کد خبر 629628
تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۰

گروه‌های تروریستی از۱۰ مرداد الی ۱۵ شهریوربیش از ۱۵۰۰ تن از عناصر خود از جمله ۴۰ سرکرده میدانی را در درگیری با ارتش سوریه در حومه حلب از دست داده‌اند.

مراحل پایانی جریان یافتن زندگی در شهر حلب

به گزارش مشرق، جبهه جنوب غربی شهر حلب بویژه منطقه الراموسه صحنه درگیری‌های شدیدی بین ارتش سوریه و گروههای تروریستی است.

ارتش سوریه در ادامه عملیات علیه گروههای تروریستی گذرگاه الراموسه را که ورودی شهر حلب از سمت جنوب به شمار می‌رود به کنترل خود در آورده است. گروههای مسلح یک ماه قبل این گذرگاه را به کنترل خود در آورده و از این طریق روزنه‌ای برای خود در محلات شرقی شهر حلب ایجاد کرده بودند.

ارتش سوریه امروز بعد از درگیری های شدید با تروریستها این منطقه را به کنترل خود در آورد. این در حالی است که این درگیری ها به دلیل استفاده از سلاحهای سنگین و حملات هوایی، خرابی های گسترده ای بر جا گذاشته است.

جزئیات آزادسازی الراموسه

درباره جزئیات کنترل ارتش سوریه بر گذرگاه الراموسه باید گفت که یگانهای ارتش سوریه از محور جنوب شرقی و به طور مشخص از محور معمل الاسمنت پیشروی کردند و سپس به نیروهایی که از محور جنوب غربی و تپه ام القرع به سمت گذرگاه الراموسه پیشروی کرده بودند رسیدند. این نیروها سپس به سمت شمال رفتند و به شهر حلب رسیدند و جاده بین‌المللی را به طور کامل به کنترل خود در آوردند.

یگانهای مهندسی ارتش سوریه هم اکنون در حال انهدام خودروهای بمب‌گذاری و بمبهایی هستند که تروریستها در مسیرها و گذرگاههای ورود و خروج و بویژه در جاده اصلی که به شهر حلب می‌رسد کارگذشته اند. همچنین ارتش سوریه تلاش می‌کند همه مناطق الراموسه را به کنترل خود در آورده و دامنه کنترل خود به سمت معمل الاسمده و منطقه سادکوب تا منطقه العامریه را توسعه بخشد. اگر ارتش سوریه بتواند منطقه العامریه را به کنترل خود در بیاورد در واقع موفق شده است امنیت کامل جاده الراموسه را به منظور عبور غیر نظامیان برقرار کرده و امنیت اطراف این شهر را توسعه بخشد.

اهمیت بازگشایی جاده الراموسه

ناظران میدانی معتقدند که بازگشایی جاده الراموسیه برای شهروندان بعد از برقراری امنیت و زدودن مینهایی که تروریستها در این منطقه کارگزاری کرده بودند، دستاورد بزرگی برای ارتش سوریه به شمار می رود. این امر همچنین موجب خوشحالی شهروندان ساکن این منطقه شده است.

ترسیم نقشه میدانی جدید

شدید بودن درگیری‌های ارتش سوریه برای از بین بردن تروریستها هر چند نمای منطقه را تغییر داده است، اما نقشه میدانی جدیدی ترسیم و حلقه محاصره تروریستها در محلات شرقی حلب تنگ‌تر شده است و آنها هم اینک گزینه های محدودی در اختیار دارند.

تروریستها در دانشکده‌های نظامی و جاده الراموسه و همه محورهای جنوب و غرب حلب ضربات سنگینی متحمل شدند و محاصره شکسته شد. همچنین دیگر خبری از تهدیدات عبدالله المحسینی سرکرده گروه تروریستی جیش الفتح نیست.

هلاکت 1500 تروریست در بیش از دو ماه

گروههای تروریستی از سی و یکم جولای گذشته تا پنجم سبتامبر جاری (10 مرداد الی 15 شهریور) بیش از 1500 تن از عناصر خود از جمله 40 سرکرده میدانی را در درگیری با ارتش سوریه از دست داده اند.

همچنین ابوعمر سراقب مشهور به ابوهاجر الحمصی و ابومسلم الشامی دو سرکرده برجسته گروه تروریستی جیش‌الفتح در یک حمله هوایی روسیه به محل نشست 15 سرکرده این گروه تروریستی در شهرک کفرناها در غرب شهر حلب به هلاکت رسیدند.

 
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس