در دو بازی گذشته در جلوی زمین زحمت زیادی می کشد و به تیم کمک زیادی کرده است.

 وضعیت خودت را پس از بازگشت از محرومیت چطور ارزیابی می‌کنی؟
 خدا را شکر وضعیتم بسیار خوب است. واقعا پس از دوران سخت محرومیت خوشحالم که به تیم بازگشتم. وقتی فوتبالیستی دو سال نمی‌تواند در دیدارهای رسمی یا دوستانه به میدان برود خیلی چیزها یادش می‌رود و نیاز به بازی کردن برای رسیدن به شرایط بهتر دارد. در این مدت فقط به صورت انفرادی تمرین می‌کردم اما این مسئله کافی نیست چرا که چیزهایی که در جریان بازی به دست می آوریم خیلی مؤثرتر است. در این چند بازی تلاش کردیم کیفیت خوبی ارائه کنم و بتوانم برای تیمم موثر باشم.

در زمان محرومیت در دقیقه 4 در اقدامی نمادین از سوی هواداران تشویق می‌شدید. هنوز هم این دقیقه متعلق به خودت است؟
جا دارد دست تک‌تک هواداران فولاد را ببوسم و واقعا خودم را مدیون این هواداران بامعرفت می‌دانم. در زمان محرومیتیم آنها به طور نمادین در دقیقه 4 من را  تشویق می‌کردند و به غیر از این هم پیگیر کارم بودند. آنها حتی با مهدی تاج دیدار کردند و یکی از دلایلی که باعث شد محرومیتم در دو سه ماه پایانی بخشیده شود همین حمایت هواداران بود. امیدوارم بتوانم قدردان زحمات آنها باشم و با تلاشی که می‌کنم دل‌شان را شاد کنم.

دیدار مقابل گسترش فولاد را چطور ارزیابی می‌کنی؟
گسترش تیم بسیار خوبی است و نباید به نتایج فصل جاری این تیم توجه کرد. آنها تیم بسیار عالی و پر مهره‌ای دارند که بازیکنان‌شان همه شناخته شده هستند. گسترش فولاد نیاز به زمان دارد و به هماهنگی مدنظرش می‌رسد. این شرایط نشان می‌دهد کار آسانی در پیش نداریم اما ما می‌خواهیم به جایگاه‌مان در جدول بهبود ببخشیم و وضعیت بهتری پیدا کنیم.

و صحبت پایانی؟
 متأسفانه پس از پیروزی مقابل پدیده یکی از هواداران‌مان در بازگشت در مسیر دچار سانحه شده و در تصادفی جانش را از دست داده است. این مسئله واقعا غم‌انگیز بود و جا دارد از همین فرصت استفاده کنم و به خانواده این عزیز از دست رفته تسلیت بگویم.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس