دبیرخانه مهاجرت در دولت سوئیس بدون اشاره به آمار دقیق از هر یک از مراکز پذیرش مهاجران و پناهجویان، ناپدیدشدن 20 تا 40% از ثبت‌نام‌شدگان در سه ماهه اخیر را تأیید کرد.

سرویس جهان مشرق- 20 تا 40% از پناهجویانی که در سه ماهه اخیر، خود را در مراکز پذیرش مهاجران دولت سوئیس ثبت‌نام کرده بودند، ناپدید شده‌اند و هیچ اطلاعی از آنها در دست نیست.
 

به گزارش راشاتودی، دبیرخانه مهاجرت در دولت سوئیس بدون اشاره به آمار دقیق از هر یک از مراکز پذیرش مهاجران و پناهجویان، ناپدیدشدن 20 تا 40% از ثبت‌نام‌شدگان در سه ماهه اخیر را تأیید کرد. [1]

روزنامه سوئیسی SonntagsZeitung داده‌هایی به دست آورده که نشان می‌دهد در برخی مراکز پذیرش پناهجویان تا 90 از ثبت‌نام‌‌کنندگان ناپدید شده‌اند که در نوع خود یک رسوایی اداری و امنیتی به شمار می‌آید.

کلو کالپرس سخنگوی دبیرخانه مهاجرت ابراز امیدواری کرد این افراد بدون اطلاع به کشورهای دیگر مانند آلمان رفته باشند، اما برخی ابراز نگرانی کرده‌اند بسیاری از مهاجران و پناهجویان از سوی شاخه‌های گروه‌های تندرو اسلامی جذب شده و با «دولت اسلامی» (داعش) وارد همکاری شده باشند.

کریستوفر نوهاس سیاستمدار سوئیسی و از مقامات ایالت بِرن عدم اطلاع دولت از اینکه پناهجویان کجا رفته‌اند را بسیار نگران‌کننده دانست. وی گفت بعید نیست بسیاری از آنها شکار «بازار سیاه، فحشا و یا گروه‌های جنایت‌پیشه» شده باشند. آلبرت روستی رئیس حزب خلق سوئیس نیز ناپدیدشدن حتی یک پناهجو را «خطر امنیتی بزرگی» نامید که تنها راه رفع آن «بستن مرزها» است.

ناپدیدشدن 20 تا 40% از پناهندگان به سوئیس در سه ماهه اخیر
نوهاس از مقامات بِرن: بعید نیست بسیاری از ناپدیدشدگان شکار بازار سیاه، فحشا ویا باندهای جنایت‌پیشه شده باشند

با این حال به نظر می‌رسد بستن مرزها نمی‌تواند مشکل سوئیس را حل کند زیرا در هفته‌های گذشته از مرزهای جنوبی این کشور گزارش‌های متعددی در مورد عبور غیرقانونی مهاجران مخابره شده است. این مسأله منجر به سخت‌گیری‌هایی شد که به انتقاد سازمان عفو بین‌الملل از ممانعت پلیس سوئیس نسبت به ورود کودکانِ مهاجر منتهی گشت.

سوئیس تنها درخواست مهاجرانی را ثبت می‌کند که تقاضای پناهندگی و اقامت دائم در این کشور را داشته باشند. ناپدیدشدن 40% از این افراد در چنین شرایطی عجیبتر به نظر می‌رسد.

سیل بی‌امان مهاجران و پناهجویان از تابستان سال گذشته به یکی از مسائل روز اروپا تبدیل شده و حواشی سیاسی، فرهنگی و امنیتی متعددی حول آن شکل گرفته است. 



[1] https://www.rt.com/news/358348-switzerland-migrants-missing-influx/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس