مرجع تقلید شیعیان گفت: با پیگیری ابعاد مختلف فاجعه منا در مجامع بین المللی گذشته و آینده این ماجرا روشن می‌شود و بی‌توجهی به این فاجعه ظلم به آیندگان است.

آیت الله مکارم: ابعاد فاجعه منا در مجامع بین المللی پیگیری شود
به گزارش مشرق، آیت الله ناصر مکارم شیرازی عصر امروز در جمع خانواده‌های شهدای فاجعه منا با اشاره به اینکه قرآن کریم به صراحت فضیلت شهدا بر شمرده شده و خداوند فرموده شهدا زنده‌اند و نزد خدا روزی می‌خورند، اظهار داشت: به یقین شهدای فاجعه منا مصداق شهدا هستند چرا که در سرزمین وحی و در حین اعمال حج با لب تشنه به شهادت رسیدند.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه آیه‌هایی که در قرآن درباره شهدا آمده بهترین تسلی خاطر برای خانواده‌های شهدا است، افزود: فاجعه منا هیچ‌گاه فراموش نمی‌شود، این فاجعه فقط برای ایران نبوده و از کشورهای مختلف در این فاجعه شهید شدند.

استاد برجسته حوزه علمیه تاکید کرد: باید رسانه‌ها اخبار این فاجعه را به گوش دیگر کشورها هم برسانند چرا که برخی کشورهای اسلامی حساسیت خاصی روی این موضوع ندارند، از همین رو باید آن‌ها را نیز ترغیب کنیم تا این مسئله را پیگیری کنند.

وی با تاکید براینکه اگر این مسئله امروز پیگیری نشود چه ضمانتی است که در آینده تکرار نشود؟ خاطرنشان کرد: این فاجعه باید امروز پیگیری شود وگرنه در آینده هم قابل تکرار است، از همین رو نه تنها ایران بلکه همه کشورهای اسلامی باید در این زمینه از عربستان در مجامع بین المللی دادخواهی کنند.

آیت الله مکارم شیرازی ادامه داد: با پیگیری ابعاد مختلف فاجعه منا در مجامع بین‌المللی گذشته و آینده این ماجرا روشن می‌شود و بی‌توجهی به این فاجعه ظلم به آیندگان است.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه برخی مفتی‌های عربستان فاجعه منا را مقدرات الهی می‌دانند، خاطرنشان کرد: آن‌ها می‌گویند دولت عربستان خطایی نکرده و مردم مقصر بودند، این در حالی است که در مراسم اربعین که به مراتب جمعیتی چند برابر حج حضور دارند  هیچ اتفاقی هم نیفتاده است.

استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به اینکه مسئله منا به حدی مهم است که تنها ایران نباید آن را پیگیری کند و همه کشورها باید پیگیر آن باشند، تصریح کرد: آل سعود بعد از این ماجرا حتی یک عذرخواهی کوچک هم نکرد، اگر عقل و درایتی در آن‌ها وجود داشت علاوه بر عذرخواهی از همه خانواده‌های بازماندگان برای حج دعوت و از آن‌ها دلجویی می‌کردند.

وی با تاکید براینکه آل سعود باید بداند که فاجعه منا با گذر زمان فراموش نمی‌شود، خاطرنشان کرد: روزی انتقام این جنایات از آن‌ها گرفته می‌شود.
 
 
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس