کد خبر 630784
تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۰

دبیرکل حزب اراده ملت ایران گفت:اینکه جریان اصلاح‌طلبی مدام نهادسازی کند و در لوای نام جدیدی به فعالیت بپردازد، جامعه را سردر گم می‌کند.

به گزارش مشرق، احمد حکیمی پور دبیرکل حزب اراده ملت ایران(حاما) در افتتاحیه اردوی تشکیلاتی دبیران شهرستانهای این حزب در همدان با اشاره به اینکه شهرهمدان میعادگاه فرهنگ و تاریخ است، با تشکر از کمیته تشکیلات و امور استانهای حزب و شعبه همدان حاما، گفت: برگزاری این اردو برای حزب از اهمیت فوق العا‌ده‌ای برخوردار بوده و می‌بایست تمام مباحثی که در این کارگاه‌ها و نشستها مطرح می‌شود را شرکت کنندگان در اردو پیگیری کنند.

دبیرکل حزب اراده ملت ایران با اشاره به هدف برگزاری اردو، تصریح کرد: ایجاد همگرایی بیشتر و همسان سازی در حزب و همچنین استانداردسازی کار تشکیلاتی از اهم اهداف این برنامه است.

حکیمی‌ پور  تلاش اعضای حاما را در تعیین سرنوشت حزب مؤثر دانست و گفت: حزب اراده ملت ایران حزبی جوان و از پایین به بالا بوده و تلاش می‌کند که باری از دوش مردم و کشور بردارد.

دبیرکل حزب اراده ملت ایران افزود: در حزب اراده ملت ایران بیش از مرامنامه و اساسنامه، منشور اخلاقی حائز اهمیت بوده و بدون تردید تنها راه فعالیت در حاما، پایبندی به اسناد و اصول ونیز منشور اخلاقی‌ آن است.

وی با تأکید بر مسئله آموزش آن را قویترین سلاح  دانست و گفت: حزب قرار است یار و همراه مردم و کشور و نظام باشد نه باری بر دوش جامعه. اگر روزی برسد که حاما باری بر دوش مردم باشد، قطعاً نبودنمان بهتر است.

حکیمی پور با اشاره به اینکه مسئله اقتصاد و افزایش شکاف اقتصادی فقیر وغنی عامل پیچیده‌تر شدن شکاف نسل‌ها وشکاف قومی، فرهنگی و مذهبی و عامل ایجاد فساد است، اظهار کرد: باید کمک کنیم تا تبعات تحولات برای مردم و جامعه پایین بیاید و چالش‌ها را به سمت اصلاح ببریم نه اینکه در جهت عمیق تر کردن و بحرانی شدن آنها قدم برداریم.

رئیس فراکسیون اصلاح‌طلبان شورای شهر تهران با بیان اینکه یک حزب نباید صرفاً پیگیر مطالبات سیاسی باشد بلکه توجه بیشتر به دغدغه‌های طبقات فرودست جامعه و عمدتاً مطالبات اقتصادی و اجتماعی جامعه مهمتر است، گفت: ما این رویکرد را در دوره اول شورای اسلامی شهر تهران دنبال می‌کردیم که متاسفانه در هیاهوها و حاشیه‌سازی‌ها صدایمان شنیده نشد. امروز با فساد سازمان یافته  مواجه هستیم و با آن مبارزه می‌کنیم.

حکیمی پور با بیان اینکه درباره فرمان هشت ماده‌ای رهبر معظم انقلاب درباره برخورد قاطع با فساد هیچ اقدام اساسی صورت نگرفته و مایه شرمساری است، تصریح کرد: در عوض شاهد بودیم که سایت‌ها و رسانه‌های مسقل دغدغه‌مند و جوانان دردمند را محدود کردند. ما تأکید می کنیم همان برخوردی که با حقوق‌های نجومی باید داشته باشیم با املاک نجومی هم خواهیم داشت. فساد به هیچ عنوان مسئله جریان اصلاح‌طلب یا اصولگرا نیست و در هر طیف و دستگاهی ممکن است فرد سوء‌استفاده‌گر باشد. در مسئله شورا نیز ما همچنان معتقدیم که سیاست باید از مجرای احزاب عبور کند.

وی افزود:حزب ما (حاما) باید در این رابطه بدون جوسازی سیاسی فعالیت کند. ما خودمان مدعی هستیم و خود را نمایندگان طبقه‌ای می‌دانیم که باید به ابهامات او پاسخ داده شود. ما خودمان هیچ جای رانتها نبوده ایم. چرا باید برخی حاشیه امن برای خود ایجاد کنند و با افشاکنندگان برخورد حذفی صورت پذیرد.

حکیمی پور گفت: چهار چالش‌ مهم بیرونی حقوق بشر، مسئله تروریسم، مسائل اعراب و اسرائیل و در نهایت مسئله هسته‌ای از مهمترین مسائل خارجی اند و حاما می بایست در مورد این چالش‌ها تحلیل داشته باشد.

دبیرکل حزب اراده ملت ایران در مورد حمایت از دولت و مسائل پیرامون شورای عالی  اصلاح طلبان نیز متذکر شد: ما علی‌رغم نقدها کماکان جهت حفظ منافع ملی از روحانی حمایت مشروط می‌کنیم. در انتخابات سال 80 هم حمایت ما از آقای خاتمی مشروط صورت گرفت.حاما به سبب گرایشات حزب هیچگاه زیر بلیط کسی نبوده و هویتی مستقل داشته است. پذیرش شورای عالی سیاست‌گذاری نیز در دوره اخیر به سبب محدودیت زمانی بود. اینکه جریان اصلاح‌طلبی مدام نهادسازی کند و در لوای نام جدیدی به فعالیت بپردازد، جامعه را سردر گم خواهد کرد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: اگر کسی و یا گروهی فکر می‌کنند بهتر و بالاتر از احزاب قادر به حرکت هستند، قطعاً از فعالیت ایشان استقبال می‌کنیم اما احزاب به نفع اشخاص کنار نخواهند رفت. امروز چه کسانی حاضرند پاسخگوی عملکرد برخی نمایندگان لیست امید باشند؟ باید در خصوص کارشکنی آنها با چه کسی و کسانی صحبت کنیم؟ اکثریت افرادی که مخالف سازوکار حزبی هستند خودشان وابستگی حزبی دارند اما می‌خواهند فردی عمل کنند تا همیشه اکثریت را داشته باشند.

وی افزود: هرکس می‌تواند بهتر از احزاب کار بکند بیاید و کار کند اما ما بر مواضع حزبی خود بعد از25سال ایستاده ایم و شورای هماهنگی اصلاح طلبان را حفظ  و تقویت خواهیم کرد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس