کد خبر 628465
تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲

نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس می‌تواند از اجرایی شدن توافقنامه FATF جلوگیری کند گفت: اقدامات ساده لوحانه‌ دولت مانند این توافق تازگی ندارد و ما در توافق برجام هم شاهد چنین اتفاقاتی هستیم.

به گزارش مشرق، احمد علیرضابیگی نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی درباره توافق FATF، اظهار داشت: تبعات توافقنامه FATF کاملاً مشخص است، یعنی در حالی که ما قبلاً از تحریم‌های بین‌المللی ظالمانه خارج از کشور سخن می‌راندیم حال باید شاهد خودتحریمی سیستم دفاعی در درون مرزهای کشور هم باشیم.

عضو کمسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: سال‌هاست که آمریکا می‌خواهد جلوی افزایش توانایی دفاعی و موشکی ایران را سد کند که این مسأله را به طور جدی در مذاکرات برجام دنبال می‌کرد که توفیقی حاصل نشد؛ حال با این شیوه نفوذ خود از ساده لوحی دولتمردان ما استفاده کرده و می‌خواهد آن را عملیاتی کند.

وی تصریح کرد: نتیجه این توافقنامه ساده لوحانه این خواهد بود که سازمان‌ها و نهادهایی که قبلاً در تحریم بودند و تحریم آنها بعد از برجام همچنان استمرار داشت، پس از این عملیات بانکی و مالی آنها در داخل کشور نیز قابل انجام نباشد.

بیگی با بیان اینکه مجلس می‌تواند جلوی اجرایی شدن چنین توافقنامه‌ای را بگیرد، افزود: طبیعتاً هر گونه پیمانی که دولت منعقد می‌‌کند باید به تأیید و تصویب مجلس شورای اسلامی برسد و وقتی وزیر اقتصاد چنین توافقنامه‌ای را امضا می‌کند باید روال تصویب قانونی آن را در مجلس پیگیری کند.

نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مجلس فعلی می‌تواند در قالب یک لایحه و طرح نمایندگان خروج از توافقنامه را طلب کند.

عضو کمسیون شوراها و امور داخلی مجلس با بیان اینکه اقدامات ساده لوحانه‌ای مثل امضای توافقنامه FATF توسط دولت تازگی ندارد و ما در توافق برجام هم شاهد چنین اتفاقاتی هستیم، افزود: در برجام به طرف مقابل اعتماد کردیم و نتیجه وضعیت فعلی کشور و تحمیل هزینه‌های گزاف به دولت شده است.

بیگی اذعان داشت: دولت خیلی تلاش می‌کند برجام را سودمند نشان دهد و رئیس جمهور هم تمام اعتبار و آبروی خود را در این عرصه صرف کرده اما آنچه بر همه آشکار بوده این است که نتیجه‌ای از برجام عاید ایران نخواهد شد، زیرا ساده لوحانه رفتار کرده‌اند و اولین بار نیست که چنین رفتار می‌کنند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس