در جشن زادروز هنرمندان مرداد و شهریور از سازنده فیلم‌های مبتذل و کمدی دوره پهلوی دوم تقدیر شد.

به گزارش مشرق، در ماههای پایانی دولت یازدهم، مؤسسات وابسته به دولت اقدام به برگزاری بزرگداشت‌ و تقدیر از کسانی می‌کنند که شاید سالانه یک بار هم سراغ این افراد نمی‌روند و به نوعی این افراد ملعبه دست برخی از مؤسسات هنری قرار گرفته‌اند.

یکی از برنامه‌ها، جشن زادروز هنرمندان مرداد و شهریور بود که روز گذشته در باغ زیبا برگزار شد. نکته قابل توجه این است که در این مراسم از سازنده فیلم‌های مبتذل و کمدی دوره پهلوی دوم تقدیر شد.

شخصی که در پرونده کارگردانی و بازیگری وی می‌توان به فیلم‌های مبتذلی از جمله عروس فرنگی (1343)، شوهرجونم عاشق شده (1355)، شوهر کرایه‌ای (1353)، شوهر پاستوریزه (1350)، اجل معلق (1349)، تاکسی عشق (1349)، دو دل و یک دلبر (1348)، شکار شوهر (1347) و ماجرای شب ژانویه (1347) اشاره کرد.

نکته قابل توجه این است که چندی پیش رهبر انقلاب اسلامی به مناسبت هفته دولت در دیدار با مسئولان دولتی با برشمردن اهمیت مسائل فرهنگی فرمودند: فرض کنید که یک شخصیّت فرهنگی هست که همه‌ی عمر خودش را در راه انقلاب گذاشته، یک شخصیّت فرهنگی هم هست که هر وقت توانسته به انقلاب نیش زده؛ شما رفتارتان با این دو نفر چه‌جور است؟ ... آن کسی که عمرش را در خدمت انقلاب و در خدمت دین بوده، آیا این [طور] است که مورد تکریم و ترجیح شما باشد، نسبت به آن کسی که در همه‌ی عمرش حالا یک قدم [هم] در راه دین و انقلاب که برنداشته، گاهی اوقات ضربه هم زده، نیش هم زده؟ خب، اینها مهم است، اینها نکاتی است که باید به آنها توجّه داشت. ما اگر به این نکات توجّه نکنیم و بر اثر جوّزدگی برویم سراغ مثلاً فرض کنید که فلان کسی که از بنِ دندان با انقلاب اسلامی و با حکومت اسلامی و با نظام اسلامی مخالف است، خب این خلاف یک حرکت فرهنگی عاقلانه است.

 تقدیر از مبتذل‌‌ساز فیلمفارسی توسط ارشادی‌ها!

جالب اینجاست که وقتی مجری برنامه می‌خواست از این مبتذل‌ساز دعوت کند تا روی سن حاضر شود، گفت: «به استاد بزرگی رسیدیم که باعث افتخار شخص بنده است. فکر می‌کنم بزرگترین عضو مؤسسه هستند؛ کسی که صحنه نمایش 37 سال است، بی‌تاب اوست!!»

این فیلم‌ساز دوره پهلوی هم وقتی روی سن حاضر شد، از علی مرادخانی معاون هنری وزارت ارشاد و عباس عظیمی مدیر مؤسسه هنرمندان پیشکسوت تشکر کرد.

اکنون باید از مسئولان وزارت ارشاد سؤال کرد که علی رغم دغدغه‌های رهبر انقلاب اسلامی مبنی توجه بر تکریم از شخصیت‌های فرهنگی، چرا فردی که عمر خود را برای ساخت فیلم‌های مبتذل و مغایر با شونات اسلامی گذاشته باید مورد تقدیر قرار گیرد؟!


منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 13
  • محمد ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 0
    کیه این بابا؟ اسمش را بنویسید برای ما که نمیشناسیم، من از عکس متوجه هویتش نشدم
  • ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 0
    میشه انقد منفی باف نباشین و از این دولت انتقاد نکنین الان اگه مستر احمدی بود تیتر میزدین تقدیر دولت از هنرمدان برجسته و قدیمی کشور
  • Ali ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 0
    مبتذل اونيه كه به استاد سينما و كسي كه شادي رو به خانه مردم مياورده ميگه مبتذل،فقط ميتونم به حماقت كسي بخندم كه نصرت الله وحدت رو مبتذل ميدونه،گرچه ميدونم جرات چاپش رو ندارين
  • سایبر ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 0
    اولاحضوراین روحانیون هیچ سنخیتی باجمع نداره البته باتعاریف شما.دوماوقتی حضرات مشغول تاییدوتشویق هستندچه انتظاری میشه داشت.امام خمینی:مواظب باشیدحکومت به دست نااهلان نیفتد!!!خدارحمتش کنه
  • یه بنده خدا ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 0
    سلام شما چرا کاسه داع تر از شدی خداوند هزار بار گفته شاید اگر شبی گناه کرده صبح او را با چشم گنهکار نبینید شاید نیمه های شب توبه کرده باشد. لطفا دنبال مفاسد اقتصادی و مفاید دولتی باشید که امان مردمو بریده.
  • یه بنده خدای دیگه ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
    0 0
    بعله،‌ به قول آقای فردوسی پور "قشنگ" معلومه این بابا توبه کرده!
  • yas ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
    0 0
    خب یه نفر توبه کرده؛برای کدام اثر مثبتش ازش تقدیر شده؟برای فیلمهای شوهر جونش عاشق شده...؟؟؟؟یا شوهر پاستوریزش؟؟؟ فیلمسازای درست حسابی رو میگن افراطی؛عجب بامفاهیم ومصداق ها بازی میشه...!
  • ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
    0 0
    آقا وحدت
  • سعید ۰۰:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
    0 0
    ماشاالله همه ی فیلمهای قبل انقلاب رو دیدین!!!!!چون ندیده که نمیشه فهمید مبتذله!!!!
  • دیده بان ۰۱:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
    0 0
    نصرت‌الله وحدت
  • سیروس ۰۱:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
    0 0
    نصرت الله وحدت هم مثل خیلیها به اقتضای زمان زندگی کرد. این فیلمهایی هم که اسمشونو آوردین تو سطح فیلمهای اون زمان بودن نه بیشتر و نه کمتر.
  • مهسا ۰۳:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
    0 0
    نصرت الله وحدت
  • دهدشتی ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
    0 0
    اینا عقبه ی مهاجرانی ملعون در وزارت ارشاد هستن من میشناسمشون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس