کد خبر 631624
تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۵:۳۶

اظهارات دبیرکل سازمان ملل مبنی برشرم آور خواندن سخنان نتانیاهو ، واکنش سفیر رژیم صهیونیستی در این سازمان را در پی داشت.

به گزارش مشرق، دانی دانون ضمن اعلام مخالفت خود با محکوم کردن سیاست های رژیم صهیونیستی برای شهرک سازی ها توسط دبیر کل سازمان ملل ، بان کی مون را به' تحریف اوضاع جاری' بین فلسطینیان و این رژیم متهم کرد.
 
سفیر رژیم صهیونیستی دربیانیه ای که دراختیار خبرنگاران در مقر سازمان ملل قرار گرفت، گفت : بان کی مون به جای محکوم کردن مستقیم حماس که برای فعالیت های تروریستی خود کانال می سازد و به جای این که از زمان و امکانات موجود برای تضمین پایان دادن به سیاستهای تحریک آمیز از جانب فلسطینیان سخن بگوید، مرتبا اسراییل را محکوم می کند.
 
وی اضافه کرد: دبیرکل سازمان ملل همواره تلاویو را مورد سرزنش قرار می دهد و می گوید شهرک سازی ها مانعی در مسیر صلح است و اشغالگری هایی که فلسطینیان را هدف گرفته باید پایان یابد، این تحریف اوضاع جاری است.
 
بان کی مون در نشست پنج شنبه سازمان ملل سخنان اخیر نتانیاهو را شرم آور و غیرقابل قبول خوانده و خواهان توقف روند اشغالگری رژیم صهیونیستی بر زمین های فلسطینیان و ستمگری برآنان شده بود.
 
بان کی مون روز گذشته نیز طرفین فلسطینی ها و رژیم صهیونیستی را به مذاکره دعوت کرده و گفته بود با اظهارات نتانیاهو مخالف است که گفته هرکس خواهان توقف شهرک سازی ها در زمین های فلسطینیان شود مدافع پاکسازی نژادی علیه یهودیان است.
 
نخست وزیر رژیم صهیونیستی جمعه گذشته در یک نوار ویدیویی روی توییتر خود این اظهارات را بیان کرده بود.
 
مذاکرات فلسطینیان با رژیم صهیونیستی در سال 2014 پس از 9 ماه گفت وگو بدون دستیابی به هیچ نتیجه ای پایان یافت زیرا رژیم صهیونیستی حاضر به متوقف کردن شهرک سازی و بازگشت به مرزهای 1967 و آزادسازی اسرای فلسطینی دربند به عنوان گام اولیه مذاکرات نشد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۶
    0 0
    مرگ بر اسرائیل

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس