کد خبر 626304
تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۲

ارتش ترکیه در حمله به معترضانی که در مرز سوریه تجمع کرده بودند، از گاز اشک آور و ماشین آب پاش استفاده کرد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری «رویترز»، منابع نظامی ترکیه امروز جمعه گزارش دادند که نیروهای امنیتی این کشور برای متفرق کردن گروهی از معترضان در مرز این کشور با سوریه، از گاز اشک آور و ماشین های آب پاش استفاده کرده اند.

این منابع نظامی در عین حال تیراندازی نیروهای امنیتی ترکیه به معترضان و کشته شدن یک غیر نظامی را رد کردند.

این در حالیست که «انور مسلم» یکی از مقامات شورای شهر کوبانی در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز گفت که نیروهای ترکیه از مهمات و از جمله گاز اشک آور علیه معترضان استفاده کرده اند.

مسلم با نقل قول از یک مقام بهداشتی محلی نیز اعلام کرد که در درگیری های امروز نیروهای امنیتی ترکیه با معترضان در مرز سوریه، یک جوان 17 ساله کشته و یک فرد 83 ساله نیز زخمی شده است.

علاوه براین، سازمان نظارت حقوق بشر سوریه (وابسته به مخالفان) که در انگلیس مستقر است نیز از کشته شدن یک کودک و جراحت بیش از 30 نفر در درگیری های امروز مرز سوریه و ترکیه خبر داده است.

بر اساس اظهارات منابع امنیتی آگاه، معترضان در اعتراض به ساخت دیوار توسط دولت ترکیه در مرز سوریه و در نزدیکی شهر کردنشین کوبانی سوریه تجمع کرده بودند. کوبانی شهری است که در حدود 35 کیلومتری شرق شهر مرزی «جرابلس» سوریه قرار دارد؛ شهری که شورشیان حامی ترکیه هفته گذشته آن را از دست داعش نجات دادند.

این خبر در حالی منتشر می شود که نیروهای نظامی ترکیه در پاسخ به انتشار این گزارش ها اعلام کردند گروهی از معترضان به مرز نزدیک شدند و با سنگ به سمت کارگران، سربازان و ماشین ساخت دیوار در مرز حمله کرده اند و از گاز اشک آور و ماشین آب پاش علیه آنها استفاده شده است ولی هیچ گلوله ای به سمت معترضان شلیک نشده است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس