در حال حاضر مافیایی در سینما حضور دارد که اجازه حضور هر هنرمندی در سینما را نمی دهد و تنها به برخی افراد خاص که از آشنایان و نزدیکان شان هستند اجازه کار و فعالیت می دهد.

فاطمه گودرزی:مافیا در سینما اجازه فعالیت به هر هنرمندی رانمی‌دهد!
سرویس فرهنگ و هنر مشرق- فاطمه گودرزی بازیگر سینما  در آستانه روز ملی سینما گفت: امروزه در سینمای ایران ارتباطات حرف اول و آخر را می زند و این در حالی است که در سال هایی که من وارد سینما شدم این هنر و اندیشه سینماگران بود که باعث حضور و ماندگاری شان در سینما می شد. من و امثال من با عشق و علاقه زیاد وارد این عرصه شدیم و همچنان هم به سینما عشق می ورزیم و به همین علت توانسته ایم که در آن ادامه کار داده و جلو برویم.

بازیگر فیلم سینمایی «می خواهم زنده بمانم»  افزود: سینمای ایران هم از نظر ساختار و شکل فیلم ها و هم از نظر سیستم و شیوه مدیریتی تفاوت های بسیاری با گذشته کرده و این تفاوت ها برای امثال من که بیش از ۳۰ سال است در این عرصه فعالیت می کنند کاملاً مشهود است.

وی ادامه داد: برخی از این تفاوت ها بسیار خوب بوده از جمله آنکه در گذشته تنها سینمای کلاسیک مورد توجه فیلمسازان ایرانی بود و هیچ گونه خلاقیت و نوآوری در آثار سینمایی دیده نمی شد اما طی یک دهه گذشته قصه ها و ساختار فیلم های سینمایی تفاوت های زیادی کرده و سینماگران بسیار به روزتر از گذشته مبادرت به ساخت فیلم می کنند و شاید به همین علت است که اقبال جوانان به سینما نیز نسبت به چند دهه قبل بسیار بیشتر شده است.

گودرزی در گفتگو با سینماپرس خاطرنشان کرد: من امیدوارم این راه همچنان ادامه پیدا کند و ما بتوانیم شاهد حضور نسل جوان در سینمای ایران باشیم که با قوه خلاقه شان باعث رشد و پیشرفت سینمای ایران می شوند؛ بی شک طی سال های آینده راه های بسیار نوتری در سینمای ایران پیدا می شود و دور از انتظار نیست که سینمای کشور ما یکی از سینماهای طراز اول در سطح دنیا شود.

بازیگر فیلم سینمایی «سایه» در بخش دیگری از این گفتگو تصریح کرد: البته متأسفانه برخی اتفاقاتی که در سینما افتاده و تغییراتی که طی این سال ها حاکم شده مثبت نیست؛ به عنوان مثال امروزه در سینمای ایران ارتباطات حرف اول و آخر را می زند و این در حالی است که در سال هایی که من وارد سینما شدم این هنر و اندیشه سینماگران بود که باعث حضور و ماندگاری شان در سینما می شد اما در حال حاضر «گنگ» هایی در سینما حضور دارند که اجازه حضور هر هنرمندی در سینما را نمی دهند و تنها به برخی افراد خاص که از آشنایان و نزدیکان شان هستند اجازه کار و فعالیت می دهند.

این بازیگر سینما ادامه داد: شرایط امروز سینمای کشور به حدی بغرنج است که من و امثال من بعد از سال ها حضور و فعالیت در سینمای کشور به صورت اتفاقی امکان حضورمان برای بازی در فیلم ها انجام می شود و مخلص کلام اینکه شرایط حرفه ای برای حضورمان در سینما فراهم نیست و به ندرت از ما دعوت می شود تا در فیلمی حاضر به ایفای نقش شویم.

بازیگر فیلم سینمایی «همسر دلخواه من» تأکید کرد: یکی دیگر از مشکلات اصلی امروز سینمای ایران این است که فیلم ها اغلب در دام کلیشه و تکرار گرفتار می شوند و یا فیلم ها مختص نسل جوان شده و یا آثاری طنز تولید می شود تا مخاطب را بخنداند و مخاطب به واسطه آن به سالن سینما برود که امری بسیار غلط و اشتباه است چرا که سینما به همه نوع فیلمی نیاز دارد و باید فیلم های تولیدی در سینمای ایران در ژانرهای متنوع ساخته و روانه اکران شوند تا هر مخاطبی با هر دیدگاه و فرهنگ و سلیقه ای بتواند به سینما برود و از سوی دیگر جای کار برای هنرمندان پیشکسوت سینما نیز فراهم شود.

وی افزود: متأسفانه این اتفاق نادرست نه تنها در سینما که در عرصه تئاتر نیز مشاهده می شود و امروزه اغلب نمایش هایی که اجرا می شوند بخش هایی طنزآمیز را در خود بدون دلیل می گنجانند تا مخاطب به واسطه آن به سالن تئاتر برود.

بازیگر سریال تلویزیونی «دردسر والدین» در بخش دیگری از این گفتگو در پاسخ به این سوأل که چه توصیه ای برای حضور جوانان علاقمند به حضور در سینما دارد اظهار داشت: تنها توصیه من این است که جوانان علاقمند با هدف مشخص وارد سینما شوند و تنها از سر ذوق و علاقه و بدون مطالعه به سینما فکر نکنند چرا که می تواند برای آن ها شکست هایی را به همراه داشته باشد.

گودرزی در خاتمه این گفتگو افزود: من همواره همگی جوانان را تشویق به کار و فعالیت می کنم و دوست دارم که شاهد جوان گرایی در تمامی عرصه ها و زمینه ها باشم اما اینکه آن ها بدون آگاهی کافی بخواهند پا در راهی بگذارند که از شرایط و آینده اش بی اطلاع هستند بسیار اشتباه است و باید با دانش و مطالعه حضور در سینما را انتخاب کنند و بدانند که شاید حضور در سینما نتواند تأمین کننده تمامی نیازهای زندگی آن ها باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • مهدی ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
    1 0
    کسی عرضه نداره جلوی فساد اینارو بگیره؟ واسه من مهم نیس معروفه بندازینش زندان
  • سبحان شاهمرادی اصولگرا ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
    0 0
    نهاد فرهنگی سپاه باید در مسائل سینمایی ورود کند و سینما را سامان دهد
  • 182 ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
    0 0
    همه جا همینطوره ولی بازیگرا میتونن در رسانه ها بگن افراددیگر نمیتوننن و نمیدونن کجابرن ؟ همه جا همینطوره باندبازی غوغا میکنه حرف هم بزنی بیچاره میشی نمونش خودم !!
  • ایرانی با بصیرت ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
    0 0
    با سلام .. خانم گودرزی هنرمندان هم ارزش خود را بشناسند وقتی بعنوان الگوی جامعه قرار می گیرند چرا بدترین شیوه ها را انتخاب می کنند مگر ما مسلمان نیستیم و دستورات خداوند را نمی دانیم . در شرایطی که دشمنان داخلی و خارجی قصد ضربه زدن را دارند آیا باید آب به آسیاب آنان ریخت . من همیشه بازی شمارا دوست داشته و دارم و انتظارم این است که هنرمندان کشورم حد و حرمت نگهدار باشند و خودرا بزگ دشمنان نکنند .
  • ناشناس ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
    0 0
    خوبه این حرفا از دهن خود هنرمندا بیرون میاد، اگر کس دیگه ای میگفت که میگفتن نمیذارن هنر و هنرمند تو ایران رشد کنه، تو ایران قدر سینما رو نمیدونن، افراطی ها تو همه چیز دخالت میکنن و ... بفرمایید تحویل بگیرید
  • دکتر گاوچرون از کومور ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
    0 0
    =))
  • دکتر گاوچرون از کومور ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
    0 0
    دوست دارم خاله. واقعا دوست دارم. فقط و فقط چون چهرت شبیه خالمه وگرنه بازیت دوزار نمی ارزه
  • ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
    0 0
    سینمایی از نو بباید ساخت با آدمهای مسلمان و هنرمند
  • ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۹
    0 0
    خیلی لوس نوشتی .
  • 182 ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۹
    0 0
    مجددا" مینویسم همه جا همینطوره واقعا" ناراحتم و این باندبازی ها کمر من یکی را خم کرد !! باندبازی در دانشگاهها! باندبازی در آموزش و پرورش !! لعنت به روزگاری که دیدیم و هرچه فریاد زدیم فقط بهمان خندیدن و به کارخودادامه دادن .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس