کد خبر 629529
تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۷

کمدی «ناردون» آقای فریدون حسن‌پور اما بعد از آمدن «فروشنده» نیز فروش نسبی خود را داشته است به ویژه در شهرستان‌ها که این فیلم با سانس‌های فوق‌العاده روبرو شده و به واسطه همین اقبال بعد از چهار هفته نمایش رقم 2 میلیارد و نیمی فروش را پشت سر گذاشته است.

به گزارش مشرق، شرایط فروش سینماها در هفته گذشته کاملاً تحت تأثیر افزوده شدن «فروشنده» آقای اصغر فرهادی به سبد اکران بود. جوسازی‌های خاصی که پیش از روی پرده رفتن این فیلم درباره ممیزی‌های وارده به اثر و البته مضمون آن ایجاد شده بود، نوعی کنجکاوی را برای مخاطبان ایجاد کرد و عطش آنها را برای تماشای فیلم بالا برد. در این بین اظهار نظرات برخی از سینماگران، مدیران و بعضاً منتقدانی که فیلم را هم دیده بودند بر این عطش دامن زد تا «فروشنده» در هفته ابتدایی اکرانش یک فروش رؤیایی را تجربه کند و بعد از 10 روز به فروشی حدود سه میلیاردتومانی برسد.

 در این فروش بالا البته که نباید از نقش پخش‌کننده فیلم؛ موسسه فیلمیران و فراهم آوردن بیشتر از 80 سینما برای فیلم گذشت. جالب است که فیلم‌هایی مانند «من» و «لانتوری» با وجود داشتن سرگروه تعداد سینماهایشان کمتر از «فروشنده» است که بدون داشتن سرگروه و در گروه آزاد روی پرده رفته است.
 
این یک عرف در سینمای ایران است؛ فیلم‌هایی که نمی‌توانند سرگروه بگیرند به اکران در گروه آزاد و با تعداد حداقلی سالن رضایت می‌دهند اما درباره «فروشنده» چون فیلمیران پشت فیلم حضور دارد حتی اکران در گروه آزاد هم با دراختیار داشتن تعداد بالای سالن منافاتی ندارد!

افت فروش «لانتوری»
ورود «فروشنده» به سبد اکران سبب شده که درام ملتهب «لانتوری» آقای رضا درمیشیان که تا هفته‌های قبل فروشی توفانی داشت با کاهش رونق مواجه شود. خیلی‌ها پیش‌بینی می‌کردند متوسط فروش هفتگی بیشتر از یک میلیارد تومان این فیلم، فروش آن را در پایان هفته پنجم به 6 میلیارد تومان برساند اما امان از تلاش برای دیده شدن «فروشنده» که باعث شد تعداد سینماهای «لانتوری» کم شود و این فیلم نتواند بعد از پنج هفته نمایش حتی به فروش پنج میلیارد و نیمی برسد.
 
کمدی «ناردون» آقای فریدون حسن‌پور اما بعد از آمدن «فروشنده» نیز فروش نسبی خود را داشته است به ویژه در شهرستان‌ها که این فیلم با سانس‌های فوق‌العاده روبرو شده و به واسطه همین اقبال بعد از چهار هفته نمایش رقم 2 میلیارد و نیمی فروش را پشت سر گذاشته است.
 
درام «من» آقای سهیل بیرقی که کل بار داستانی خود را بر تخیل نگاری محض قرار داده است هرچند در روزهای ابتدایی اکران فروش خوبی را داشت اما حالا بعد از بیشتر از سه هفته که از اکران می‌گذرد تازه به رقم 1 میلیارد و 350 میلیون تومان رسیده است که یک فروش کاملاً متوسط به شمار می‌رود به ویژه برای فیلمی که لوکیشن‌های بیرونی هم کم نداشته و به این واسطه با افزایش هزینه‌های تولید مواجه بوده است.
 
شکست عطاران در گیشه
«آب نبات چوبی» آقای حسین فرحبخش همان‌طور که «صبح نو» پیش‌تر هم پیش‌بینی کرده بود، به‌رغم حضور رضا عطاران در رأس بازیگران نتوانسته حتی میلیاردی شود. این فیلم هم که بیش از سه هفته از اکران آن می‌گذرد فقط 850 میلیون تومان فروش داشته است. دلیل اصلی این امر را باید روایت غیرخطی «آب نبات چوبی» دانست که باعث شده ریتم اثر کشدار و خسته‌کننده شود و بسیاری از مخاطبان نتوانند حتی تا نیمه‌های اثر را تحمل کنند.
 
کمدی موزیکال «دزد و پری» آقای حسین قناعت، تنها فیلم کودک روی پرده است که با وجود اکران در گروه آزاد توانسته در حدود هفت هفته‌ای که روی پرده است به نزدیکی رقم یک میلیارد تومان فروش برسد. برای اثری که کاملاً متکی به جلب مخاطب کودک ساخته شده و البته که از کمترین تبلیغات محیطی بهره برده است، این رقم فروش مناسب به نظر می‌رسد.
 
قعرنشینان جدول فروش
 قعرنشینان جدول فروش سینماها سه فیلم هستند؛ 2 فیلم از این میان در یک واژه که آن هم «سایه» است مشترکند؛ یکی «سایه‌های موازی» آقای اصغر نعیمی و دیگری «سایه» مسعود نوابی. «سایه‌های موازی» که مانند «فروشنده» از حضور آقای شهاب حسینی سود می‌برد و البته آقای ابوالفضل پورعرب نیز نقش مقابل شهاب را بازی کرده، بعد از حدود یک هفته نمایش تازه به حدود فروش 100 میلیون تومان رسیده و «سایه» با حضور آقای رضا کیانیان بازیگری که در سال‌های اخیر از مدیریت در جشنواره بین الملل فجر تا اجرای حراج در تهران را تجربه کرده، بعد از بیشتر از 2 هفته تازه به رقم 75 میلیون تومان رسیده است.
کمدی «12صندلی» آقای اسماعیل براری به کف جدول فروش چسبیده است؛ اکران نامناسب این فیلم در گروه آزاد و البته با دارا بودن فقط پنج سینما باعث شد فیلم بعد از بیشتر از 2 هفته، فقط پنج میلیون تومان فروش داشته باشد!
 
منبع: صبح نو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس