کد خبر 632498
تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵

محمد جواد جمالی گفت: فرد دستگیر شده مشاور اقتصادی تیم هسته‌ای بوده که مدتی در برخی از بانک‌ها به عنوان عضو هیئت مدیره و مدیر عامل بانک فعالیت داشته و دارای تابعیت دوگانه است.

به گزارش مشرق، محمد جواد جمالی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خصوص دستگیری جاسوس در تیم مذاکره هسته‌ای اظهار داشت: فرد دستگیر شده مشاور اقتصادی تیم هسته‌ای بوده که مدتی در برخی از بانک‌ها به عنوان عضو هیئت مدیره و مدیر عامل بانک فعالیت داشته و دارای تابعیت دوگانه است.

وی افزود: این فرد هم‌ اکنون به قید وثیقه آزاد است و از آنجایی که این پرونده ابعاد گوناگونی دارد و رسانه‌ای شدن برخی از موضوعات آن به روند تحقیقات ضربه وارد می‌کند، باید یک فضای آرام ایجاد کنیم تا دستگاه‌های امنیتی و قضایی به خوبی کار خود را انجام دهند.

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس با بیان اینکه دستگاه‌های مسئول کار خود را روی پرونده دستگیری جاسوس در تیم مذاکره کننده به خوبی انجام می‌دهند اظهار داشت: متاسفانه اکثر کسانی که اخیرا در رابطه با ارتباط ناسالم با بیگانه چه در حد جاسوسی و چه در سایر مسائل دستگیر می‌شوند کسانی هستند که تابیعت دوگانه دارند.

جمالی ادامه داد: این افراد دارای نقاط ضعف مادی و معنوی بسیاری از قبیل تحصیل فرزندان در خارج از کشور و اموالی که در کشورهای خارجی دارند، هستند و سرویس‌های بیگانه‌ هم به خوبی از این نقاط ضعف استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه دوتابعیتی‌ها، تابعیت اضافه خود را آشکارا بیان نمی‌کنند و همین موضوع کار دستگاه‌های مسئول را سخت می‌کند عنوان کرد: این افراد برای نفوذ در رده‌های گوناگون تربیت می‌شوند؛ یعنی دشمن برای هرکاری که یک روز بتواند امنیت جامعه را به خطر اندازد ولو یک کار کوچک و پیش پاافتاده آدم‌تراشی می‌کند و این افراد همیشه هم در رده‌های بالا نیستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی تصریح کرد: این افراد همیشه هم از اول برای جاسوسی و نفوذ تربیت نشده‌اند و گاهی سرویس‌های بیگانه از نقاط ضعفشان برای جذب آن‌ها استفاده می‌کند.

جمالی با بیان اینکه فرد دستگیر شده در تیم مذاکره کننده هسته‌ای هم اکنون ممنوع الخروج است گفت: این افراد گاهی نیازی به جاسوسی ندارند و همین که بتوانند اولویت‌های کشور را در نظر مسئولان تغییر دهند بزرگترین ضربه را وارد کرده‌اند، این امری است که در دوران جنگ سرد هم ما با آن روبه‌رو بوده‌ایم و متاسفانه این دست افراد در خیلی از رده‌ها رخنه کرده‌اند.

وی در خصوص آزادسازی مقداری از پول‌های بلوکه شده کشورمان اظهار داشت: این پول‌ها مربوط به خرید‌های نظامی است که ما پیش از انقلاب انجام دادیم؛ چون آمریکایی‌ها قرارداد را یک طرفه لغو کرده بودند و با توجه به دعاوی صورت گرفته علیه آمریکا، آن‌ها محکوم شدند که یک میلیارد و 700 میلیون دلار به ایران پرداخت کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: علت آزادسازی این پول‌ها هم برجام نبوده و در رابطه با مسائل امنیتی است که بین ما و آمریکا وجود داشت؛ مسائلی از قبیل آزاد سازی برخی از جاسوسان آمریکایی مثل جیسون رضائیان.

منبع: دانا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس