«ایستاده در غبار» دارای ارزش و اعتبار معنوی است و بهتر است برای پذیرفته شدن آن در بخش مستند اسکار برنامه ریزی دقیقی صورت بگیرد.

سرویس فرهنگ و هنر مشرق - جهانگیر الماسی کارگردان پیشکسوت سینما و تلویزیون کشورمان در گفت و گو با خبرنگار مشرق درباره صدور حکم ممنوع الکاری برخی دفاتر پخش سینمایی و برخورد قوه قضاییه با این موضوع گفت: این برخورد قوه قضاییه در حراست از مرزهای سیاسی و فرهنگی نظام است اما واقعیت این است که این اتفاقی شبیه به پخش تیزرهای فیلم های سینمایی در شبکه های معاند نظام یک عارضه است.

وی افزود:  من فکر میکنم این بار قوه قضاییه فکورانه عمل کرد و مطمئنم که مقام عالی رتبه دادستان همه جانبه به موضوع نگاه کرده و این تصمیم گیری به نفع عامه مردم ایران است. اما مهمترین نکته ای که در این بحث وجود دارد این است که اتفاقی در حوزه فرهنگ در حال رخ دادن است که در در آن تهیه کنندگان نزدیکترین افراد به نظام هستند و پول بیت المال دست آن هاست و آن ها هستند که تعیین کننده مسیر سینمای کشور هستند.
 
ماجراهای اخیر، یک بازی ظریف سیاسی-فرهنگی به سود «فروشنده» است 

الماسی خاطرنشان کرد: تهیه کنندگان تنها گروهی هستند که طی ادوار گذشته از سینما سودهای کلانی بردند و این یعنی اینکه در بدنه نظام تعریف روشنی از فعالیت فرهنگی برای این افراد وجود ندارد و بعضی از آنها سود فردی را به همه چیز ترجیح میدهند.

این کارگردان سینما با اشاره به تبلیغات برخی فیلم های سینمایی در شبکه های ماهواره ای تاکید کرد: بعد از تبلیغات گسترده فیلم «من سالوادور نیستم» همه به فکر تبلیغ در ماهواره افتادند و باید دید که سودی که از این اتفاق به تهیه کنندگان می‌رسد از چه مجاری تزریق میشود و آیا سود فردی در ترازوی مقایسه با منافع ملی قابل گذشت است؟ یعنی ما میتوانیم بخاطر سود فردی از منافع نظام گذشت کنیم؟!

وی تاکید کرد: به نظرم اگر در سینما میخواهیم موفق باشیم باید تفکر و بینش سود در سینما را بازتعریف کنیم.

الماسی در بخشی دیگر از صحبت های خود با اشاره به ممنوع الکاری دفتر پخش فیلمیران که پخش فیلم «فروشنده» اصغر فرهادی را نیز بر عهده دارد، گفت: بازی ظریف سیاسی فرهنگی را در این ماجرا میبینم که بنظرم این اتفاق تبلیغاتی به نفع فروشنده است و احتمالا یک جریان از این ماجرا بوجود خواهد آمد! وقتی معاونت سینمایی با قاطعیت میگوید که این مسائل با گفت و گو حل میشود پس حل خواهد شد منتها آثار این اتفاق به نفع فیلم فروشنده خواهد بود و این یک بازی سیاسی اقتصادی است.

الماسی گفت: با وجود این حجم از اتفاقات درباره «فروشنده» و نفعی که این فیلم خواهد برد آقایان کمی هم به فکر قشر ضعیف و فقیر سینما باشند که برخی از آن ها اجاره نشین هستند!

این بازیگر سینما و تلویزیون در پایان با اشاره به استفاده از ظرفیت اسکار برای معرفی فیلم «ایستاده در غبار» تاکید کرد: «ایستاده در غبار» برای ما دارای ارزش و اعتبار معنوی است و بهتر است برای بهتر دیده شدن این فیلم برای پذیرفته شدن آن در بخش مستند اسکار برنامه ریزی دقیقی صورت بگیرد چرا که در این بخش شانس بسیار بالایی برای دیده شدن و جایزه بردن دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
    0 0
    ببینید کدامیک اقبال عمومی بیشتری دارد همان را بفرستید.
  • ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
    0 0
    درود بر آقای الماسی
  • ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
    0 0
    فیلمی که اسکار گرفته معلومه ضد مردم ایران ساخته شده
  • ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
    0 0
    خوب بود مشرق
  • ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
    0 0
    الان اصلا ایستاده در غبار با فروشنده یکی هست؟ زد و اقبال عمومی از فروشنده بیشتر شد یعنی اینو بفرستن بره! یکی در جهت ارزش های دینی و دیگری ضد ارزش! یعنی اقبال عمومی به ضد ارزش بیشتر بود اونو بفرستید! عجب منطقی!!!!
  • ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
    0 0
    شنیدم فیلم فروشنده مردم ایران رو بی غیرت نشون میده؟!؟!؟
  • ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
    0 0
    اضغر فرهادی از نظر فنی کارهاش عالیه ولی از نظر محتوا!!!
  • ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
    0 0
    جالبه یه عده هنوز فیلم رو ندیده شروع به تمجید از فیلم کردن!!!!
  • ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    مشرق اولا که باید جلوی پخش فروشنده که فروشنده ایمان و غیرت مرد ایرانی و احکام شرعی خداوند متعال هست را بگیرید و بگیرند!! دوما بینی بین الهی یک کمپینی برای حمایت از ایستاده درغبار تشکیل بدید و اعلام کنید و بخواهید مسئولین این فیلم را جهانی کنند و به تمام نقاط دنیا ارسال کنند برای دیده شدن تا بتوانیم حق حاج احمد و یارانش را از این طریق فرهنگی و سیاسی و رسانه ای بگیریم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس