کد خبر 630651
تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰

خبرگزاری رسمی عربستان مدعی شده که بر اساس تحقیقات انجام شده ایران مقصر وقوع فاجعه منا است.

به گزارش مشرق، خبرگزاری رسمی عربستان «واس»، مدعی شده که تحقیقات صورت گرفته در فاجعه منا در سال گذشته حاکی از دست داشتن ایران در وقوع این حادثه بوده است.

این پایگاه در گزارشی تحت عنوان «جرایم ایران در حج» مدعی شده که حادثه منا به دلیل حرکت معکوس 300 حاجی ایرانی ایجاد شده است.

عربستان مدعی شده که نشانه‌هایی حاکی از وجود عناصر وابسته به سپاه ایران برای تخریب برنامه ریزی حج و متهم کردن عربستان به کمکاری در برگزاری این مراسم مشاهده شده است.

در حالی که گزارش‌های جمع آوری شده از کشورهای مختلف حاکی است دست کم 2431 نفر در این فاجعه جان باخته‌اند خبرگزاری رسمی عربستان همچنان مدعی است که 769 نفر در این حادثه جان خود را از دست داده‌‌‌اند.

فیلم‌هایی که بعد از این حادثه منتشر شد نشان می‌دهد نظامیان سعودی یکی از مسیرهای عبور حجاج برای حرکت به سوی رمی جمرات را بسته بودند و همین مسأله منجر به ایجاد ازدحام و وقوع فاجعه شد.

با وجود گذشت یکسال از فاجعه منا و حادثه سقوط جرثقیل در حرم مکی، ریاض هنوز از سوء مدیریت مراسم حج که منجر به وقوع این حوادث شده عذرخواهی نکرده و در تلاشی برای سوء استفاده سیاسی از این حادثه ایران را که بالاترین میزان قربانی را داشته به دست داشتن در این حوادث متهم می‌کند.
 
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۳
    0 0
    به این میگن «هوچی گری». من ناکسی را می شناختم که وقتی خطایش را برای اینکه اصلاحش کند به خودش می گفتم، او با جاروجنجال، آن را به خودم نسبت می داد.امان از وقاحت. در دنیای ما، همیشه جمع آوری مدرک علیه اشخاص ضروری است.چون چنین افرادی، به جای اصلاح خود و سعی در جبران مافات، از جنایت خود، تهمتی میسازند علیه قربانی. آیا این هوچی گری ها خریداری دارد؟ مسلما نه...و فقط مضحکه ی عالمشان خواهد ساخت..بر این فلک زده ها باید دل سوزاند. جهالت بشر تا اینجاست که خودش حج را سیاسی میکند، بعد آن را ب ایران نسبت می دهد. الت قتاله در دست اوست..قربانیان هم ایرانیان هستند..بعد قتلها را به ایران نسبت میدهند. چرا؟؟؟ چون ..اینها حرفی برای گفتن ندارند، از حرف ما علیه خودمان استفاده می کنند.
  • abbas ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۳
    0 0
    تف به ذات بی شرفت ال سقوط نحس و نجس

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس