کد خبر 630642
تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۶

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی با بیان اینکه مسئول اصلی امنیت زائران از مرز ایران به عراق طرف عراقی است گفت: دولت عراق برای امنیت کل زائران که نزدیک به 20 میلیون نفرند برنامه وسیعی دارد.

به گزارش مشرق، حسین ذوالفقاری معاون امنیتی وزیر کشور ظهر امروز در نشست خبری برای تشریح آخرین برنامه‌ها و اقدامات صورت گرفته نسبت به برگزاری مراسم اربعین حسینی که در وزارت کشور برگزار شد در سخنانی اظهار داشت: در خصوص مشکلات ورود و خروج از مرز دو کار در دستور کار است، ابتدا ایجاد مرز کمکی در منطقه غرب در منطقه سومار-مندلی است که البته نیاز به یکسری زیرساخت ها دارد.

وی افزود: همچنین تلاش می‌کنیم استان‌های مرزی را به سمت مرزهای جنوبی یعنی چزابه و شلمچه سوق دهیم تا فشار بر روی مرز مهران کم شود.

معاون امنیتی وزیر کشور تأکید کرد: مسئول اصلی امنیت زائران از مرز ایران به سمت عراق، طرف عراقی است.

ذوالفقاری ادامه داد: دولت عراق برای امنیت کل زائران که نزدیک به 20 میلیون می‌شود، برنامه وسیعی دارد، البته ما نیز کمیته امنیتی در ستاد عراق زیر نظر سفیرمان را داریم که جلسات مشترکی با مسئولین عراقی دارند.

معاون امنیتی وزیر کشور در ادامه این نشست با بیان اینکه صدور ویزا برای مراسم اربعین در 4 مرکز از جمله سفارت عراق در تهران، کنسولگری های خراسان رضوی، کرمانشاه و خوزستان از یک هفته قبل آغاز شده و تا دو روز مانده به مراسم اربعین ادامه خواهد داشت، گفت: همچنین از 10 تا 15 مهر نیز با حضور افرادی از کشور عراق در 12 نقطه از کشور صدور ویزا شروع می‌شود.

ذوالفقاری پیرامون بیمه زائران اربعین نیز تصریح کرد: کسانی که درخواست ویزا را انجام می‌دهند باید درخصوص بیمه نیز همین کار را انجام دهند تا همگان بیمه شوند.

وی تأکید کرد: 25 هزار تومان حق بیمه است که سهم خدمات درمانی سرپایی 5 هزار تومان و سهم خدمات درمانی، بیمارستانی و بستری و فوت 19900 تومان برآورد شده است.

وی ادامه داد: تلاش کردیم هزینه ویزا را کاهش دهیم ولی طرف عراقی موافقت نکرد و الان همان 40 دلاری است که در سایر ایام بوده و مدت اعتبار ویزا 20 روز است که کل اعتبار ویزاها از اول تا پایان ماه صفر است.

ادامه دارد...

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس