رئیس دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی با بیان اینکه دانشکده اطلاعات طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 1366 به عنوان یکی از مراکز وابسته به وزارت اطلاعات تشکیل شد، افزود: این دانشکده یکی از مراکز وابسته به وزارت اطلاعات بود که باید به نهادهای امنیتی خدمات ارائه می‌کرد.

به گزارش مشرق، رئیس دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی با اشاره به تبدیل دانشکده اطلاعات به دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی اظهار کرد: در اسفندماه سال 94 و پس از گذشت 28 سال از فعالیت دانشکده اطلاعات به علت گسترش حجم فعالیت ‌ها و تنوع رشته‌ها، این دانشکده با مصوبه شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم تحقیقات و فناوری به دانشگاه تبدیل شد و به وزارت اطلاعات و جامعه اطلاعاتی کشور خدمات ارائه می‌کند.

وی با بیان اینکه رشته‌ های دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی در چند سال اخیر تنوع قابل توجهی داشته است، افزود: هدف‌گیری رشته‌ هایی که در دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی ارائه می‌شود به سمت ترویج آموزش امنیتی برای دستگاه‌ های مختلف است. رشته‌هایی که در دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی ارائه می‌شود در حوزه‌ های مختلف علوم انسانی، مهندسی و علوم پایه است و شامل رشته ‌هایی مانند امنیت بین ‌الملل، امنیت نرم، امنیت اقتصادی، ضدتروریست، مهندسی فناوری اطلاعات و امنیت، علوم جرم‌ شناسی امنیتی، بیوتروریسم و غیره می‌شود.

رئیس دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی با تاکید بر اینکه رشته‌هایی که در این دانشگاه راه ‌اندازی می‌شوند براساس نیاز وزارت اطلاعات و برآورد و ارزیابی‌های دانشگاه از نیاز کشور است، افزود: برخی از رشته‌ها براساس پیشنهادات و درخواست‌های دستگاه‌های مختلف امنیتی کشور و برخی دیگر براساس بررسی دانشگاه از نیاز کشور راه ‌اندازی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه رشته‌هایی که در دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی ارائه می‌شود در دانشگاه‌های دیگر وجود ندارد، افزود: این دانشگاه هم اکنون در 9 رشته در مقطع کارشناسی، 8 رشته در مقطع کارشناسی ارشد و یک رشته در مقطع دکتری دانشجو می‌پذیرد.

رئیس دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی ادامه داد: برای مثال رشته "ضدتروریسم " برای اولین بار در کشور توسط دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی ارائه شد. زیرا پس از بررسی‌های انجام شده متوجه شدیم که مساله تروریسم حداقل تا 20 سال آینده مهم باقی خواهد ماند و در حال حاضر قدرت برخی از گروه‌ های تروریستی از قدرت برخی از دولت ‌ها بیشتر است. بنابراین ارائه این رشته مورد نیاز کشور است.

همه رشته‌ های دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی ماموریت‌گرا هستند

رئیس دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی در ادامه با اشاره به سیاست وزارت علوم مبنی بر ماموریت‌گرا کردن رشته‌های دانشگاهی اظهار کرد: یکی از اهداف وزارت علوم ماموریت‌ پایه و ماموریت ‌گرا کردن رشته‌های دانشگاهی است تا هیچ فارغ‌ التحصیل بیکاری در کشور وجود نداشته باشد. با این وجود در کشور هیچ دانشگاهی نیست که همه رشته‌های آن ماموریت‌پایه باشند و به گفته برخی مسئولین وزارت علوم، دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی نخستین دانشگاهی است که همه رشته‌های آن ماموریت‌ پایه هستند و برای همه رشته‌های این دانشگاه مشاغل مشخصی در دستگاه اطلاعاتی و امنیتی کشور وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه رشته ‌های دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی ترکیبی از دانش نظری و مهارت‌های عملی است، در مورد نحوه پذیرش دانشجو در این دانشگاه توضیح داد: پذیرش دانشجو در دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی تابع ضوابط و مقررات وزارت علوم است. به عبارت دیگر هر فردی که قصد دارد در دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی پذیرش شود باید در آزمون سراسری شرکت کند و از طریق دفترچه انتخاب رشته، رشته‌های این دانشگاه را انتخاب کند. چنانچه فردی در رشته‌های این دانشگاه قبول شد باید مراحل مصاحبه‌ای علمی و تخصصی را بگذراند و گزینش شود.

دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی نیاز به اساتید خارجی ندارد

رئیس دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی با تاکید بر اینکه مباحثی که به عنوان واحد درسی در این دانشگاه ارائه می‌شود در بسیاری از کشورها پیشتاز است، افزود: کشور ایران در مورد مباحث امنیتی از بسیاری از کشورهای دنیا قوی‌تر است به همین دلیل نیازی به جذب اساتید خارجی برای تدریس در دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی وجود ندارد.

وی افزود: بخش عمده‌ای از اساتیدی که در دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی تدریس می‌کنند در نهادهای امنیتی و اطلاعاتی مشغول به کار هستند. البته همه ضوابط وزارت علوم برای جذب استاد در دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی نیز رعایت می‌شود. اما فرآیند جذب افراد در این دانشگاه سخت‌تر و خاص‌تر از دانشگاه‌های دیگر است.

رئیس دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی با تاکید بر اینکه خط قرمز دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی همان خط قرمز قانون استخدامی وزارت اطلاعات است.

احتمال جذب دانشجویان دختر در دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی در سال‌های آینده

وی در ادامه با اشاره به جذب دانشجویان پسر در دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی اظهار کرد: جذب دانشجویان پسر به این معنا نیست که دانشگاه یا وزارت اطلاعات می‌خواهد مانع ورود خانم ‌ها به دانشگاه شود حتی ممکن است از سال آینده دانشجوی دختر در دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی پذیرش شود البته این موضوع بستگی به شرایط و نیاز مجموعه دارد.

رئیس دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی ادامه داد: در سال 94، 160 هزار داوطلب در مقطع کارشناسی خواستار پیوستن به دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی بودند که از این تعداد 60 هزار نفر آنها خانم بودند. همچنین در سال 95، 175 هزار نفر متقاضی تحصیل در این دانشگاه بودند که از این تعداد 62 هزار نفر خانم هستند. در حالی که در هر دو سال از سوی دانشگاه اعلام شده بود که پذیرش دانشجوی دختر ندارد.

کسب رتبه سوم محبوبیت دستگاه‌های دولتی در بین مردم توسط وزارت اطلاعات

وی در ادامه با بیان اینکه وزیر اطلاعات یک فرد علمی است، افزود: حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر سید محمود علوی امتیازات ممتاز و مثبتی را برای مجموعه ایجاد کرد و گام ‌های اساسی در حوزه‌ های مختلف اطلاعاتی و امنیتی کشور برداشت.

وی افزود: از سوی دیگر دانشکده اطلاعات در دوره وزارت حجت‌ الاسلام والمسلمین دکتر سید محمود علوی به دانشگاه تبدیل شد، در حالیکه سیاست وزارت علوم در دولت یازدهم نسبت به تأسیس دانشگاه­‌های جدید سخت­ گیرانه ­تر بود و این موضوع نشان از نگاه ویژه دکتر علوی به مقوله علم دارد.

رئیس دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی با تاکید بر اینکه دانشجویانی که در این دانشگاه جذب می‌شوند باید از نظر توانمندی علمی، اخلاقی و اعتقادی در بالاترین سطح باشند، افزود: دانشجویان این دانشگاه باید از نظر علم، ایمان، اخلاق و مرام انقلابی دارای بالاترین استانداردها باشند.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محسن ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
    6 1
    ان شا الله موفق باشید در پناه خدا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس