کد خبر 631475
تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۰

روابط بی‌نظیر کری با وزیر خارجه ایران و تجارب وی در مذاکرات هسته‌ای باعث شده تا نشنال اینترست در یادداشتی به هیلاری کلینتون پیشنهاد دهد، در صورت رسیدن به قدرت از وی به‌عنوان نماینده ویژه خود در امور ایران استفاده کند.

به گزارش مشرق، نشنال اینترست در یادداشتی به قلم یک نویسنده ایرانی‌الاصل، مدعی شده که هیلاری کلینتون، کاندیدای دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری آبان‌ماه آمریکا باید جان کری، وزیر امور خارجه فعلی این کشور را در دولت آینده خود حفظ کند تا بتواند از او به عنوان «نماینده ویژه آمریکا در امور ایران» استفاده کند.
 
به نوشته این وبگاه تحلیلی، «روابط بی‌نظیر کری با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران» و تجربه‌ای که وی در مذاکرات هسته‌ای با ایران کسب کرده است باید مورد توجه جدی خانم کلینتون قرار گیرد. کری می‌تواند برای «نهادینه‌سازی» فرآیند دیپلماتیکی که تاکنون با ایران ایجاد شده است، به دولت کلینتون کمک کند.
 
به نوشته نشنال اینترست، با وجود آنکه کلینتون ایران را یک چالش راهبردی بلندمدت دیده و از برنی سندرز، رقیب دموکرات خود به‌خاطر تمایل به عادی سازی روابط با ایران انتقاد کرده بود، متعهد شده است که توافق هسته‌ای ایران و شش کشور موسوم به 1+5 پایبند باشد. با چنین زمینه‌ای، انتصاب کری به‌عنوان نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور ایران برای حداقل شش ماه تا یک‌سال می‌تواند به منافع راهبردی آمریکا کمک کند.
 
هیلاری کلینتون در حال حاضر در میانگین نظرسنجی‌ها در حدود 2 درصد از دونالد ترامپ، رقیب جمهوری‌خواه خود پیش است. با این حال وضعیت سلامت او نگرانی‌هایی را در اردوگاه دموکرات‌ها ایجاد کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    0 0
    مرگ بر آمریکای شیطانی
  • یا علی ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    0 0
    مرگ بر آمریکا
  • ۰۲:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۷
    0 0
    مرگ بر آمریکای مردم فریب

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس