کد خبر 630658
تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۵

لاش سعودی‌ها برای متهم‌کردن ایران در صد‌عن‌سبيل‌الله که با بی‌شرمی مرتکب شدند ادامه دارد واین‌بار با راه‌اندازی یک رسانه جدید برای آنها هزینه‌ساز شده است / از ابتداي هفته جاري پخش شبكه فارسي‌زبان «حج» از شهر مكه عربستان سعودي آغاز شد.

به گزارش مشرق، از ابتداي هفته جاري پخش شبكه فارسي‌زبان «حج» از شهر مكه عربستان سعودي آغاز شد تا مردم مناسك حج را به صورت زنده از اين شبكه ماهواره‌اي دنبال کنند. وزير ارتباطات عربستان اين كار را اقدامي در جهت «رساندن پيام حج و معاني ماندگار اسلام به حجاج و زائران فارسي‌زبان» عنوان كرده است، اين درحالي است كه دولت سعودي امسال با ممانعت از ورود حجاج ايراني، باعث شد هزاران ايراني نتوانند اعمال حج را به جاي آورند؛ اقدامي كه گفته مي‌شود از زمان جاهليت تا امروز بي‌سابقه بوده است.
      
عربستان سعودي پخش شبكه «حج» به زبان فارسي را آغاز كرده است؛ شبكه‌اي كه گفته مي‌شود خدمات آن روي راديو و اينترنت نيز قابل دريافت است.

عربستان بعد از انتشار پيام مقام معظم رهبري در مورد حج در مقام انفعال قرار گرفته  و از سوي افكار عمومي جهان تحت فشار است. سعودی‌ها اکنون بازي رواني‌ای را آغاز كرده‌اند كه در آن تلاش مي‌كنند ايران را متهم كنند كه حج را تحريم كرده است و دولت سعودي آمادگي خدمات‌رساني به حجاج ايراني بوده است. راه‌اندازي شبكه تلويزيوني فارسي زبان موسوم به «حج» را نيز مي‌توان در راستاي همين سياست دانست كه در آن سعودي‌ها ايران را با بي‌شرمي متهم به صدعن سبيل‌الله مي‌كنند.

با توجه به رفتار سعودي‌ها با حجاج ايراني، هزينه شبكه قطعاً نمي‌تواند براي اهداف الهي مانند رساندن پيام حج به فارسي‌زبانان باشد!

راه‌اندازي شبكه تلويزيوني آن هم براي چند روز آخر مناسك حج از سوي دولت سعودي به زبان فارسي در حالي صورت مي‌گيرد كه امسال به دليل كارشكني حكام سعودي در اعزام حجاج ايراني و عدم‌عذر‌خواهي به خاطر فاجعه سال گذشته منا، خشم ملت ایران را درپی داشته است.

 بار‌ها مقامات كشورمان از تلاش دولت عربستان براي مقابله با جمهوري اسلامي خبر داده‌اند؛ از اقدامات تروريستي گرفته تا فشار‌هاي سياسي، اقتصادي و ايجاد ائتلاف‌هاي منطقه‌اي عليه ايران كه اغلب نيز با شكست روبه‌رو شده‌اند. عربستان از سال گذشته سياست راه‌اندازي شبكه‌هاي فارسي‌زبان را اعلام كرده است.

5 شبكه فارسي‌زبان با پول سعودي
چندي پيش مدير شبكه ماهواره‌اي ولايت از راه‌اندازي پنج شبكه فارسي‌زبان توسط آل‌سعود خبر داده بود. سيدمحمد حسيني‌قزويني گفته بود: با توجه به شبكه‌هاي گوناگوني كه وجود دارد عربستان سعودي پنج شبكه به زبان فارسي تأسيس كرده كه كار آنها هجمه شبانه‌روزي به شيعه و نظام است، اين شبكه‌ها هتاكي را به حدي رسانده‌اند كه شايد در طول 14 قرن بي‌سابقه باشد، يعني هتاكي‌هاي بسيار وقيحي صورت مي‌گيرد، البته تلاش عربستان براي ايجاد شبكه‌هاي تلويزيوني فارسي‌زبان، ابتدا توسط يمني‌ها افشا شد.
  
يمني‌ها طرح «هنديجان» را لو دادند
سال گذشته بود كه ارتش سايبري يمن اقدام به انتشار چند هزار سند دولت سعودي كرد؛ اسنادي متعلق به وزارت امور خارجه، دفاع و كشور عربستان كه در يكي از اسناد به برنامه‌ريزي سعودي‌ها براي راه‌اندازي شبكه‌هاي فارسي‌زبان به نام «هنديجان» اشاره شده بود. «فارس» در گزارشي با انتشار تصوير نامه رسمي دولت عربستان نوشت:  سعود الفيصل در تاريخ 25 مارس 2012 در نامه‌اي به ديوان پادشاهي عطف به طرح پيشنهادي راه‌اندازي شبكه هنديجان مي‌نويسد: حمايت كامل خود از (طرح) وزير فرهنگ و اطلاع‌رساني را اعلام مي‌كنم و (معتقدم كه) رويكردش بايد شيعيان را در منطقه خليج (فارس) مورد هدف قرار دهد. در اين سند هدف از راه‌اندازي شبكه «هنديجان» «رويارويي با سياست‌هاي خصمانه رسانه‌اي و اخبار غلط شبكه‌هاي ايراني عليه شوراي همكاري خليج فارس» اعلام شده است.

در همين زمينه پايگاه خبري «مرات البحرين» در گزارشي به انتشار اين اسناد توسط ويكي‌ليكس اشاره مي‌كند كه در آن هنديجان نامي برگرفته از شهرستاني در ايران است. در اين گزارش تأكيد شده است كه هزينه‌هاي راه‌اندازي و عملياتي شدن شبكه هنديجان براي دو سال محاسبه شده و سعود الفيصل اعلام كرده است خود وي پشت راه‌اندازي‌ اين شبكه ماهواره‌اي كه دفترش در بحرين خواهد بود قرار دارد، البته با وجود انتشار اين نامه رسمي هيچ‌گاه ايده راه‌اندازي شبكه هنديجان عملي نشد و با تغيير وزير امور خارجه سعودي در سال گذشته و مرگ سعود الفيصل، گويا اين طرح نيز كنار گذاشته شده است.
  
وهابي‌ها خواهان راه‌اندازي شبكه فارسي‌زبان
العريفي يكي از مشهورترين مبلغان وهابي عربستان سال گذشته خواستار راه‌اندازي شبكه‌اي فارسي‌زبان براي مقابله با ايران شد. اين مبلغ وهابي كه سابقه طولاني در فتنه‌انگيزي مذهبي در كشور‌هاي منطقه دارد، طي مصاحبه‌اي با اشاره به شبكه‌هاي راديويي و تلويزيوني ايران كه به زبان‌هاي مختلف اقدام به پخش برنامه مي‌كنند از كشورهاي عربي مي‌خواهد اقدام به راه‌اندازي شبكه‌هاي فارسي‌زبان كنند، البته اكنون شبكه‌هاي متعدد وهابي با نام‌هاي «نور»، «كلمه» و «وصال» در حال فعاليت هستند؛ شبكه‌هايي كه از نظر مذهبي و سياسي به دنبال تفرقه‌افكني ميان مذاهب اسلامي ساكن در ايران و ايجاد ناامني و بي‌ثباتي در كشورمان هستند.
  
شبكه «حج» شروعي بر ايجاد شبكه‌هاي ضد‌ايراني؟!
شبكه فارسي‌زبان حج اولين شبكه‌اي است كه به صورت مستقيم توسط دولت سعودي ايجاد شده است. راه‌اندازي اين شبكه مورد توجه اغلب رسانه‌هاي مهم منطقه‌اي قرار گرفته است. در اكثر گزارش‌هاي منتشرشده درباره راه‌اندازي شبكه «حج» به خصومت عربستان با ايران و كشتار حجاج ايراني در حج سال گذشته اشاره شده است و اينكه عربستان مانع از حضور حجاج ايراني براي انجام مناسك شده نيز در اين گزارش‌ها بازتاب داشته است. عربستان تبليغات گسترده‌اي را به راه انداخته كه در آن سنگ‌اندازي و ممانعت از انجام فريضه حج توسط حجاج ايراني را تحريم حج از سوي ايران جلوه دهد و راه‌اندازي شبكه فارسي‌زبان را نيز مي‌توان در ادامه همين سياست دانست. هم اكنون اين سؤال مطرح است كه ورود مستقيم دولت سعودي در راه‌اندازي شبكه 24‌ساعته فارسي‌زبان مقدمه‌اي براي راه‌اندازي شبكه‌هاي ديگر خواهد بود يا خير؟!

عربستان چند سالي است كه جنگ رسانه‌اي عليه كشورمان به راه انداخته است. سعودي‌ها تا به حال در چندين نوبت اقدام به حذف و قطع پخش شبكه تلويزیوني العالم از ماهواره‌ها، حمله سايبري به سايت اين شبكه ايراني و ارسال پارازيت روي فركانس العالم و ديگر شبكه‌هاي حامي مقاومت در منطقه كرده‌اند.
 
منبع : روزنامه جوان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • sohrab ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۳
    0 0
    پفیوزها ! آب در هاون می کوبند!
  • ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۳
    0 0
    جواب های هوی هست ؛ الان چندین شبکه ماهواره ای وهابی ضدشیعه با حمایت مالی عربستان سعودی ایجاد شده که کارش هجمه به تشیع هست متاسفانه ما در حوضه جنگ نرم حتی از عربستان وهابی هم عقب تر هستیم و فقط شبکه ولایت بدون پشتوانه نظام و فقط با همت مراجع محترم تقلید آیت الله العظمی مکارم شیرازی و با مدیریت استاد آیت الله قزوینی هست که در مقابل این هجمه عقیدتی که ایمان شیعیان به اهل بیت و محبت اهل سنت به اهل بیت را نشانه گرفته اند ایستاده و رسانه منفعل صداوسیما بجای به فکر دین و اعتقاد مردم به ترویج موسیقی و به صرف بیت المال و آنتن برای بازیگران و فوتبالیست ها و خوانندگان همت گماشته رسانه ای که نه به درد آخرت مردم و نه به درد دنیای مردم میخورد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس