کد خبر 628488
تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲

پلیس مالزی پس از تهدید یکی از سران اندونزیایی گروه تکفیری داعش برای انجام عملیات در این کشور جنوب شرق آسیا به حالت آماده باش درآمد.

 به گزارش مشرق، پلیس مالزی روز سه شنبه پس از آنکه یک تروریست اندونزیایی در سوریه، هواداران مالزیایی داعش را برای حمله به اهداف انتخابی در این کشور ترغیب کرد، هراسان شد و به نیروهایش آماده باش داد.

بخش مبارزه با تروریسم پلیس مالزی روز چهارشنبه اعلام کرد که 'باهاروم شاه' به دیگر تروریست ها دستور داده است به برخی از منافع غرب، دولت و نیروهای امنیتی مالزی حمله کنند.

'ایوب خان' رئیس بخش مبارزه با تروریسم پلیس مالزی روز چهارشنبه پس از شرکت در همایش 'امنیت حرفه ای و مقابله با تروریسم آ.سه.آن' در کوالالامپور به خبرنگاران، گفت که پلیس سلطنتی این کشور به علت تهدیداتی که از طرف گروه های تروریستی در اندونزی برای کشورهای منطقه از جمله مالزی وجود دارد در حالت آماده باش به سر می برد.

به نوشته تارنمای 'استریت تایمز'، وی گفت: 'باهروم شاه' رهبر اندونزیایی گروه های تروریستی به منابع مالی قابل توجهی برای انجام عملیات تروریستی در منطقه دسترسی دارد. در گذشته و در زمان القاعده منابع مالی از طریق افغانستان به مالزی فرستاده می شد و این گروه توانست با دسترسی به این منابع عملیات تروریستی بالی در اندئنزی را برنامه ریزی کند.

وی گفت: اگر این گروه های تروریستی از طریق سوریه تامین مالی شوند، می توانند حملات شدیدتری را در منطقه انجام دهند و این در زمان کنونی باعث نگرانی است.

وی پیش از این اعلام کرده بود علاوه بر باهروم، دو اندونزیایی دیگر یعنی 'باهاروم نائین' و 'ابوجندال' نیز در انجام عملیات تروریستی در منطقه جنوب شرق آسیا فعالیت می کنند.

وی اضافه کرد: پلیس مالزی تاکنون 13 حمله تروریستی را خنثی کرده است.

براساس گزارش ایرنا، 'جاکارتا پست' نیز اعلام کرد اعتقاد بر این است 'باهاروم شاه' فرمانده گروه تروریستی 'کتیبه نوسانترا' است که سال 2014 میلادی از تروریست های اندونزی و مالزی در داعش تشکیل شد.

مقام های امنیتی مالزی از فوریه سال 2013 تاکنون 239 نفر از افرادی را که در فعالیت های تروریستی دست داشتند، دستگیر کرده اند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس