کد خبر 629052
تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱

دولت آمریکا با ارائه امکان خرید 115 میلیارد دلار تسلیحات به عربستان رکورد جدیدی را در فروش تسلیحات نظامی به این کشور حاشیه خلیج‌فارس به ثبت رساند.

به گزارش مشرق به نقل از عرب‌تایمز آنلاین، دولت اوباما امکان خرید 115 میلیارد دلار تسلیحات نظامی را برای عربستان فراهم کرده است که بخش قابل توجهی از این تسلیحات هنوز به عربستان ارائه نشده است.

این حجم فروش تسلیحات به این کشور حاشیه خلیج‌فارس از سوی آمریکا رکورد جدیدی در روابط دو کشور محسوب شده و طی 71 سال گذشته و اتحاد عربستان و آمریکا بی‌سابقه بوده است.

بنا به اعلام ویلیام هارتونگ یکی از کارشناسان مؤسسه پالس اینترنشنال آمریکا این تسلیحات طی 42 قرارداد به عربستان ارائه شده است و بخش قابل توجهی از آ‌نها هنوز به عربستان تحویل نشدند.

بنا به گفته این کارشناس آمریکایی از سال 2009 آمریکا تقریباً همه چیز به عربستان ارائه داده است از سلاح‌های کوچک و مهمات تا تانک، موشک‌های هوا به زمین، هلی‌کوپترهای رزمی، ناوهای دفاع موشکی و همچنین ناو. از سوی دیگر آمریکا قرارداد آموزش و نگهداری این تسلیحات را نیز با عربستان به امضا رساند.

بنا به گزارش موجود بر اساس اطلاعات ارائه شده آژانس همکاری امنیت دفاعی آمریکا که مسئولیت ارائه اطلاعات نسبت به قراردادهای فروش تسلیحات خارجی را دارد تأکید شده است که برخی از این قراردادها از سوی کنگره این کشور متوقف شده است.

اخیراً قراردادهای فروش تسلیحات نظامی از سوی آمریکا به عربستان از سوی گروه‌های حقوق بشری به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است.

از سوی دیگر برخی نمایندگان کنگره این کشور نیز با افزایش آمار تلفات حملات سعودی‌ها به یمن مخالفت خود را نسبت به فروش سلاح به عربستان اعلام کرده‌اند. تاکنون 10 هزار نفر در حملات عربستان به من کشته شده‌اند.
 
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۹
    0 0
    با همین سفارش هایی که داده و در حال دریافت هست ، نیرو هواییش قشنگ نیرو هوایی روسیه رو میکنه تو قوطی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس