کد خبر 629178
تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۴

سرمربی تیم فوتبال تراکورسازی تبریز، گفت: اطلاعات غلط به سرمربی تیم ملی می‌دهند، بنابراین کی‌روش باید فقط از کانال مترجمش اخبار را بگیرد.

به گزارش مشرق، امیر قلعه‌نویی در نشست خبری قبل از بازی مقابل پرسپولیس در هفته پنجم لیگ برتر فوتبال ایران، گفت: سه مطلب را بیان کنم. شهادت امام باقر را تسلیت می‌گویم. به دوست خوبم برانکو ایوانکوویچ خوشامد می‌گویم.
 
ملت ایران اخلاقی مدیون برانکو هستند. موضوع فنی که جای خودش را دارد،اما مهمتر این است که او اخلاقی کمک زیادی به فوتبال ایران کرده است. قبل از جام جهانی در نشستی سه روزه او تجاربش را در اختیار من گذاشت. نتیجه فراموش می‌شود اما عمر مسائل اخلاقی زیاد است. نتیجه فراموش می‌شود.

وی افزود: می‌خواهم در مورد مسعود شجاعی صحبت کنم. در حق او کم لطفی شده است. بازی تیم ملی را دیدم در 3-4 موقعیتی که در بازی با چین ایجاد شد شجاعی تاثیر مستقیم داشت.

سرمربی تراکتورسازی در ادامه یادآور شد: بازی تراکتورسازی و پرسپولیس از حساسیت بالایی برخوردار است. بیرون از آذربایجان هم تراکتورسازی را دوست دارند. پرسپولیس هم تیم بسیار بزرگ و مردمی است. امیدوارم بازی فردا دیدار زیبایی شود. پرسپولیس نقاط قوت زیادی دارد و مهم‌ترین نکته مثبت این تیم پرس کردن خوب است.
 
در چند روز اخیر که در فاز کار تاکتیکی بودیم روی نقاط قوت و ضعف پرسپولیس کار کردیم. تراکتورسازی بزرگ هستیم و مهره‌های بزرگی داریم تنها ایرادی که به این بازی می‌گیریم فاصله بازی تا هفته چهارم است. تعطیلات منسوخ شده و هیچ‌جای دنیا این کار را نمی‌کنند.

سرمربی تراکتورسازی در ادامه اظهار داشت: آقایان می‌گویند هیچ بازی قبل از انجام مسابقات مقدماتی جام جهانی نداشتیم، خب‌، خودتان اردو گذاشتید، ما هم اعتقاد داریم بهتر است بازی برگزار کنیم، اینکه دائم لیگ تعطیل شود به سود هیچ کسی نیست، مگر بازیکنانی مثل سردار آزمون،‌سعید عزت‌اللهی، میلاد محمدی و... از لیگ ایران عازم فوتبال اروپا نشدند؟ سردار آزمون را اکبر محمدی زحمتش را کشید و سپس دو سال در سپاهان کنار ما بود.

وی افزود: تعطیلات روی روند کیفی مسابقات تأثیر منفی می‌گذارد، همین ازبکستان که اکنون صدرنشین گروه ایران است 6 روز قبل از شروع مسابقات به اردو رفت و این تیم با چه شرایطی کارش را دنبال می‌کند؟ آنها اندازه ما لژیونر ندارند و تنها دو بازیکنش لژیونر است که خیلی خوب بازی می‌کند. اولویت اول، دوم و سوم ما تیم ملی است، اما این نوع تعطیلات منسوخ شده است. آقایان می‌گویند بازی دوستانه نداریم، ولی خودشان اردو می‌گذارند، خب‌، در این شرایط بازی نمی‌توان کرد.

قلعه‌نویی در ادامه در رابطه با برگزاری مسابقه در ورزشگاه اختصاصی تراکتورسازی اظهار داشت: با یک حساب سرانگشتی می‌توان به این نتیجه رسید که تراکتورسازی از آماده نشدن ورزشگاه یادگار امام 800 میلیون تومان ضرر کرده است. ما سه بازی خانگی داشتیم که اگر در هر کدام از آنها 40 هزار هوادار می‌آمد،‌درآمدی بالا نصیب تیم می‌شد، ببینید چه لطمه‌ای خوردیم. بازهم می‌گویم کی‌روش مربی بزرگی است و ما تمام این سختی‌ها را کشیدیم تا تیم ملی نتیجه بگیرد.

وی افزود: ای‌کاش این بازی یا در ورزشگاه آزادی یا در ورزشگاه یادگار برگزار می‌شد تا افراد زیادی از این مسابقه لذت ببرند. آذری‌ها فرهنگ بالای خود را سال قبل در دیدار مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا نشان دادند. متأسفانه ما سرویس خوبی به هواداران نمی‌دهیم، اما آنها پرشور به ورزشگاه می‌آیند.
 
در کشورهای حوزه خلیج‌فارس قرعه‌کشی می‌گذارند و پذیرایی صورت می‌گیرد، اما هواداران زیادی نمی‌آیند، امیدوارم هواداران فردا به اندازه‌ای به ورزشگاه بیایند که شرمنده آنها نشویم. ما در این چند سال میزبان نمونه شدیم و امیدوارم این اتفاق بار دیگر بیفتد، شما دیدید در بازی پیکان درگیری به وجود آمد، اما فضا به‌نحوی پیش رفت که پیکانی‌ها وارد زمین شدند و تمرین ریکاوری انجام دادند، توصیه می‌کنم فرهنگ اولین‌ها حفظ شود.

سرمربی تراکتورسازی یادآور شد: تلاش می‌کنیم تا تکلیف‌مان را انجام دهیم و کیفیت خوبی ارائه دهیم، چمن ورزشگاه بسیار خوب است و کیفیت آن کم‌تر از چمن ورزشگاه آزادی نیست. شاید خدمات‌رسانی ورزشگاه در شأن این بازی نباشد و بازهم می‌گویم این مشکلات باعث شد تراکتورسازی ضرر 800 میلیونی کند.

قلعه‌نویی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه او و برانکو از تیم ملی حمایت کردند، اما کی‌روش بعد از بازی با قطر علیه برانکو مصاحبه‌ای کرد و خواستار عذرخواهی شد، گفت: صحبت کی‌روش علیه من که نبوده است(باخنده). ما ایران بزرگ را داریم که دارای تاریخی 2500 ساله است، تاریخ را که می‌خواندم، فهمیدم که لوله‌کشی در 5 هزار سال قبل انجام شده بود و آن زمان ایرانی‌ها زیر زمین لوله‌های سفالی کشیده بودند.
 
همه ما ایران را دوست داریم و عاشق تیم ملی هستیم. من در تیم ملی یک سال بدون قرارداد کار  کردم و راهی جام ملت‌ها شدم، درهمان زمان هم در رنکینگ آسیا اول بودیم، چه کسی این کار را انجام می‌دهد؟ ما با بهترین نتایج از گرو‌ه‌مان بالا رفتیم و این در شرایطی بود که آن زمان بحث تعلیق فدراسیون اتفاق افتاد و کمیته انتقالی کارها را دنبال می‌کرد. ما بدون قرارداد به جام ملت‌ها رفتیم، در شرایطی که در آن زمان درگیری بین دو گروه سیاسی اصلاح طلب‌ها و اصولگرها به وجود آمده بود.
 
ما در آن شرایط علاقه‌مان را نشان دادیم، بچه‌هایی که روزی روی مین‌ها می‌رفتند و جان‌شان را می‌دادند، ایران را دوست داشتند، برانکو هم ایران را دوست دارد و عاشق ایران است، مگر قبل از بازی با قطر، برانکو و پرسپولیس موضع حمایتی نداشتند،‌همه دوست داشتیم ایران نتیجه بگیرد و پرسپولیس و برانکو هم حمایت‌شان را نشان دادند.

وی تأکید کرد: کی‌روش هم برای تیم ملی زحمت کشیده، اما اطرافیان او درست به اطلاعش نمی‌رسانند، کی‌روش مترجمی دارد که بچه بسیار خوبی است(آرین قاسمی). به نظر من او اخبار را فقط از دریچه مترجمش دریافت کند و فقط قاسمی اطلاعات اتفاقاتی که می‌افتد، بدهد. شما ببینید در این شرایط یک ماه باشگاه‌ها مجبور بودند بازیکنان خود را با تمرین حفظ کنند که این کار بسیار سخت است، ما در گذشته هم که با برانکو به جام جهانی رفتیم، تعامل وجود داشت. کی‌روش هم با همین رویه کارش را ادامه دهد، همه تیم ملی راد دوست داریم و ملت ایران برانکو را دوست دارد.
 
شما ببینید امروز چقدر متقاضی برای گرفتن عکس با برانکو وجود داشت، مگر این افراد پرسپولیسی بودند،‌آنها با وجود اینکه آذری بودند به برانکو علاقه داشتند. بازهم می‌گویم کی‌روش، قاسمی را امین خودش قرار دهد و به این شکل شرایط بهتر خواهد شد و این کار به سود تیم ملی است، همه ما ایران را دوست داریم و می‌خواهیم به جام جهانی برویم.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۹
    0 0
    اگه کیروش سرمربی ایران نمی بود باز هم این حرف رو میزد؟؟ کاری زشتیه که پشت سر برانکو قائم بشه به کیروش بتازه ....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس