کد خبر 618150
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۱

سازمان امنیت داخلی آلمان نگران فعالیت سلفی‌های افراط‌گرای آلمان در میان پناهجویان جوان است. پلیس می‌گوید آنها با سود جستن از شرایط نابسامان پناهجویان، آن‌ها را به سوی خود جلب می‌کنند.

 به گزارش مشرق، به نقل از دویچه وله، سازمان امنیت داخلی آلمان می‌گوید افراط‌گران در اطراف اقامت‌گاه‌های پناهندگان و مراکز زندگی آنها در تکاپو هستند و می‌کوشند تا آنها را با تبلیغ، به سوی اسلام افراطی جلب کنند.

هانس گئورگ ماسن، رئیس سازمان امنیت داخلی آلمان (اداره حفاظت از قانون اساسی) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آلمان درباره این موضوع می‌گوید "تاکنون در این باره به بیش از ۳۴۰ مورد برخورد کرده‌اند." اما او خود می‌داند که این تعداد تنها نمونه‌هایی کوچک هستند و شمار واقعی پناهجویانی که به دام افراط‌گران می‌افتند بسیار بیشتر است.

رئیس سازمان امنیت داخلی آلمان گفت که سازمان زیر نظر او با مسئولان اقامت‌گاه‌های پناهجویان ارتباط برقرار کرده و به مسئولان این اقامت‌گاه‌ها توضیحات لازم در این باره داده شده است. او تاکید کرد که "ما نگران افزایش فعالیت سلفی‌ها در اقامت‌گاه‌های پناهجویان هستیم."

رئیس سازمان امنیت داخلی آلمان نتیجه می‌گیرد که سازمان‌های اطلاعاتی نباید تنها بر روی عملیاتی که جریان تروریستی داعش به طور مثال در پاریس و بروکسل برنامه‌ریزی کرده بودند، متمرکز شد، بلکه باید فرایند افرادی را نیز در نظر داشت که به تدریج به سوی افراط گرایی کشیده می‌شوند و خود دست به اقدامات افراطی می‌زنند.

هانس گئورگ ماسن یکی از راهکارهای کنترل افراط گرایان را نظارت بر تلفن‌های همراه آنها می‌داند و می‌گوید به طور مثال وجود پرچم داعش را به عنوان عکس پس‌زمینه تلفن، یکی از نشانه‌های گرایش افراد به جریان‌های افراطی است.

رئیس سازمان امنیت داخلی آلمان از مردم می‌خواهد به کمک سازمان‌های دولتی بشتابند و با دیدن چنین مسائلی، مثلا در صورت مشاهده آرم داعش روی صفحه تلفن همراه، آن را به مسئولان اطلاع دهند.

توماس هالدنوانگ، معاون سازمان امنیت داخلی آلمان نیز در ارتباط با شیوه کارسلفی‌های آلمان با پناهجویان گفته است که پناهجویان در ابتدا از تبلیغات اسلام‌گرایان افراطی در آلمان بهت زده می‌شوند، زیرا با آنها مخالف‌اند، اما هرچه انتظارات پناهجویان در آلمان کمتر برآورده شود، آنها بیشتر به سوی این گروه‌ها سوق می‌یابند.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس