اجلاس گروه 20 با شرکت سران کشورهای مختلف در چین برگزار خواهد شد.

به گزارش مشرق به نقل از بیزنس استاندارد، چین روز چهارشنبه خبر داد نارندرا مودی، نخست وزیر هندوستان؛ باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا؛ و ولادیمیر پویتن، رئیس جمهور روسیه در بین سران کشور و دولت هایی خواهند بود که قرار است در نشست مورخ 4 سپتامبر گروه 20 در چین شرکت کنند.

لو کانگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین اعلام کرد نشست هانگژو که قرار است به ریاست شی جین پینگ، رئیس جمهور چین برگزار شود، بیشترین تعداد کشورهای ممکن در حال توسعه را به نشست گروه 20 دعوت کرده است و افزود سران هر 20 کشور گروه در این اجلاس شرکت می کنند.

وی گفت: «این حاکی از فراگیری اجلاس برای کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه و نشست آن ها در موقعیتی برابر دارد.»

لو در گفتگو با رسانه ها افزود که صدای کشورهای در حال توسعه در طی این اجلاس که از 4 تا 5 سپتامبر برگزار می شود، به گوش جهانیان خواهد رسید.

وی گفت این نشان از تغییرات بزرگ در رژیم اقتصاد بین المللی است که کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه می توانند در کنار هم بنشینند و در خصوص امور اقتصادی بین المللی، در موقعیتی برابر بحث کنند. «این مسئله در راستای تاریخ و به نوعی، پیشرفت تاریخی است.»

چین اعلام کرده تمرکز اصلی اجلاس بر بهبود اقتصاد جهانی با اصلاحات ساختاری و نوآوری خواهد بود. همچنین قرار است منازعه های سیاسی مانند دریای چین جنوبی در این اجلاس مطرح نشود.
علاوه بر سران 20 کشور عضو اجلاس، رهبران برخی کشورهای میهمان از جمله رئیس جمهور مصر، نخست وزیر سنگاپور، و نخست وزیر تایلند در این اجلاس شرکت خواهند کرد.

رهبران سازمان های برجسته بین المللی از قبیل دبیر کل سازمان ملل متحد، رئیس کل بانک جهانی، رئیس صندوق پول و دبیرکل سازمان تجارت جهانی در این اجلاس حضور خواهند داشت.
خبرگزاری شینهوا دیروز اعلام کرد این اجلاس بر بهبود اقتصاد جهانی که در گرداب سقوط قرار گرفته است متمرکز خواهد بود.

هشت سال پس از گذشت بحران مالی جهانی، بهبود وضعیت، هنوز آهسته و ناپایدار است. رشد اقتصادی کنونی جهان، متوسط است و بیکاری، افزایش بدهی ها، تجارت و سرمایه گذاری نامنسجم و بازارهای مالی و کالایی پر از مشکل، از جمله مشخصات آن هستند.

نوآوری برای اولین بار در دستور جلسه گروه 20 قرار خواهد داشت. نوآوری به همراه فناوری و محصولات جدید و الگوهای کسب و کار، باعث ایجاد فرصت ها و روندهای مصرف جدیدی خواهد شد.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس