کد خبر 629380
تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸

دولت مالزی اعلام کرد فرماندهان مالایی گروه تکفیری داعش در سوریه با تشویق حامیان خود برای انجام عملیات در کشور، در حال تلاش برای تقویت جایگاه خود در سلسله مراتب این گروه تروریستی هستند.

 به گزارش مشرق، دولت مالزی اعلام کرد تاکنون بیش از 10 عملیات گروه تروریستی داعش را خنثی کرده است و چند عضو مالایی این گروه در هفته های گذشته دست به انجام عملیات انتحاری در سوریه زده اند.

'احمد زاهد حمیدی' معاون نخست وزیر و وزیر کشور مالزی عصر جمعه گفت که تروریست های وطنی مانند 'محمد وندی محمد جدی' تمایل خود را برای انجام عملیات تروریستی و بمب گذاری انتحاری در مالزی ابراز کرده و انگیزه آنها نگه داشتن خود در سطح دیگر رهبران داعش است.

به نوشته روز شنبه تارنمای 'نیو استریت تایمز'، وی انگیزه رهبران مالایی داعش مانند 'وندی' برای انجام بمبگذاری و عملیات تروریستی در منطقه را کسب احترام برای خود به عنوان یک رهبر در میان دیگر سران گروه تکفیری داعش دانست.

وی درادامه گفت که سازمان های امنیتی در اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آ.سه.آن) در حال همکاری برای نظارت بر ارتباطات و فعالیت رهبران داعش از این منطقه در سوریه و حامیان آنها در منطقه آ.سه.آن هستند.

معاون نخست وزیر مالزی، اعلام کرد: ما در حال تبادل اطلاعات در مورد دستورالعمل صادر شده توسط 'محمد وندی محمد جدی' خطاب به حامیان خود بوده و سطح آمادگی نیروهای امنیتی برای هرگونه تهدید جدیدی افزایش یافته است.

به گفته وی، مناطق با جمعیت بالا مانند مناطق سرگرمی و مراکز عبادی غیرمسلمانان ممکن است توسط گروه تروریستی داعش در منطقه مورد هدف قرار گیرد.

'محمد وندی محمد جدی' معروف به ابوحمزه از تروریست های شناخته شده مالزیایی در سوریه است که دستور برخی عملیات در این کشور جنوب شرق آسیا را صادر می کند.

هم اکنون ده ها مالزیایی ها در گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق فعالیت می کنند و بیش از 20 تن از آنها در عملیات مختلف به هلاکت رسیده اند.

پلیس مالزی از هفته گذشته پس از تهدید سران مالزیایی و اندونزیایی گروه تکفیری داعش برای انجام عملیات در این کشور جنوب شرق آسیا به حالت آماده باش درآمد.

'باهاروم شاه' اندونزیایی نیز به دیگر تروریست ها دستور داده است به برخی از منافع غرب، دولت و نیروهای امنیتی در مالزی حمله کنند.

مقام های امنیتی مالزی از فوریه سال 2013 تاکنون 239 نفر از افرادی را که در فعالیت های تروریستی دست داشتند، دستگیر کرده اند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس