کد خبر 632249
تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۳

مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن از افتتاح ۹۱۰ فقره حساب صندوق پس انداز مسکن یکم دریک روز بعد از تک رقمی شدن نرخ سود این تسهیلات خبر داد و گفت: از خرداد پارسال تا شهریور امسال ۷۵ هزار و ۹۵ نفر در حساب مذکور سپرده‌گذاری کرده‌اند.

به گزارش مشرق، محمدحسن مرادی با بیان اینکه از 18 خرداد 94 تا 21 شهریور امسال 75 هزار و 95 فقره حساب صندوق پس‌انداز مسکن یکم افتتاح شده است، اظهار کرد:‌پس از تک رقمی شدن نرخ سود این سپرده‌ها و کاهش آن به 9.5 درصد برای مناطق شهری و 8 درصد برای بافت فرسوده، در مدت یکماه و بازه زمانی 18 مرداد تا 17 شهریور 13 هزار و 315 فقره حساب در این صندوق افتتاح شد تا تعداد متقاضیان رشد قابل توجه داشته باشد که دو برابر میزان افتتاح حساب در نخستین ماه از تاسیس این صندوق است.

وی با یادآوری این‌که تا پیش از کاهش نرخ سود میانگین افتتاح حساب در صندوق مذکور روزانه 384 و در بهترین حالت 570 فقره بود، افزود: این در حالی است که پس از کاهس نرخ سود رکورد افتتاح 910 حساب در صندوق پس‌انداز مسکن یکم ثبت شده است.

وی بیان کرد:‌ پیش از کاهش تک رقمی شدن نرخ سود، میانگین افتتاح حساب روزانه به ترتیب در تهران 160 درصد، شهرهای بالای 200 هزار نفر 125 درصد و شهرهای کوچک 103 درصد رشد داشته است. با تک رقمی شدن نرخ سود این تسهیلات از دهم شهریور بیشترین استقبال به ترتیب به شهرهای کوچک با 166 درصد رشد، شهرهای بالای 200 هزار نفر با 159 درصد رشد و شهر تهران با 144 درصد رشد اختصاص داشت که نشان می دهد کاهش میزان تسهیلات به تبع کاهش نرخ سود در شهرهای کوچک جذابیت بیشتری داشته است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس