مجری برنامه روزآمد می‌گوید: وقتی اولین بار رادیو رفتم فکر می کردم به عنوان مهمان آمده‌ام و قرار نیست بمانم اما بعدا که ماندگار شدم به شدت با این فضا انس گرفتم و هنوز با اشتیاق برنامه های رادیو و تلویزیون را دنبال می کنم.

سرویس فرهنگ و هنر مشرق - در سال 88بطور اتفاقی وارد رادیو شد اما خیلی زود توانست استعداد خود را به معرض دید برنامه سازان رادیو و تلویزیون قرار دهد تا جایی که امروز او را به عنوان یکی از مجریان موفق سیما می شناسیم و سال ها است اجرای برنامه های مختلف شبکه تهران را به عهده دارد از سلام تهران گرفته تا روز آمد.

شما را امروز به عنوان یک مجری می شناسیم. این اتفاق چگونه افتاد؟

کارم را با رادیو در سال 88شروع کردم. یادم است در یکی از تعطیلی های  چند روزه اکثر مردم برای مسافرت به خارج از تهران رفته بودند. این تعطیلی‌ها با روز کارگر هم‌زمان شده بود من در آن زمان به عنوان خبرنگار اقتصادی مطبوعات فعالیت داشتم. در آن روزهای تعطیلی از رادیو تماس گرفتند که یک کارشناس اقتصادی برای برنامه که در خصوص روز کارگر بود معرفی کنم من هم باافرادی که می شناختم تماس گرفتم اما هیچ کدام امکان رفتن سر برنامه را نداشتند تا این که تهیه کننده از من خواست با توجه به این که به حوزه اقتصاد اشراف داشتم به عنوان کارشناس سر برنامه بروم این مسئله برایم خیلی جالب بود چون همیشه رادیو و تلویزیون برایم یک رویا بود و فکر می کردم برای ورود به رادیو حتما باید صدای خوبی داشته باشم و یا برای تلویزیون باید تحصیلات آکادمیک این رشته را داشته باشم برای همین هیچ وقت فکر نمی کردم این فرصت را پیدا کنم که به این دو رسانه ورود پیدا کنم. به‌هرحال پیشنهاد تهیه کننده برنامه را پذیرفتم و به رادیو تجارت که بعدا به رادیو اقتصاد تغییر نام داد  رفتم و به عنوان کارشناس اقتصادی حضور پیدا کردم و بعد ها هم پایم به تلویزیون باز شد.
 
باور نمی‌کردم در تلویزیون ماندگار شوم 

تا قبل از ورودتان به صدا و سیما دیدگاه تان نسبت به رادیو و تلویزیون چگونه بود؟

به شدت به این دو رسانه علاقه مند بودم و برنامه های آن را دنبال می کردم برنامه هایی مثل مهتاب، شب بخیر تهران، تا مهر و...یادم است وقتی دانش آموز بودم حتما باید تام و جری را در برنامه صبح بخیر ایران می دیدم و بعد به مدرسه می رفتم.

این فضا ها چقدر به رویا هایتان نزدیک بود؟

نمی توانم بگویم آن زمان قرار گرفتن در آن محیط برایم  خیلی جذاب بود اما پیش خودم فکر می کردم من به عنوان مهمان آمدم و قرار نیست این جا بمانم اما بعدا که ماندگار شدم به شدت با این فضا انس گرفتم و هنوز دیوانه وار برنامه های رادیو و تلویزیون را دنبال می کنم

خودتان فکر می کنیدحضورتان در تلویزیون از سر اتفاق بود یا هیراد حاتمی خود و استعدادهایش را باور داشت؟

من خودم را باور داشتم اما اتفاق هم کمکم کرد از طرفی دیگر امیر خرمشاهی به عنوان تهیه کننده ( سلام تهران و روز آمد)  و مجید زین العابدین به عنوان (مدیر شبکه تهران ) خیلی به من کمک  و در واقع اعتماد کردند و پس از مدتی نگاه ها نسبت به من و اجرایم تغییر کرد که از این بابت خیلی خوشحال هستم.

اجرا در تلویزیون در شما چه تغییری را ایجاد کرد؟

من را به خودم نزدیک تر کرد وسعی کردم به روز باشم.

در اجرا رعایت چه چیزی برایتان خیلی مهم است؟

این که با مخاطبم رو راست باشم به این معنا که حتی اگر ناراحت هم هستم آن را نشان دهم وبه مخاطبم بگویم با این که ناراحت هستم اما به احترام شما برنامه را اجرا می کنم.
 
باور نمی‌کردم در تلویزیون ماندگار شوم
 

می شود گفت می خواهید در اجرایتان به نوعی  تابو شکنی کنید؟

نه ولی من می خواهم دغدغه های اجتماع را نشان دهم و حرف مردم را بزنم و به نحوی نماینده آن ها برای پاسخ گویی  به سوال هایشان باشم.

فکر می کنید توانسته اید نبض مخاطب را در دست بگیرید؟

تا حد زیادی بله چون مخاطبم را خوب می شناسم.

به نقد هایی که در رابطه با اجرایتان می شود چقدر اهمیت می دهید؟

خیلی زیاد چون بعضی از آن ها واقعا راهگشا هستند البته خیلی ها این نقد را به من دارند که زیاد وسط حرف کارشناس می پرم شاید این طور باشد اما باور کنید مجبورم برای اینکه مخاطبان برنامه خوابشان نبرد این کار را بکنم گفت وگو مثل بازی پینگ پنگ است نمی شود یک طرفه باشد در غیر این صورت گفت و گو چالشی و خوب در نمی آید.

فکر می کنید چرا  برنامه روز آمد در برنامه سه ستاره احسان علیخانی رتبه خوبی را از طرف مردم دریافت کرد؟
 
چون هدف این برنامه صادق بودن با مخاطب است و این که حرف دل مردم را بزند ما تا جایی که بتوانیم مسائل و دغدغه های روز جامعه را مورد بررسی قرار می دهیم و دوست داریم پاسخ گوی مشکلات اقتصادی مردم باشیم.

هیراد حاتمی منهای رادیو وتلویزیون؟

مستند ساز و فیلم نامه نویس. اگر روزی از صدا و سیما رفتم دوربینم را بر می دارم و مستند های اجتماعی می سازم این وادی جزو پر رنگ ترین دغدغه های من است.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۲
    0 0
    آینده دار ترین مجری تلویزیون ایران اگه قدر خودشو بدونه
  • قراره سرباز شم ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۲
    0 0
    من که تا حالا ندیدم داخل تلویزیون!!! کدوم شبکه میاد؟؟؟؟
  • ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۳
    0 0
    مایه تاسف است که صدا و سیما کارشناس را در دقیقه آخر انهم به واسطه برای برنامه هایش دعوت کند همین است که قالب برنامه ها بی کیفیت و فاقد بیننده است از ان بدتر از خبرنگار به عنوان کارشناس استفاده کردن
  • ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۳
    0 0
    از اون لبخند مصنوعی و سکون حال بهم زنش معلومه چقدر موفقه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس