کد خبر 628974
تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۴

وزیر خارجه عربستان در نشست خبری مشترک با وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد از طرح معارضان سوری که روز چهارشنبه (دیروز) در لندن مطرح شد استقبال می‌کند.

 به گزارش مشرق، «عادل الجبیر»، وزیر خارجه عربستان که به آنکارا سفر کرده در نشست خبری مشترک با «چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه از عملیات نظامی این کشور در شمال سوریه حمایت کرد.

شبکه خبری «العربیه»، گزارش داد الجبیر تأکید کرده که ترکیه این عملیات را برای مقابله با گروه‌هایی که تروریستی خوانده انجام می‌دهد و از حمایت کامل عربستان برخوردار است.

بر اساس این خبر دو طرف در این دیدار بحران‌های سوریه و عراق و اوضاع یمن را مورد بررسی قرار دادند و شورایی سیاسی برای تقویت همکاری‌های مشترک میان دو کشور تأسیس کردند.

در واکنش به طرحی که روز گذشته معارضان سوری در لندن ارائه دادند، الجبیر مدعی شد که این طرح دقیق و جامع است و سوریه را به آینده‌ای نزدیک منتقل خواهد کرد.

وزیرخارجه عربستان ضمن پافشاری بر اینکه از اقدامات ترکیه در خصوص مقابله با عوامل کودتا حمایت می‌کند افزود که ریاض و آنکارا از همان روزهای اولیه بحران سوریه مواضع نزدیک به همی داشته‌اند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
    0 0
    السعود ای کفار و کفتار های جهنما شما این گونه جنایت کاری هستید جنایت در خانه امن الهی که حتی در این خانه حیوانات در امان هستند تا چه برسد انسانها انهم انسانهای بی دفاع و مظلوم ال سفوط کافر وجنایت کار با جنایتی که در حادثه منا در سال 94 انجام دادند ثا بت کردند که کافر جنایت کار و جانی هستند دستشان به خون انسانهای بیگناه و بی دفاع و دست خالی فقط با یک لباس سفید که نشانه صلح دوستی برادری بودند تنها برای عبادت به درگاه خداوند آمده بودند ال سقوط کفتار مصداق بارز لعنت خداوند و فرشتگان هستند در دو دنیا نشان دادند که لیاقت خادم حرمین را ندارند حتی لیاقت خادم بودن توالتهای مکه را ندارند وَ اِذْ قُلْنَا لَکَ إنَّ رَبَّکَ أحاطَ بِالنَّاسِ وَ مَا جَعَلْنَا الرُّؤْیَا الَّتی أَرَیْنَاکَ إِلاَّ فِتْنَةً لِلنَّاسِ وَ الشَّجَرَةَ الْمَلْعُونَةَ فِی الْقُرْآنِ وَ نُخَوِّفُهُمْ فَمَا یَزِیدُهُمْ إِلاَّ طُغْیانا کَبِیرا»(3) - (بقره/۱۵۹) ان الذین یکتمون ما انزلنا من البیانت والهدی من بعده ما بیناه للناس فی الکتاب اولئک یلعنهم الله و یلعنهم اللاعنون کسانى که دلایل روشن، و وسیله هدایتى را که نازل کرده‏ایم، بعد از آنکه در کتاب براى مردم بیان نمودیم، کتمان کنند، خدا آنها را لعنت مى‏کند; (بقره / ۱۶۱) می خوانیم: انّ الّذین کفروا و ماتوا و هم کفّار اولئک علیهم لعنه اللّه و الملائکه و النّاس اجمعین کسانى که کافر شدند و بر کفر اصرارورزیده و در حال کفر مرده اند، لعنت خدا و فرشتگان و همه مردم بر آنان خواهد بود.
  • امیر ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۹
    0 0
    داداشا برادرا سوریه واس ماس حالی شد یه هشدار بدم برم نکنه ترکیه نصف سوریه رو به عنوان شریک غافله رفیق دزد بگره بده دست تروریستا از سکوت ایران سو استفاده کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس