دبیرکل اتحادیه عرب که بارها اتهامات تکراری علیه ایران مطرح کرده این بار نیز مدعی شد ایران در خاک یک کشور عربی به دنبال دفاع از انقلاب خود است.

 به گزارش مشرق، «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب وضع بحران سوریه را پیچیده دانست و گفت این مسأله به دلیل تعدد طرف‌های داخلی و خارجی درگیر در این بحران است.

ابوالغیط سه شنبه شب (دیشب) با حضور در برنامه «یوم بیوم» در شبکه «النهار الیوم»، تأکید کرد که سوریه درگیر جریان‌ها و فرقه‌هاست. از سوی دیگر نیز کشورهای مجاور، کشورهای قدرتمند دنیا و منطقه سعی می‌کنند به هرشکلی شده خود را وارد این ماجرا کنند و این مسأله پیچیدگی سیاسی و راهبردی بحران را افزایش داده است.

ابوالغیط که به دشمنی با ایران و پیروی از سیاست‌های برخی کشورهای عربی منطقه شُهرت دارد باز هم مانند اظهارات پیشینش با انتقاد از نقش ایران در سوریه، مدعی شد که ایران در امور سوریه دخالت می‌کند.

او در این خصوص گفت: تهران فکر می‌کند که حق دارد از انقلاب خود در خاک کشورهای عربی دفاع کند. من مخالف دخالت یک کشور خارجی در امور یک کشور عربی هستم و این مسأله هیچ ربطی به اختلاف‌های سنی‌ها با شیعیان ندارد.

وی همچنین به دخالت ترکیه در سوریه اشاره کرد و گفته که این اقدام با ادعای دفاع از منافع ترکیه و جلوگیری از تشکیل دولت کُرد در مرزهای دو کشور صورت گرفته و گفت: پیشنهادها برای توقف درگیری‌ها در حلب برای مدت محدود و کوتاه کافی نیست و باید طرحی که پایان یافتن بحران سوریه را تضمین کند، ارائه شود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس