کد خبر 631403
تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۷

پزشک هیلاری کلینتون اعلام کرد حال وی خوب است و می‌تواند به فعالیت‌های انتخاباتی‌‌اش ادامه دهد.

به گزارش مشرق به نقل از سی‌ان‌ان، روز چهارشنبه، پس از مطرح شدن پرسش‌ها درباره وضع سلامتی هیلاری کلینتون – نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا --، ستاد انتخاباتی وی اطلاعات جدیدی درباره شرایط جسمانی وی منتشر کرد.

پزشک معالج کلینتون اعلام کرد بیماری وی به دلیل یک باکتری غیرمسری ذات‌الریه بوده است. این نخستین گام برای شفاف سازی وضع سلامتی کلینتون به وسیله ستاد انتخاباتی‌اش پس از وخیم شدن حالش در مراسم یادبود 11 سپتامبر در روز یکشنبه بوده است.

پزشک وی اعلام کرد در ماه جاری میلادی دستکم 4 بار کلینتون را معاینه کرده است و در ریه سمت راستش، نشانه‌هایی از ذات‌الریه مشاهده کرده است. بر اساس گفته‌های این پزشک، سایر فاکتورهای سلامتی کلینتون کاملا عادی است و وضع روحی بسیار خوبی دارد. این پزشک همچنین گفت کلینتون با استفاده از آنتی‌بیوتیک – برای 10 روز -- تحت درمان قرار گرفته است و در بهبود وی پیشرفت مناسبی نیز حاصل شده است.

پزشک کلینتون گفت: "در کل، در سال جاری میلادی کلینتون مشکلی جز عفونت سینوس و گوش، و ذات‌الریه نداشته است. وی دوره نقاهت خود را با استفاده از آنتی‌بیوتیک می‌گذراند. او سلامتی خود را حفظ خواهد کرد و برای سمت ریاست جمهوری آینده آمریکا آماده خواهد بود."

"سانجی گوپتا" -- کارشناس پزشکی سی‌ان‌ان -- گفت این اطلاعات منتشر شده، شباهت زیادی با اطلاعاتی است که کلینتون در سال گذشته اعلام کرده بود. گوپتا گفت در آزمایش خون کلینتون، میزان تری‌گلیسیرید‌ها از 69 در سال گذشته، به 159 رسیده است. با این‌حال، وی گفت احتمال دارد کلینتون پیش از انجام آزمایش خون غذا خورده باشد.

تری‌گلیسیریدها نوعی چربی هستند که در خون وجود دارند. هنگامی که سطح تری‌گلیسیریدها در خون افزایش یابد، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی نیز افزایش خواهد یافت. سطح 159 برای تری‌گلیسیریدها، در مرز خطر قرار دارد. زیرا در حالت عادی، این رقم باید کمتر از 150 باشد.

بر اساس گزارش پزشک کلینتون، این نامزد دموکرات از مشکل پرکاری تیروئید و حساسیت‌های فصلی نیز رنج می‌برد. بر اساس این گزارش، کلینتون از داروهای رقیق‌کننده خون و داروهای تیروئید استفاده می‌کند.

این پزشک همچنین اظهار کرد کلینتون واکسن‌های خود را به طور مرتب دریافت کرده است و نتایج ماموگرافی و سونوگرافی وی نیز عادی بوده است. بر اساس اظهارات این پزشک، فشار خون کلینتون 70/100 بوده است و ضربان قلب وی 70 بوده است.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس