جان کربی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت:عربستان یکی از شرکا و هم پیمانان کلیدی ما در منطقه است.

به گزارش مشرق به نقل از آسوشیتدپرس، جان کربی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت:عربستان یکی از شرکا و هم پیمانان کلیدی ما در منطقه است.
 
کربی در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید:شصت و پنج نفر از نمایندگان کنگره در نامه ای به رئیس جمهور اوباما خواهان تعلیق معامله بیش از یک میلیارد دلاری فروش تسلیحات به عربستان شدند،آیا شما از این نامه آگاهید ،گفت:من اخیر از این نامه آگاه شدم.من در این رابطه نمی توانم سخنی بگویم.مطمئنا همکارانم در کاخ سفید در این رابطه سخن خواهند گفت.آنچه که من می توانم به شما بگویم این است که عربستان یکی از هم پیمانان و شرکای کلیدی ما در منطقه است. آمریکا به حمایت خود در حیطه امنیت دفاعی و مسائل امنیتی از این کشور ادامه می دهد. وزیر خارجه اخیرا در این رابطه در جده صحبت کرد.
 
وی در پاسخ به سوال خبرنگار که پرسید:اگر نگرانی درباره آسیب رسیدن به غیرنظامیان در یمن وجود داشته باشد این نگرانی باید وجود داشته باشد که این آسیبها ناشی از کاربرد تسلیحات آمریکایی است،گفت:من نمی توانم درباره روش ها و مهماتی که سعودی ها در عملیات های خود استفاده می کنند ،صحبت کنم.بدیهی است که ما روابط دفاعی قدرتمندی با عربستان سعودی داریم که موضوع فروش تسلیحات و تجهیزات نظامی بخشی از آن است و هیچ شکی در این رابطه وجود ندارد.توافقنامه هایی در این رابطه وجود دارد.ممکن است که ما نگرانی هایی داشته باشیم که این نگرانی ها را ابراز می داریم.ما نگرانی هایی درباره نحوه اجرای برخی از عملیات های ائتلاف در یمن داشته ایم و ما این نگرانی ها را به طور مخفیانه و علنی ابراز داشته ایم.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ایرانی ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۲
    0 0
    آقای کربی ، زنان و کودکان یمنی با بمب هایی که شما به ال سعود میدید، دارند قتل عام میشند ، بعد شما اعلام نگرانی میکنید ؟! یه جایی و زمانی تقاص اینهمه جنایت در حق بشریت رو پس میدید. هم شما و هم ارباب های صهیونیستی تون.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس