در آخرين دوره جشنواره مقاومت شاهد رونمايي فيلم جنجالي «پادشاه شن‌ها»ي «نجدت انزور» بوديم كه تصويري تكان‌دهنده از چگونگي شكل‌گيري حكومت سعودي را نشان مي‌داد.

به گزارش مشرق، جشنواره فيلم مقاومت در سال‌هاي اخير كوشيده است براي آنكه تمايزي داشته باشد با بسياري از جشنواره‌هاي ديگر كه به نام بين‌المللي و با نمايش محصولات در دسترس عموم برگزار مي‌شوند، شرايط رونمايي برخي محصولات استراتژيك سينمايي را در تهران فراهم آورده است.
 
در آخرين دوره جشنواره مقاومت شاهد رونمايي فيلم جنجالي «پادشاه شن‌ها»ي «نجدت انزور» بوديم كه تصويري تكان‌دهنده از چگونگي شكل‌گيري حكومت سعودي را نشان مي‌داد و امسال نيز بناست رونمايي يك اثر جنجالي ديگر در جشنواره مقاومت برگزار شود.
 
به گزارش روزنامه جوان، شنيده‌ها حكايت از آن دارد كه دبيرخانه جشنواره مقاومت رايزني‌هايي را انجام داده است براي رونمايي از «‌گناهان ملك فهد‌» در اين جشنواره؛ «‌گناهان ملك فهد‌» فيلمي است كه تصويري كاملاً رئاليستي از فساد دامنگير «‌ملك فهد بن عبدالعزيز‌» پادشاه سابق عربستان ارائه مي‌دهد.
 
«گناهان ملك فهد‌» از نگاه «‌جنان حرب‌» همسر پنهاني ملك فهد تصويرسازي كاملي ارائه داده است از بخش‌هايي ديده نشده از زندگي پادشاه سابق عربستان. در گوشه‌هايي از اين فيلم به زندگاني دوگانه ملك فهد‌ بن عبدالعزيز آل‌سعود و اتهام‌هايي چون شهوت‌راني، آلوده بودن به قمار و مجبور ساختن همسر مخفي ملك فهد به سقط جنين اشاره شده است.
 
فيلم كوشيده بدون كمترين سانسوري صحنه‌هايي از قمار بازي ملك فهد و تزريق مواد مخدر از سوي وي در كلوب شبانه «كلرمانت» در لندن را به تصوير بكشد.
 
برآمده از كتاب «‌شاه سعودي و من»
 
سناريوي فيلم برآمده از كتابي است با عنوان «‌شاه سعودي و من‌» نوشته «‌جنان حرب». «جنان حرب» زن پنهاني ملك فهد در كتابش از نحوه آشنايي با ملك فهد و زندگي‌اش با وي به صراحت حرف زده بود و حالا همان كتاب در «‌گناهان ملك فهد‌» سينمايي شده است.
 
حرب ۶۸ ساله اينك در لندن زندگي مي‌كند و سال گذشته در جريان رأي دادگاه موفق به كسب 4/26 ميليون پوند بابت حل و فصل پرونده حقوقي مرتبط با يكي از فرزندان پسر ملك فهد شد. حرب در بخشي از خاطرات خود از اجبار به ترك عربستان سعودي در سال ۱۹۷۰ به دليل عدم علاقه «ملك سلمان» پادشاه فعلي اين كشور به خود خبر داد.
 
توليد با بودجه ۱۰ ميليون پوندي
 
«مالكوم واكر‌» كارگردان انگليسي كار ساخت اين فيلم را براي كمپاني «‌ايتكاسافيلمز‌» انجام داده است. بودجه توليد فيلم حدود ۱۰‌ميليون پوند بوده است.
 
«دامين مك كريستال‌» كه به عنوان مشاور توليد در كار حضور داشته است گفته است مطمئناً علاقه‌مندان بسياري براي تماشاي اين فيلم هم در كشورهاي غربي و هم در كشورهاي مسلمان خاورميانه وجود دارند.
 
تاريخ نمايش جهاني «گناهان ملك فهد» مشخص نيست اما مسئولان جشنواره مقاومت به دنبال رونمايي اثر در جشنواره مقاومت تهران هستند. سوژه فيلم آنقدر حساس و البته حاشيه‌برانگيز بوده است كه انتشار يك تريلر ۲ دقيقه و ۴۵ ثانيه‌اي از فيلم در يوتيوب با حجم فراواني از بازخوردهاي رسانه‌اي مواجه شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۵
    0 0
    چرا جشنواره مقاومت از تولید داخلی و بیکاری و اعتیاد فیلم نمی شازد؟
  • ۰۲:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۵
    0 0
    لعنت بر ال سعود خبیث وملعون
  • لر اهواز خوزستان ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۵
    0 0
    چرا فیلم گناهان ملک فهد و سلطان شن زار در سینما و تلویزیون و شبکه های خانگی و تلویزیونی ایران پخش نمی شود؟
  • لر اهواز خوزستان ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۵
    0 0
    پادشاه شن ها ترجمه اشتباه سلطان بیابان یا سلطان شوره زار صحیح تر و به مفهوم نزدیک تر است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس