کد خبر 627847
تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۶:۳۱

شهیدزاده مدیرعامل بانک کشاورزی می گوید:« برای آنکه بتوانیم با سیستم بانکی و پولی بین‌المللی تعامل داشته باشیم باید FATF را اجرا کنیم».

به گزارش مشرق؛ در حالی که کارشناسان اقتصادی و نمایندگان مجلس نسبت به پیوستن کشورمان به FATF صراحتا هشدار می دهند برخی مدیران بانک های دولتی در تلاش برای توجیه خودتحریمی نهادهای انقلابی توسط برخی بانک های داخلی هستند.
 
یکی از مصادیق مهم در این خصوص را می توان توضیحات و استدلال های قابل تامل مدیرعامل بانک کشاورزی دانست که وی صراحتا نسخه ای انحرافی برای ادامه همکاری با نهادها و بانکهای بین المللی ارائه می دهد و معتقد است : « برای آنکه بتوانیم با سیستم بانکی و پولی بین‌المللی تعامل داشته باشیم باید FATF را اجرا کنیم».
 
مرتضی شهیدزاده مدیرعامل بانک کشاورزی، در گفتگو با یکی از خبرگزاری های داخلی  با بیان این نکته که اجرای FATF از سوی بانک مرکزی به این بانک ابلاغ شده است، می گوید: «تمام نرم‌افزارهای لازم برای FATF هم در بانک کشاورزی آماده است و در این زمینه ما رتبه نخست را در بین بانک‌ها در دست داریم.»
 
نسخه انحرافی مدیر بانک دولتی برای پیوستن به FATF 
 
شهید زاده در خصوص محدودیت‌های پس از اجرای FATF  نیز اضافه می کند: «تمام مشتریان بانک کشاورزی از شرایط و ضوابط FATF برخوردار هستند و محدودیت‌های آن شامل مشتریانمان نمی‌شود. بانک کشاورزی پیش از این نیز با سازمان‌ها و یا نهادهایی که FATF با آنها مشکل داشته است نیز ارتباطی نداشتیم.»
 
 مدیرعامل بانک کشاورزی در ادامه این گفتگو تصریح می کند: «از آنجا که بانک کشاورزی تنها بانکی بود که در دوران تحریم نقل و انتقالات ارزی با سایر کشورها انجام می‌داد، از همین رو ما ضوابط و شرایط بانکداری بین‌المللی را اجرا کرده بودیم و هم اکنون نیز مشکلی در این خصوص نداریم.»
 
مدیرعامل این بانک دولتی با بیان اینکه بانک‌ها باید خود را با ضوابط بانکداری بین‌المللی همسان کنند، می افزاید: «برای آنکه بتوانیم با سیستم بانکی و پولی بین‌المللی تعامل داشته باشیم باید FATF را اجرا کنیم و همانطور که وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس کل بانک مرکزی هم اعتقاد دارند، اجرای این قرارداد به نفع خودمان هم است.
 
اما آنچه که مدیر عامل این بانک با عنوان سازمان‌ها و نهادهایی که FATF با آنها مشکل داشته نام می‌برد کدامها هستند؟
 
اینها، نه گروه‌های تروریستی مورد حمایت آمریکا بلکه سازمان‌های داخلی هستند. برخی از این نهادها که در لیست ثانویه تحریم‌های آمریکا قرار دارند عبارتند از: صدا و سیما، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص)، وزارت اطلاعات، سازمان صنایع دفاعی، دانشگاه مالک‌اشتر، گروه صنایع صنام، صنایع شهید صیاد شیرازی، صنایع شهید باقری، باتری‌سازی نیرو، صنایع پارچین و هواپیمایی مرکز تحقیقات و فناوری دفاعی و...
 
این طور که مشخص است بانک‌های داخلی بر اساس قرارداد FATF که هنوز جزییات آن برای ملت کاملا آشکار نشده و تعهدات ما در آن برای مردم روشن نیست خود تحریمی را بر اساس اراده و خواست غرب و خاصه آمریکا آغاز کرده‌اند و برای این مسئله با هم رقابت نیز می کنند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • علی ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
    0 0
    بزک کردن دشمنی دشمنان در داخل کشور از FATF هم کثیف تره .
  • علی ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
    0 0
    بزک کردن دشمنی دشمنان در داخل کشور از FATF هم کثیف تره .
  • ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
    0 0
    نخیر معلول ذهنی طبق برجام ظریف جونتون حداقل تا 8 سال دیگه تحریمها از بین نخواهد رفت!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس