نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا به دنبال توهین به حامیان رقیب جمهوریخواه خود و «مایه تاسف خواندن» آنها عذرخواهی کرد.

 به گزارش مشرق، به نقل از بی بی سی، هیلاری کلینتون، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، بابت این‌که نیمی از حامیان دونالد ترامپ را 'یک مشت آدم مایه تاسف‌' خواند، پوزش خواسته است اما گفته است که هم‌چنان به 'مبارزه با تعصب و نژادپرستی' ادامه می‌دهد.

کلینتون جمعه‌شب در یک برنامه جمع‌آوری کمک‌های مالی به میزبانی حامیان حقوق ال‌جی‌بی‌تی (هم‌جنس‌گرایان، دوجنس‌گرایان و تراجنسیتی‌ها) گفته بود حامیان دونالد ترامپ "نژادپرست، بیگانه‌ستیز، حامی تبعیض جنسی و اسلام‌هراس" اند.

نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری امسال همچنین گفته بود بقیه حامیان ترامپ کسانی هستند که از شرایط اقتصادی و عملکرد دولت به تنگ آمده و از روی ناچاری خواستار تغییر هستند.

دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات آمریکا، در واکنش توییت کرد که این حرف رقیبش، برای میلیون‌ها حامی ترامپ که "مردمی تحسین‌برانگیز و سخت‌کوش" هستند، "خیلی توهین‌آمیز" است.

بعضی افکارسنجی‌ها می‌گوید دونالد ترامپ دارد از هیلاری کلینتون جلو می‌افتد. نظرسنجی‌های اخیر حاکی از رقابت شانه‌به‌شانه دو نامزد در ایالت‌های تعیین‌کننده اوهایو و فلوریدا است.

ماه گذشته ترامپ که از آغاز کارزار انتخاباتی خود اظهارات جنجالی فراوانی داشته است، در یکی از سخنرانی‌هایش گفت حامیان حق نگهداری اسلحه در آمریکا می‌توانند جلوی هیلاری کلینتون را بگیرند. بسیاری از این حرف این برداشت را کردند که آقای ترامپ خواهان سوءقصد به خانم کلینتون شده است.

خود کلینتون گفت آقای ترامپ هوادارانش را به خشونت خوانده است. اما ترامپ گفت از حرف‌هایش سوءتعبیر شده و منظورش شرکت در انتخابات بوده است.

شدت و غلظت حمله‌های لفظی نامزدهای این دوره انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در دوره‌های معاصر بی‌سابقه بوده است. حمله‌هایی که گاه به کلمه هم محدود نشده و حالت‌های بدن هم به آن افزوده شده است؛ و رقابت‌های درون‌حزبی را هم به‌خصوص برای جمهوری‌خواهان خیلی پر آب و تاب کرد.

اما حرف‌های هیلاری کلینتون درباره این‌که نیمی از طرف‌داران رقیبش دونالد ترامپ "مایه تاسف" اند، یادآور بعضی اظهارنظرهای دیگر است که در دوره‌های قبلی انتخابات برای نامزدها گران تمام شد.

از جمله حرف میت رامنی، نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات چهار سال پیش که در یک نشست خصوصی گفته بود 47 درصد از مردم آمریکا برای امرار معاش به دولت وابسته اند و تلویحا این‌که این عده فقط با این ملاحظه رای می‌دهند که چه کسی بیشتر به آنها کوپن و یارانه می‌دهد.

آن‌زمان باراک اوباما توییت کرد: "ما رئیس‌جمهوری لازم داریم که برای همه آمریکایی‌ها تلاش کند؛ نه کسی که حدود نیمی از کشور را کنار بگذارد."

دونالد ترامپ بعد از حرف‌های هیلاری کلینتون، این توییت اوباما از چهار سال پیش را بازتوییت کرد.

سوال این است که چه‌قدر از رای‌دهندگان مردد که بدشان نمی‌آمد به آقای ترامپ رای بدهند، با این حرف کلینتون دیگر مطمئن شده‌اند به نامزد دموکرات‌ها رای نمی‌دهند؛ آن هم در روزهایی که رقابت این دو شانه‌به‌شانه شده است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس