فرزند شهید «ناصر سیفی» گفت: پدرم، مردم بی‌بضاعت را مشغول کار می‌کرد؛ تا نسبت به نظام و کشور خوش‌بین باشند؛ از این‌رو فعالیت‌های پدرم ضدانقلاب را به تنگ آورده بود.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، شهدای پیشمرگ کردُستان از جمله غریب‌ترین شهدای دوران انقلاب و دفاع مقدس به شمار می‌آیند؛ که علی‌رغم فداکاری‌ها و رشادت‌های فراوان به خوبی معرفی نشده‌اند. شهید «حاج ناصر سیفی» یکی از پیشمرگان کرُد و از اعضای مدافعان شهر پاوه است. وی که سال‌های پیش از انقلاب در اداره جنگلبانی مشغول خدمت بود، با پیروزی انقلاب به سپاه پاسداران و سازمان بسیج ملحق شد.

مسئولیت فرماندهی واحد بسیج مستضعفین سپاه پاوه در نیمه دوم سال 1360 از سوی «شهید ناصر کاظمی و شهید ابراهیم همت» به شهید سیفی واگذار شد. دوران فرماندهی ایشان از دوران حساس، سرنوشت‌ساز، به یادماندنی و پر از حوادث و خاطره بسیج و سپاه پاوه بود.

جذب نیرو و اعزام به جبهه و تامین امنیت ازجمله ماموریت‌های محوله به شهید سیفی بود. ایشان واحد بسیج خواهران را بعد از شهر کرمانشاه نخستین بار در شهر پاوه راه‌اندازی کردند تا خواهران را در ایجاد پشتوانه جبهه فعال کند. همچنین او در پاکسازی مناطق کردنشین از وجود ضدانقلاب حضور فعال داشت.

«محمدامین امینی» یکی از همرزمان شهید سیفی با ذکر خاطره‌ای از این شهید در جریان درگیری‌های شش روزه شهر پاوه با ضدانقلاب، به خبرنگار دفاع پرس گفت: روز پنجم درگیری‌های پاوه وقتی تمام ارتفاعات شهر در دست عوامل ضدانقلاب بود، لحظه به لحظه حلقه محاصره شهر تنگ‌تر می‌شد.

وی افزود: ارتفاعات سراب‌هولی و باغات مشرف بر روستای خانقاه و اداره راه و ترابری در اختیار ضد انقلاب بود. مردم امیدشان را از دست داده بودند. ضد انقلاب آشکارا با بلندگو مردم را تهدید می‌کرد.

همرزم شهید سیفی گفت: مرحوم «علی محمد باباخاص» و برادرش حاج علی «احمد باباخاص» برای روحیه دادن به مردم اطلاعیه حماسی تهیه کردند؛ که باید در سطح شهر قرائت می‌شد. در آن مقطع حساس شهید سیفی و بنده داوطلب شدیم تا اطلاعیه را به کمک همدیگر در سطح شهر قرائت کنیم.

امینی خاطرنشان کرد: ساعت 10 صبح روز 26 مرداد به میدان مولوی رفتیم و به وسیله یک دستگاه خاور آتش‌نشانی به طرف فرمانداری و سراب‌هولی حرکت کردیم و اطلاعیه مقاومت را که در آن آمده بود «مردم دلاور و مقاوم پاوه؛ تهدیدات عوامل خودفروخته را جدی نگیرید و به مقاومت ادامه دهید. ان‌شاءالله نصرت پیروزی نزدیک است.» قرائت کردیم. این حرکت باعث قوت قلب مردم شد؛ بعد از این اقدام پیام تاریخی حضرت امام خمینی(ره) صادر شد و ماجرا کاملاً عوض شد.

«یاسر سیفی» فرزند شهید سیفی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس درباره رشادت‌های این شهید اظهار داشت: شهادت پدرم در زمانی اتفاق افتاد که من نتوانستم ایشان را درک کنم. همیشه اطرافیان من از پدرم برایم حرف می‌زدند؛ اما من هیچ وقت نمی‌توانستم درک صحیحی از ایشان داشته باشم.

وی افزود: دوران نوجوانی من با سوالات زیادی سپری شد. با خودم تصمیم گرفتم برای سوالاتم جواب‌های درستی پیدا کنم و به همین خاطر درباره ایشان تحقیق کردم. من بعد از مدتی واقعاً به شناخت درستی از ایشان دست پیدا کردم.

فرزند شهید سیفی بیان کرد: پدرم در زمانی که کشور به او نیاز داشت، به میدان آمد. او همزمان که در سپاه فعالیت می‌کرد کارمند رسمی اداره جنگلبانی بود؛ اما علاقه شدید او به سپاه باعث شده بود وقت زیادی را در سپاه بگذارند.

سیفی تاکید کرد: پدرم برای خدمت در سپاه هیچ‌وقت حقوقی دریافت نکرد. ایشان به حقوق کارمندی خود اکتفا می‌کرد؛ به گونه‌ای که زمانی که به شهادت رسید ما حتی یک خانه از خودمان نداشتیم.

وی تصریح کرد: شهید سیفی یکی از فرماندهانی بود که پس از تشکیل بسیج خواهران خیلی زود مقدمات افتتاح این واحد را در بسیج پاوه فراهم آورد و واحد بسیج خواهران را پایه‌گذاری کرد؛ تا تعداد زیادی از خواهران بسیجی برای کمک به جبهه‌های جنگ وارد میدان شوند.

فرزند شهید سیفی گفت: من امروز پدرم را به خوبی می‌شناسم. مردم شهر پاوه همه به نیکی از او یاد می‌کنند؛ من بر خودم وظیفه می‌دانم راه شهید سیفی را ادامه دهم. وقتی به خدمات پدرم فکر می‌کنم بر خودم ننگ می‌دانم راهش را ادامه ندهم.

سیفی در پایان گفت: پدرم خیلی از مردم مستضعف را وارد بسیج کرد. او مردم بی‌بضاعت را مشغول کار می‌کرد تا نسبت به نظام و کشور خوش‌بین باشند. اگر شخص ناتوانی وجود داشت حتماً سعی می‌کرد او را وارد کار کند. فعالیت‌های پدرم ضدانقلاب را به تنگ آورده بود.

همچنین «سردار علی شادمانی»، معاون عملیات ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و فرمانده سابق سپاه پاوه نیز در یادواره شهید سیفی اظهار داشت: فرزندان شهدای پاوه از روی دلسوزی با روحیه انقلابی به دنبال آرمان‌خواهی، حفظ خط شهدا، آبادانی منطقه و خیرخواهی هستند.

وی افزود: فرزندان شهدا یادگارانی هستند که باید قدر آن‌ها را بدانیم. فرماندهانی مانند شهید سیفی که در پاوه مجاهدت می‌کردند شب و روز نداشتند. آن‌ها دغدغه امنیت در جای جای کردستان را داشتند و لحظه‌ای لباس رزم از تن بیرون نمی‌آورند.

به گفته معاون عملیات ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، شهید سیفی شخصیتی بود که وقتی در منطقه‌ای حضور پیدا می‌کرد، فوجی از مردم علاقه‌مند به انقلاب پشت سرایشان به حرکت در می‌آمد.
منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس