کد خبر 630293
تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۸

داور بین‌المللی کشتی ایران درباره حذف حالت خاک از کشتی فرنگی بزرگسالان توضیحاتی را ارائه کرد.

تغییر قوانین در کشتی فرنگی از نگاه داور بین‌المللی ایرانبه گزارش مشرق، اردوان صاحب درباره تغییرات جدید در کشتی فرنگی بزرگسالان که از سوی اتحادیه جهانی کشتی اعلام شده است، اظهار کرد: این تغییرات در کشتی فرنگی بیشتر از کشتی آزاد بوده و اتحادیه جهانی کشتی به دنبال این است تنش و اختلاف نظر را در این رشته کمتر کند. ضمن این که به دنبال این است تا کشتی فرنگی هر چه بیشتر جذاب‌ و تماشاگر پسند شود. اتحادیه جهانی پیش از این اعلام کرده بود که بعد از رقابت‌های المپیک تغییرات زیادی را در کشتی فرنگی اعمال خواهد کرد که این موضوع اولین تغییرات اعمال شده است و مطمئنا طی ماه‌های آینده شاهد تغییرات بیشتری نیز در سبک و سیاق کشتی فرنگی خواهیم بود.

داور بین‌المللی کشتی ایران در پاسخ به این پرسش که با توجه به مهارت کشتی‌گیران ایران در حالت خاک آیا قانون جدید باعث لطمه به کشتی خواهد شد یا خیر، گفت‌: نباید این گونه فکر کنیم که این قانون برای  کشتی فرنگی ایران ضرر دارد، چرا که ما باید با هر قانون جدیدی به سرعت خود را وفق دهیم و در نحوه تمرینات و برنامه‌ریزی تمریناتمان مطابق با قوانین جدید حرکت کنیم. حتی من این را می گویم که شاید این قانون جدید به نفع کشتی ایران هم تمام شود. همان طور که چند سال پیش تغییر قوانین به نفع ما شد. البته این موضوع به نحوه تمرینات مربیان وابستگی زیادی دارد.

وی  در توضیح بیشتر نحوه اجرای قانون حذف حالت خاک در کشتی فرنگی، خاطر نشان کرد: پیش از این  وقتی یک کشتی‌گیر به علت کم کاری از داور اخطار می‌گرفت، حریف او می‌توانست  انتخاب کند که در حالت خاک یا سر پا مبارزه را ادامه دهد، اما با قانون جدید دیگر در جریان کشتی وقفه‌ای ایجاد نمی شود و امتیاز به کشتی‌گیر مهاجم و پر کار داده خواهد شد.  البته این به این معنا نیست که  فعالیت در حالت خاک به طور کلی در کشتی فرنگی حذف شده باشد،‌ بلکه همانند سابق کشتی‌گیران می‌توانند حریفان خود را خاک  کنند و در حالت خاک فنونی مانند بارانداز یا هر فنی دیگری را به مرحله اجرا در بیاورند.

صاحب در ادامه گفت‌وگو با ایسنا، درباره عضویت رسول خادم در هیات رییسه جهانی کشتی و تاثیرات مثبتی که این موضوع می‌تواند بر جایگاه داوری ایران در اتحادیه جهانی کشتی داشته باشد، اظهار کرد: مطمئنا حضور رسول خادم به عنوان یک چهره اثرگذار در کشتی جهان می‌تواند باعث رشد و ارتقای جایگاه ایران  در کشتی جهان شود. مطمئنا خادم حامی داوران ایران در اتحادیه جهانی خواهد بود و ما با حمایت او می‌توانیم در سال‌های آینده در این اتحادیه صاحب کرسی شویم.

وی افزود: عضویت رسول خادم در هیات رییسه اتحادیه جهانی کشتی که با رای بسیار بالایی به دست آمد، شروع بسیار خوبی برای ارتقای جایگاه کشتی ایران در جهان خواهد بود و  آغاز کرسی گرفتن‌های کشتی ایران قلمداد می‌شود. ما اگر در گذشته هم کرسی داشتیم، چیزی نبود که به داد کشتی ایران برسد، اما  حرف خادم در کشتی جهان خریدار دارد و قطع به یقین او  اثرگذار خواهد بود.

داور بین‌المللی کشتی ایران درباره این که آیا در  المپیک 2020 توکیو برای قضاوت حضور خواهد داشت یا خیر؟ گفت‌: همه داوران کشتی ایران شانس قضاوت در  المپیک بعدی را دارند و من هم تا 9 سال دیگر می‌توانم در  کشتی جهان قضاوت کنم.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس