کد خبر 626322
تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۰

منابع فلسطینی گزارش دادند که نیروهای اشغالگر اسرائیل تظاهرات فلسطینیان در روستای کفر قدوم که در مخالفت با شهرک سازی و درخواست بازگشایی خیابان این روستا برگزار شده بود، سرکوب کردند.

به گزارش مشرق، به نقل از شبکه خبری فلسطین الیوم، «مراد شتیوی» هماهنگ کننده مقاومت مردمی در روستای کفر قدوم گفت که نیروهای اشغالگر به سمت فلسطینیانی که در تظاهرات مخالفت با شهرک سازی شرکت کرده بودند، حمله کرده و در اثر شلیک گاز اشک آور یک عکاس خبری به نام نضال شتیه مصدوم شده و به بیمارستان رفیدیا در شهر نابلس منتقل شد.

بر اساس این گزارش، نیروهای اشغالگر به طور گسترده به سمت خانه های شهروندان گاز اشک آور شلیک کردند که باعث شد ده ها نفر از آنها دچار حالت خفگی شوند.

برخی منابع محلی نیز گفتند که ارتش رژیم صهیونیستی تجاوزات خود علیه ساکنان این روستا را به صورت بی سابقه ای افزایش داده و به طور عمدی شبکه آبرسانی اصلی را تخریب می کند و به یورش های مکرر و نصب موانع برای کارشکنی در برابر تردد شهروندان ادامه می دهد.

اتحادیه عرب: برقراری صلح در منطقه در گرو حل عادلانه مساله فلسطین است

دبیرکل اتحادیه عرب تاکید کرد که منازعه فلسطینیان با اشغالگران صهیونیست طولانی ترین منازعه در در طول تاریخ می باشد.

احمد ابوالغیط تصریح کرد که بدون حل و فصل عادلانه مسئله فلسطین امکان برقراری صلح و ثبات در منطقه وجود ندارد.

وی خاطرنشان ساخت: تا زمانی که مجامع بین المللی در قبال رنج  و محنت های فلسطینیان بی اعتنا باشند، منطقه آماج تلاطم تندرویی و افراطی گری قرار خواهد گرفت.

وی یاد آور شد:« باید اعتراف کنیم که امت عربی یکی از بحرانی ترین شرایط را تجربه می کند، بحران های انسانی در برخی کشورهای منطقه دل همه ما را خون کرده است، این بحران ها آینده ما را نیز تهدید می کند.»

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس