کد خبر 631343
تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۴

یکی از سران فتنه می‌گوید ما با حفظ هویت اصلاح‌طلبی آماده تعامل با اصولگرایان و حاکمیت هستیم.

به گزارش مشرق، خاتمی در دیدار جمعی از اعضای انجمن اسلامی معلمان، شهیدان رجایی و باهنر را دو معلم بزرگ انقلاب و جامعه یاد کرد و گفت: نماد انجمن اسلامی معلمان این دو بزرگوارند که، آدم‌هایی مؤمن، آگاه، دلسوخته برای انقلاب، عدالت‌گرا، مردم‌گرا و پایبند به موازین اصلی انقلاب بودند.
 
وی «احترام به مردم، دفاع از حقوق مردم، دفاع از فضای باز و آزاد سیاسی در مقابل جوهای امنیتی» را رویکردهای اصلاح‌طلبانه خواند و گفت: اصلاح‌طلبی از هویت خودش برنمی‌گردد و این رویکردهایی که برشمردم را نادیده نمی‌گیرد ولی اسلامیت نظام هم برای ما مهم است، جمهوریت نظام و رأی مردم هم برای ما مهم است.
 
وی با بیان این نکته که ممکن است کسانی به نام اصلاح‌طلبی شعارهای ساختارشکنانه داده باشند مدعی شد: ما همواره فاصله‌مان را با آنان حفظ کردیم، همچنان که در اصول‌گرایی ممکن است کسانی به نام اصول‌گرایی مسئله حذف و بداخلاقی و تنگ‌نظری را در جامعه حاکم کرده باشند. رشد ما سبب شده است که این مرزها تا حدود زیادی مشخص شود و به یک نوع بلوغ برسیم که این مسئله مهمی است.
 
خاتمی در ادامه با ادعای اینکه بی‌تردید و بدون تعارف از آزادی مردم و آزادی رأی مردم دفاع می‌کنیم گفت: این رویکرد ماست و این حرف کسانی است که محور نظامند و می‌بینید امام می‌گویند میزان رأی ملت است رهبری هم رأی مردم را حق‌الناس می‌دانند.
 
وی افزود: امروز ساختارشکنان نمی‌توانند بیایند با بهانه اصلاح‌طلبی شعارهای بی‌ربط بدهند و اگر بدهند کاملاً معلوم است که اینها اصلاح‌طلب نیستند. من معتقدم که اصول‌گرایان ما هم پایبند به اخلاق هستند و پذیرفته‌ایم همدیگر را تحمل کنیم. یعنی هم آن مسئله ساختارشکنی عریان شده و اگر بخواهد باشد نمی‌تواند خود را به جریانات درون نظام منتسب کند و هم آن جریاناتی که به نام انقلاب و به نام نظام بداخلاقی و فحاشی و حذف می‌کنند نمی‌توانند و نباید خود را به جریانات درون نظام منتسب کنند. اینها ارزان به دست نیامده است و دوستان ما و شما و دیگران هزینه فراوانی دادند تا به اینجا رسیدیم.
 
خاتمی گفت: اگر گفته می‌شود که فضای امنیتی تبدیل به فضای سیاسی شود و سخت‌گیری‌ها کاهش یابد و زدن و محدود و محصور کردن و جلب کردن برداشته شود همه با توجه به این عقلانیت و همگرایی جامعه گفته می‌شود.
 
وی بیان کرد: ممکن است در مورد رفع حصر یا بازتر شدن فضای سیاسی بزرگان از جمله رهبری دغدغه‌ها و نگرانی‌هایی داشته باشند، ما باید برویم و این نگرانی‌ها را گوش بدهیم و صحبت کنیم و به رفع آنها کمک کنیم و انجمن‌هایی مثل شما با آن سابقه‌ای که دارید می‌توانند در این مسئله ورود کنند.
 
خاتمی تأکید کرد: بنده به ضرس قاطع می‌گویم هیچ کس در فکر انتقام‌گیری نیست، کسانیکه در حصر و حبس هستند اگر بیایند بیرون نمی‌خواهند انتقام‌گیری کنند اما جامعه ما آرام می‌شود و رو به سوی آینده خواهد داشت.
 
وی با بیان  اینکه اصول‌گرایی و اصلاح‌طلبی باید بدون کنار گذاشتن هویت خود بتوانند با هم تعامل داشته باشند گفت: ما از سال 88 هم اعلام کردیم تعامل با حکومت، با مردم، با دیگران با حفظ هویت. نه آن طرف باید حاضر بشود که شما برای تعامل هویت را از دست بدهید و نه این طرف باید بگوید حفظ هویت من مستلزم تعامل نکردن است. نه! تعامل می‌کنیم. در ابتدا خودمان در درون خودمان تعامل و نقد می‌کنیم و در درجه دوم با جریانات دیگر بر پایه وجوه مشترک تعامل می‌کنیم و در درجه سوم هم سعی کنیم با حاکمیت و حکومت با حفظ اصول و معیارها تعامل کنیم.
 
گفتنی است همین سخنان ریاکارانه موجبات محاکمه و مؤاخذه خاتمی به خاطر خیانت‌های انجام گرفته است.
 
1- شهیدان رجایی و باهنر به خاطر همراهی با امام و انقلاب و حراصت در مقابل ضدانقلاب، مغضوب منافقین واقع شدند. اما چرا طیف‌های ضدانقلاب و نفاق بارها درقول و فعل (از جمله فتنه88) از طیف متبوع خاتمی حمایت کرده‌اند؟
 
2- «احترام به حقوق مردم و دفاع از رأی آنها» یعنی ایستادن مقابل رأی 24/5 میلیون نفری اکثریت جمهوریت و تدارک دیکتاتوری اقلیت؟!
 
3- بسترسازی برای به میدان آمدن گروهک‌های برانداز در سال‌های 78 و 88 و مدخلیت اصلی در آشوبی که به مرز خط کشیدن روی اسلام در عبارت جمهوری اسلامی،  سر دادن شعار «انتخابات بهانه است، اصل نظام نشانه است» و هتاکی علیه امام‌حسین‌(علیه‌السلام) رسید، یعنی اصلاح‌طلبی؟! در کدام قاموس سیاسی و دینی این تحرکات منافقانه و براندازانه، به اصلاح‌طلبی و علاقه به نظام و انقلاب نسبت داده می‌شود؟!
 
4- کدام هویت اصلاح‌طلبانه؟ شما نشان دادید که نه به اسلامیت و نه جمهوریت و حق‌الناس پایبند نیستید. مگر شما نبودید که در جمع‌های خصوصی اذعان کردید تقلبی انجام نگرفته است؟ پس چرا تا آنجا که فتنه مجال حضور در خیابان و تحمیل هزینه به نظام را داشت، پای آشوب نیابتی آمریکا و انگلیس و اسرائیل ماندید و دروغ تقلب را هیزم آتش‌افروزی و تحریک هیجان منفی در جامعه کردید؟!
 
5- شما کجا فاصله‌تان را با ساختارشکنان حفظ کردید؟ آیا جز این است که ساختارشکنان به واسطه خیانت و وطن‌فروشی شما جرئت کردند آفتابی شوند؟ آمریکا، طرفدار اسلامیت و جمهوریت بود یا انگلیس و اسرائیل که مدام از شما دفاع می‌کردند و به جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی بدگویی می‌کردند؟! چرا در حالی که نظام، مبغوض دشمنان و ملت، مورد تحریم آنان بود، شما تبدیل به سوگلی‌های جبهه استکبار شدید؟ مگر ایرانی و مسلمان نبودید؟! شما به اعتبار نفاقتان، بدتر از گروهک‌های نشاندار ضدانقلاب رفتار کردید؟
 
6- از کدام رشد حرف می‌زنید؟ هنوز هم بعد از 7 سال، حداقل شجاعت و مروت و انصاف و عقلانیت را حائز نیستید تا از ملت و نظام به خاطر خیانت‌های عدیده عذرخواهی کنید.
 
7- فضای شاداب سیاسی را طیف شما با زیاده‌خواهی و دیکتاتور‌مأبی و اجرای نقشه دشمن امنیتی کردید و امنیت و منافع کلان ملی را به خطر انداختید و کسانی چون رابرت  گیتس و هیلاری کلینتون را برای تشدید فشار و اعمال تحریم‌های جدید به طمع انداختید.
 
8- موسوی و کروبی مفلوک، با طناب شماها در مجمع روحانیون و کارگزاران و مشارکت ته چاه رفتند و اگر قرار بود شما و آنها محاکمه شوید قطعاً حکم فساد فی‌الارض و محاربه و فتنه‌انگیزی  که «اشد من القتل» است، در انتظارتان بود.
 
9- شما در کینه‌توزی و عداوت با نظام و انقلاب هیچ کم نگذاشتید و اگر جایی غلطی نکردید، نتوانستید. حالا هم غلط زیادی است که می‌گویند محصورین اگر بیرون بیایند نمی‌خواهند انتقام‌گیری بکنند... جامعه هم با وجود طرد شماها آرام و باثبات است؛ برخلاف لافی که می‌زدید اگر فلان و بهمان دستگیر شوند، ایران قیامت می‌شود!!
 
10- جریان ناکثین زیاده‌خواه و یاغی و گردن شکسته، در حد و اندازه‌ای نیستند که بلافند با حفظ هویت خود آماده تعامل هستیم. آنها اگر وزنی داشتند از امثال آقای روحانی که فتنه‌گران سال 78 را مزدوران آمریکا و اسرائیل خواند، آویزان نمی‌شدند و نامزد اصلاح‌طلب را مجبور به انصراف نمی‌کردند.
 
11- خون قربانیان فتنه 88 و تاوان جنایتی که سران فتنه در حق مردم و نظام مرتکب شدند، همچنان بر گردن این جماعت سنگینی می‌کند و اگر نبود رأفت و بزرگواری نظام، ملت منزجر از فتنه‌گران، سران فتنه را در همان روز 9 دی مجازات می‌کردند.
منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • پسر تاریخی ایران ۰۱:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    0 0
    مرگ بر تمام سران فتنه . بخدا هر کشور دیگری بود توی این هفت ساله همه شون رو به درک می فرستاد تا الان استخونشون هم پوسیده شده باشه
  • امین ۰۲:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    0 0
    چقدر راحت حافظه شو پاک کرده جوری که انگار قبلا هیچ اتفاقی نیافتاده و ایشون هم هیچ نقشی تو هیچ اتفاقی نداشته
  • امین ۰۲:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    0 0
    مرگ بر فتنه گران
  • سروش ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    0 0
    خاتمی«احترام به مردم، دفاع از حقوق مردم، دفاع از فضای باز و آزاد سیاسی در مقابل جوهای امنیتی» را رویکردهای اصلاح‌طلبانه خواند و گفت: اصلاح‌طلبی از هویت خودش برنمی‌گردد و این رویکردهایی که برشمردم را نادیده نمی‌گیرد ولی اسلامیت نظام هم برای ما مهم است، جمهوریت نظام و رأی مردم هم برای ما مهم است. خاتمی: امام می‌گویند میزان رأی ملت است رهبری هم رأی مردم را حق‌الناس می‌دانند. پس چرا؟؟؟؟ این بلوغ در زمان فتنه سال 1388 جلوی شما و همراهی شما با دشمن رو نگرفت یعنی شما بالغ نبودید و این کودک درون اصلاح طلبان بود که شده بود بازیچه دشمنان اسلام و نظام و داشت رای 24 میلیونی مردم رو حق الناس رو به زیر چکمه های بیگانگان می سپرد؟ با تکه هایی از همین مقاله پاسختان میدهم شما نشان دادید که نه به اسلامیت و نه جمهوریت و حق‌الناس پایبند نیستید. مگر شما نبودید که در جمع‌های خصوصی اذعان کردید تقلبی انجام نگرفته است؟ پس چرا تا آنجا که فتنه مجال حضور در خیابان و تحمیل هزینه به نظام را داشت، پای آشوب نیابتی آمریکا و انگلیس و اسرائیل ماندید و دروغ تقلب را هیزم آتش‌افروزی و تحریک هیجان منفی در جامعه کردید؟! هنوز هم بعد از 7 سال، حداقل شجاعت و مروت و انصاف و عقلانیت را حائز نیستید تا از ملت و نظام به خاطر خیانت‌های عدیده عذرخواهی کنید. خون قربانیان فتنه 88 و تاوان جنایتی که سران فتنه در حق مردم و نظام مرتکب شدند، همچنان بر گردن این جماعت سنگینی می‌کند و اگر نبود رأفت و بزرگواری نظام، ملت منزجر از فتنه‌گران، سران فتنه را در همان روز 9 دی مجازات می‌کردند. شما هنوز هم بازیچه دست دشمن هستید و ارزش شما به اندازه چند مهر شطرنج بیشتر نیست مهره های دستمالی شده دشمن هستید مهره هایی که دشمن با نوشیدن شراب مستانه به وسیله شما اصل مردم ایران و نظام ایران و هویت مردم ایران رو نشانه گرفته دشمن برای براق کردن شما و تمیز کردن شما از آب دهان نجس شراب خودش استفاده میکنه و برای دمیدن روح تازه به شما از همان نفس سینه شراب خوردش بر شما میدمد که این چنین ریا کارانه و مکارانه و عمروعاص گونه سخنوری میکنید نفرین خداوند بر دهانت و کلامت.
  • ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    0 0
    زنده باد کیهان ونویسنده اش بسیار عالی بود و دهان خرد کن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس