شبکه تلویزیونی 'سی ان ان' گزارش داد هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ دو نامزد ریاست جمهوری آمریکا به دلیل مراسم سالگرد حادثه 11 سپتامبر، امروز (یکشنبه) کارزار انتخاباتی خود را بطور موقت متوقف می کنند.

 به گزارش مشرق، سی ان ان روز یکشنبه گزارش داد: انتظار می رود هردو نامزد ریاست جمهوری امروز از محل برج های دو قلوی مرکز تجارت جهانی که در روز یازدهم سپتامبر 2001 فرو ریختند دیدن کنند.
این شبکه تلویزیونی افزود: هیلاری کلینتون قرار است در مراسم 'یک دقیقه سکوت' که راس ساعت 08:30 (به وقت محلی) زمان برخورد اولین هواپیما به برج شمالی مرکز تجارت جهانی برگزار می شود، حضور یابد.

سی ان ان در ادامه گزارش داد: مسئولان تیم انتخاباتی دونالد ترامپ نیز اعلام کردند که ترامپ قرار است از یک ایستگاه آتش نشانی در نزدیکی بنای یادبود قربانیان 11 سپتامبر موسوم به 'نقطه صفر' دیدن کند.

آمریکایی ها در حالی امروز (یکشنبه) خود را برای سالگرد حادثه یازدهم سپتامبر آماده می کنند که پس از گذشت 15 سال، کنگره آمریکا با تصویب لایحه ای دست داشتن عربستان سعودی دراین حادثه را برملا ساخت و دریافت غرامت توسط خانواده قربانیان این حادثه از عربستان سعودی را مجاز دانست.

اوباما اعلام کرده است که این لایحه را وتو خواهد کرد.

شبکه خبری فاکس نیوز روز گذشته (شنبه) در این باره گزارش داد: خانواده قربانیان حوادث 11 سپتامبر 2001 خواستار امضای مصوب کنگره آمریکا از سوی باراک اوباما رئیس جمهوری امریکا علیه عربستان سعودی شدند تا پس از 15 سال عدالت اجرا شود.

' تری استرادا' (Tery Strada) که 15 سال پیش در حادثه 11 سپتامبر همسر خود را از دست داد در پاسخ به این پرسش فاکس نیوز که چرا خواهان اجرای عدالت و تایید این لایحه علیه عربستان سعودی است؟، گفت: برای آنکه تمامی شواهد و سرنخ ها در مورد 11 سپتامبر به عربستان سعودی ختم می شود.

درهمین حال 'پیتر کینگ' (Peter King) نماینده جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا از حوزه انتخابیه نیویورک در مورد امتناع اوباما از تایید این لایحه گفت که کاخ سفید از سوی لابی عربستان سعودی تحت فشار قرار دارد.

این لایحه که با عنوان 'قانون عدالت علیه بانیان تروریسم' روز جمعه در رای گیری شفاهی با اجماع به تصویب رسید، چهار ماه قبل نیز از تصویب سنای آمریکا گذشته بود.

این لایحه با مخالفت شدید دولت عربستان سعودی روبرو شده است. 15 نفر از 19 هواپیماربای شرکت کننده در حملات 11 سپتامبر 2001 تبعه عربستان بودند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ایرانی ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۱
    0 0
    خاک تو سر بی عرضه شون بکنن که نمی تونند برعلیه بزرگترین جانی خاورمیانه یعنی عربستان شکایت بکنند اونم وقتی مقصر اصلی هست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس